8 Reacties

één jaar geleden

Hoe is zijn slaap gedrag overdag?

één jaar geleden

Volg

één jaar geleden

Niet, komt vanzelf

één jaar geleden

Een vriendin van mij raadde het boek Slaap kindje, slaap van Eduard Estivili en dat heeft zij met haar dochter strikt gevolgd en die slaapt nu wel door. Dochtertje is al bijna 1,5 op dit moment. Misschien heb je wat aan want vanuit dit boek wordt gezegd slapen is net als alles in leven iets wat je kunt leren. Ik heb zelf boek nog niet gehaald maar misschien heb jij ook wat aan 🥰

één jaar geleden

Geen idee of je iets kunt doen. Wij hebben sporadisch een nacht gehad waarin hij wat langer sliep en vaak 2x per nacht kwam. Maar opeens sinds de laatste paar weken, zit er echt vaker een nacht tussen dat hij redelijk door slaapt. Van de week van 19.30-6.00 zelfs. Maar laatste dagen geef ik hem toch nog maar rond 22.30 nog wat borstvoeding, waardoor hij vanaf dan tot ongeveer 7.00 slaapt 🎉 Maar we hebben er niet echt iets speciaals voor gedaan, het gebeurt gewoon. Ik denk ook dat elk kindje op zijn eigen tijd meer gaat doorslapen. En ik ben benieuwd, heb het vermoeden dat dit ook zomaar weer snel over kan zijn. Succes lieve mama!!

één jaar geleden

Reactie op 28 September 2022

Een vriendin van mij raadde het boek Slaap kindje, slaap van Eduard Estivil ...
Wel iets wat je vanzelf leert, niet iets wat je aanleert. Net als lopen en zitten, dat kan je oefenen maar ze doen het pas als ze er klaar voor zijn. 🤷🏼‍♀️ TS, ik denk niet dat je het je kindje echt kan leren. Ik zou vooral kijken naar hoe je het jezelf zo makkelijk mogelijk maakt en wat voor jullie goed werkt. Slapen jullie beter op eigen kamers, of juist op 1 kamer? Onze dochter slaapt bijvoorbeeld nog bij ons op de kamer omdat ze minimaal 2x per nacht wakker is. Dat helpt hier goed, gecombineerd met een beetje op tijd naar bed gaan red ik het daarmee prima. Je kan ook nog overwegen je bloedwaarden te controleren, misschien heb je een tekort dat de vermoeidheid verergert? Sterkte! 😘

één jaar geleden

Hoe ziet zijn schema er overdag uit?

één jaar geleden

Onze jongste slaapt ook nog niet door. Ik weet niet of je het doorslapen aan kan leren maar wij hebben met de oudste wel het honger hebben in de nacht afgeleerd. We hebben dit gedaan aan de hand van deze werkwijze: https://www.drjaygordon.com/blog-detail/sleep-changing-patterns-in-the-family-bed Daarna sliep hij door. Tuurlijk wordt hij nog wel eens wakker en gaan we er heen als er iets is. Maar niet meer consequent elke nacht voeden.