5 Reacties
5 maanden geleden
Gewoon proberen...waarschijnlijk begin je dan eerst redelijk vroeg met het slaapje omdat ze het anders niet volhoudt en dat probeer je dan steeds iets te verplaatsen naar bijv. 12.30 uur. Houd er rekening mee dat het in het begin niet gelijk goed gaat, het zullen niet gelijk lange slaapjes zijn want ze moet wennen aan 1x slapen en ze is nu 1 uur gewend bij 'het eerste slaapje' daar moet je echt even doorheen. Verder helpt het om haar de eerste week/weken nog iets eerder naar bed te doen in de avond als je merkt dat de middag anders te lang is. Dat verschuift vanzelf weer op als het middagslaapje ook opschuift.
En je gaat je meerdere keren afvragen of je wel de goede keuze hebt gemaakt, dat hoort er ook bij ;-)
Succes!
5 maanden geleden
Ik zou denk ik ook proberen het eerste slaapje steeds iets later te doen. Hier slaapt ze nog van ongeveer 11/11.30 tot 13/13.30.
Soms moet ik haar dan ook wakker maken, want we moeten om 14u haar zus uit school halen.
Vervolgens gaat ze 's avonds om 19.30 weer naar bed en slaapt door tot de volgende ochtend.
5 maanden geleden
Ik kan me deze twijfel nog wel herinneren; wij zijn bij 15 maanden overgegaan op 1 slaapje. Dit was vooral omdat ze altijd max 45min sliep, dus 2x 45 min. Na overgang op 1 slaapje sliep ze dan 2 tot 3 uur, dus netto juist meer. Ik zou zeggen, probeer het een keer. Proberen te rekken tot half 12, wie weet slaapt ze wel tot halverwege de middag door :)
5 maanden geleden
Bedankt voor jullie tips! Vandaag gelijk geprobeerd haar om 11u op bed te leggen en ze sliep mooi tot 13.30. Volgens mij vond zij het makkelijker vol te houden dan wij, is toch even wennen 😅 het plan is om dit een paar dagen te doen en dan steeds iets later op bed te brengen!