Laat ik beginnen met zeggen dat ik heel dankbaar ben dat onze dochter nog zo lang twee slaapjes doet! Ze is nu 21 maanden en ze slaapt ‘s ochtends nog van 10-11 en ‘s middags van 14-16. ‘s Nachts slaapt ze ook mooi van 18.30-7.00 ongeveer.
Maar, we merken de laatste paar weken dat ze elke keer wel één van de slaapjes onrustig is of dan maar in bed ligt te spelen. Ze moet eigenlijk zelden tot nooit huilen omdat ze in bed ligt. Ondertussen vind ik het ergens wel tijd worden dat ze naar één slaapje toegaat, we merken dat het onze dag zo bepaald en we zijn wel toe aan iets meer vrijheid (ze slaapt alleen in haar bed namelijk). Maar ik merk ‘s ochtends dat ze gewoon echt moe is en dat we haar niet super lang wakker kunnen houden, vandaar dat we dit schema nog steeds aanhouden.
Nu vraag ik me dus af wat handig is. Moeten we haar nog zo vaak laten slapen, omdat dat is wat ondertussen best prima gaat? Moeten we het haar zelf laten aangeven en hoe merk je dat dan? Of kunnen we haar ook over laten gaan op één slaapje omdat wij daar zelf behoefte aan hebben? En hoe doe je dat dan eigenlijk, die overgang maken? 😅
Sorry voor het lange verhaal en voor de vele vragen haha, hopelijk kan iemand me helpen!