42 Reacties

茅茅n jaar geleden

Hier sowieso 3x in de week( niet altijd in bad maar ook wel onder de douche). Soms wat vaker als hij mee is geweest met de koeien, of als hij weer eens een beetje te fanatiek heeft gegeten馃ぃ. Ook gaat hij vaker in bad als hij verkouden is. Wij hebben geen groot bad, maar ik heb een badje van OKbaby op mp gekocht ideaal en gaat ook niet veel water is anders vind ik het echt zonde van al dat water馃檲

茅茅n jaar geleden

Hier gaan de kinderen (1 en 3) 2 a 3 keer in bad of onder de douche. Wel elke dag even opfrissen met een washandje en dochter elke dag schoon ondergoed. We wassen 1x in de week met zeep of een sopje in bad, de andere keer (keren) met alleen water.

茅茅n jaar geleden

Advies van de kinderarts; 1 keer per 2 weken. Nu 1 a 2 keer per week omdat hij het erg chill vind, maar dan wel goed smeren erna. Is echt niet ideaal Voor de huid om veel te badderen/douchen. Voor geen enkel mens trouwens 馃槈馃槈

茅茅n jaar geleden

Hier 2 tot 3 keer per week in bad of mee onder de douche. En we hebben haar nog nooit met zeep gewassen, eerst wel Babyolie voor in bad maar nu gebruiken we alleen water. En nog steeds een droge huid helaas 馃檭

茅茅n jaar geleden

Reactie op Marloesoe

Advies van de kinderarts; 1 keer per 2 weken. Nu 1 a 2 keer per week omdat ...
Oh bij ons zegt de dermatoloog dat hij iedere dag zou mogen, maar niet te warm en max max 5 min. Wel met groninger badolie (heel vet) en idd goed smeren. Wij smeren 2x per dag als hij niet te moe is馃槵 Soms heb ik gesmeerd en is het bij volgende verschoning alweer helemaal droog onder die romper馃様 Maar hier gaat hij 2x per week (ook regelmatig 1x), waarvan 1x snel douche en 1x wild spetteren in bad馃檲

茅茅n jaar geleden

Reactie op s0phie91

Oh bij ons zegt de dermatoloog dat hij iedere dag zou mogen, maar niet te w ...
Haha mooi dat verschil tussen die artsen馃ぃ馃ぃ die badolie ga ik even checken! Thanks!

茅茅n jaar geleden

Elke avond, aangezien het avondeten tot in z'n oren zit haha. Dit omdat hij zelf probeert te eten met lepel of vork. Soms zelfs 2x per dag, als hij de dag ervoor goed warm gegeten heeft bij de opvang en z'n luier het niet houdt 馃挬馃挬

茅茅n jaar geleden

Om de dag douchen/bad. En inderdaad als het zo uitkomt dagje later ivm opvang 馃槀 Dan liever daarna even door een badje heen halen. Als die verkouden is bijv wel even dagelijks ivm stoom/damp en de snotjes losweken 馃槄

茅茅n jaar geleden

4x pw samen douchen, op onze parttime dagen en in het weekend. De andere dagen met een washandje en zeepvrije wasgel. Nu ik zo lees dat iedereen gewoon met alleen water doet. Zou zeepvrije wasgel kwaad kunnen op de billetjes? Wij hebben dat zo van de kraamzorg geleerd en doen eigenlijk niet anders sinds toen.

茅茅n jaar geleden

Reactie op MamaJ2009

4x pw samen douchen, op onze parttime dagen en in het weekend. De andere da ...
Heeft jouw kindje last van zijn billetjes? Ik denk opzich dat zeep niet zo veel kwaad kan.. zeker als je kindje een goede huid heeft en geen gevoelige huid. Alleen je huid (en haar) went er aan. En dan wordt het dus ook sneller vettig. Ten minste, dat is onze reden om weinig tot geen zeep te gebruiken. De huidjes blijven lekker zacht en goed en hun haren zijn nooit vet.

茅茅n jaar geleden

De kinderarts zei tegen ons dat 1x per week meer als voldoende is. Dit houden wij dus ook aan.

茅茅n jaar geleden

Elke avond in badje, enkel water en beetje plonzen en spelen. 1-2 per week wordt er een zeepje bij gedaan.

茅茅n jaar geleden

Hier gaan ze 1-2 keer in de week in bad zonder zeep. Haren was ik ook nooit met shampoo. Ze hebben nooit vet en vies haar.

茅茅n jaar geleden

Vraagje, hoe gaan jullie om met handjes wassen? Wij zijn onlangs begonnen met handjes wassen voor het eten & nadat ze op het potje is geweest. (Want die handjes verdwijnen regelmatig toch even in de pot als je niet oplet 馃槈) Al met al dus best een aantal keren per dag. Ook af en toe met zeep, omdat de handjes flink vies kunnen zijn. Maar ik heb nu het idee dat haar handjes droog worden. We gebruiken al heel neutrale zeep en smeren 's avonds met een vette zalf.

茅茅n jaar geleden

Reactie op Pufje94

Vraagje, hoe gaan jullie om met handjes wassen? Wij zijn onlangs begonnen m ...
Overdag maak ik zijn handjes schoon met een nat viscose doekje. 's avonds wassen we de handjes met zeep van attitude (vinden wij erg fijn). Ik smeer ze erna in met Tiny Todd, zo worden ze niet zo droog. Hopelijk heb je er iets aan

茅茅n jaar geleden

Hier 2/3x per week en 1x per week in een magnesium bad dit werkt echt heel goed tegen droge huid/eczeem/luieruitslag/groeipijn etc. Echt een aanrader en super rustgevend voor je kind 0-2 jaar 100 gram kristallen (zechzal) 30 liter water

茅茅n jaar geleden

Ik heb het xl badje van stokke, heb geen bad volgens mij kunnen ze hier tot 4 jaar in

茅茅n jaar geleden

Reactie op ACSB

Ik heb het xl badje van stokke, heb geen bad volgens mij kunnen ze hier tot ...
Wij hebben een siliconen wasmand van Ikea 馃檲 mijn dochter van 3 past er nog helemaal prima in!

10 maanden geleden

Ongeveer om de dag douche of in bad. De andere dag gewoon lekker wassen met washandje

10 maanden geleden

Mijn zoontje heeft ook eczeem en doe hem nu maar om de twee dagen mits die erg vies is.dit helpt ik zou ook zemelenzeep gebruiken en parfum vrije zeep.