37 Reacties
één jaar geleden
Volgens mij doe je het helemaal goed! Wat gemiddeld is niet zo belangrijk. Je mag je kindje gewoon lekker volgen:) Ik voed mijn dochtertje van bijna 15 maanden nog zo’n 6/7 keer per 24 uur (slaapt niet door ‘s nachts). Mocht je het fijn vinden om nog meer ervaringen te lezen: in de Facebookgroep Borstvoedingsorganisatie La Leche League komen veel ervaringen voorbij. Ook van vrouwen die voor Nederlandse begrippen lang voeden.
één jaar geleden
Ik geef het liefst 3x per dag borstvoeding. In de ochtend bij wakker worden (9.00u) begin van de middag (14.00u) en savonds voor het slapen gaan (21.00u) soms wordt ze snachts nog weleens wakker en krijgt dan ook bv.
Eind van de middag wordt ze soms huilerig en gaat dan aan mijn trui trekken. Als ik haar dan water aanbied gaat ze meestal akkoord maar blijft ze huilerig geef ik haar nogeens de borst.
Ik heb geen informatie over het gemiddelde maar ik werk in de kinderopvang. Ik zie hier regelmatig dat kindjes van 1 jaar op de opvang na de broodmaaltijd borstvoeding krijgen en op andere momenten water, dus ga er vanuit dat deze kindjes dan 1x bv drinken overdag en daarnaast bij ontbijt en voor de nacht.
één jaar geleden
Hier (14 maand) nog gemiddeld 4 keer per dag. Sowieso bij wakker worden en voor het slapengaan ‘s avonds, en later op de avond/‘s nachts wil ze ook nog 1 of 2 keer drinken. En als ik overdag met haar thuis ben drinkt ze ook nog even voor haar middagslaapje. Op de opvang of bij papa of oma krijgt ze wat koemelk in een flesje, ik kolf niet meer.
één jaar geleden
Wij zitten meestal op 4-6 voedingen per 24u. Het is met name afhankelijk van hoe de nacht gaat op hoeveel voedingen we uitkomen, maar sowieso altijd in de ochtend, overdag nog minimaal 1x en voor het slapen gaan. En doorslapen doet ze niet aan dus ook minstens 1 nachtvoeding. 😅
één jaar geleden
Reactie op Mama_J
Vergeleken met wat ik hier lees voed ik nog veel (dochter 14m). In de nacht ...
Fijn om te lezen dat er ook andere mama’s zijn die hetzelfde hebben. Mijn dochter van 15 maanden drinkt in de ochtend en avond nog wat bij mij. Maar wordt sinds een tijdje weer 2/3 keer per nacht wakker om te drinken. Soms ik het alleen maar nabijheid zoeken lijkt wel
één jaar geleden
Hoi!
Ik geef op dagen dat ik werk 2x (ochtend en avond) en dan drinkt hij s middags een flesje melk (soms uit de vriezer, soms koemelk, ik kolf niet meer). Als ik vrij ben meestal 4x (ochtend, avond, en voor beide slaapjes dus rond 10.30 en 14.30).
De nacht ben ik mee gestopt toen ik nachtdiensten had en hij toen ook goed zonder bleek te kunnen. Dus als hij nu wakker wordt troosten we hem alleen/ nemen hem soms in bed maar geef ik geen melk meer.
één jaar geleden
Reactie op Felici
Thanks voor de tip van de Facebookgroep! Het bijzondere is dat mijn verzoek ...
Misschien heb je geen vinkje gezet bij dat je de regels hebt gelezen?
één jaar geleden
Leuk om te lezen hoe het bv-avontuur bij jullie gaat! 😀 Hebben jullie dat ook dat als je zonder bh in de buurt van je kindje bent, hij/zij gelijk naar de borst probeert te grijpen alsof het wandelende slagroomsoezen zijn 😆? Ik kan bijvoorbeeld niet met haar in bad zitten: zodra ze mijn borsten ziet, komt ze als een magneet naar mij toe! 🙈 vandaag mijn man met haar in bad gestuurd 🙃!
één jaar geleden
Wat een fijn topic, echt heel fijn om dit te lezen. Ik voed ongeveer 6 keer per dag. In de avond voor het slapen gaan, 3x in de nacht en dan voor de slaapjes overdag. Ik hoopte dat ze in de nachten wat minder zou gaan drinken, maar dat laat nog even op zich wachten hehe.
één jaar geleden
Reactie op Seppe88
Fijn topic! Hier ook nog 4 tot 5 keer per dag. Ik ben nu gestopt met kolven ...
Hier begonnen met dingen als Brinta of havermoutpap, dat ging er gelijk wel goed in. Verder in de fles wat koemelk en moedermelk gemengd, en nu drinkt ze ook wel alleen koemelk (wel met minder enthousiasme dan moedermelk, maar was echt zat van het kolven haha). We geven volle melk trouwens, volgens mij komt dat qua smaak het dichtst in de buurt, en ze kan wat extra vet wel gebruiken.
één jaar geleden
Hier ook nog vier keer, mits hij doorslaapt :)
@TS: Heb je een bepaald "doel" voor ogen? Wil je de twee jaar halen? :)
Geven jullie nog melk mee voor op de opvang? Zoon eet al goed brood maar drinkt ook nog graag een flesje melk (en drinkt dan ook alles op).
Volgens het consultatiebureau is het niet meer nodig maar ik wil niet dat hij honger heeft 😅 Ze geven tussendoor ook water.