13 Reacties

17 dagen geleden

Onze zoon gaat 19.00 naar bed. Zodra we dit later doen slaapt hij slechter en korter!

17 dagen geleden

Sowiezo niet later naar bed.. zou juist eerder doen.. 20.00 papfles, betekend ook dat ze waarschijnlijk pas rond 2030 slaapt. Vind ik persoonlijk ontzettend laat. Mijne gaat zelfs tussen 1830/1900. Slaapt door tot +/- 0730/0800..

17 dagen geleden

Wij proberen 20:00 slapen, al 1000x eerder geprobeerd en het lukt nooit. Dan blijft ze juist langer wakker in bed.. 🫣😫

17 dagen geleden

Reactie op BabyMAjong

Onze zoon gaat 19.00 naar bed. Zodra we dit later doen slaapt hij slechter ...
Hier ook. Rond 18:30 dan ook al klaarmaken voor het slapen gaan, dus iets donkerder maken, alleen nog rustige activiteiten (boekjes lezen, niet meer spelen), pyjama en slaapzak aan, wat warms drinken…

16 dagen geleden

Denk een fase, wij hadden het ook 2 weken en alles is nu weer ‘normaal’. Waarschijnlijk een ontwikkeling.

16 dagen geleden

Ik denk niet dat vroeger perse de oplossing is iig, het is al luxe als je kindje een nacht van 12u maakt, eerder naar bed betekent dan hoogstwaarschijnlijk ook gewoon eerder wakker. Hier was het idd een fase die vanzelf over ging zonder hele andere bedtijd.

11 dagen geleden

Tussen half 7 en half 8, we hebben een prins Snurk. Meestal wordt ie tussen half 7 en half 8 ook zelf wakker. Vaste tijden want als ik m later naar bed breng wordt ie op t zelfde tijdstip wakker

7 dagen geleden

Hé wat leuk, onze 20 maanden oude dreumes heet 'ook' Esmée (maar dus met accent dan in ons geval) Ze slaapt de laatste tijd bij ons vaak van 20:00 - 6:30/7:00. We beginnen rond 19:30 meestal met het klaarmaken voor bed. 's Middags slaapt ze soms 1u15, soms 2u30. Wisselt dus. Ik zou denken dat het niet per se nodig is om jullie ritme aan te passen. Het zou heel goed kunnen dat het weer even een fase is. Dat ervaren wij de laatste tijd ook wel, ene keer gaat het beter dan de andere keer...

3 dagen geleden

Onze zoon slaapt in de middag 2,5 a 3 uur. Starttijd tussen 12:30 en 13:00u. Om 18:30/18:45 uur krijgt hij zijn flesje en gaat om 19:00/19:15u naar bed. Hij is vaak om 7:00u wakker. Soms half uurtje eerder en dan weer een half uurtje later

3 dagen geleden

zijn er ook mensen waarbij het op het moment niet op rolletjes loopt? Ons zoontje is 1,5 (19 maanden) en vertikt het om om 19:00 naar bed te gaan. Dit is inmiddels standaard half 9. Wij vinden dit vrij laat… Hij slaapt door tot 0700 en gaat rond 11:30 uur weer naar bed. Zijn dutje duurt 2,5 tot 3 uur. We hebben alles al geprobeerd. zijn er meer kindjes die zo laat naar bed gaan?

3 dagen geleden

@jootje ik herken ons zoontje heel erg in je verhaal.

3 dagen geleden

Reactie op Flamingootje

zijn er ook mensen waarbij het op het moment niet op rolletjes loopt? Ons z ...
Mijn eerste reactie zou zijn middagslaapje inkorten. Maar misschien heb je dat al geprobeerd

2 dagen geleden

Zou het nog helpen als je het middagdutje eerder doet? Die van ons slaapt van 12.00 uur tot 13.45/14.00 uur. Als ze later haar middagdutje doet wil ze s'avonds ook niet slapen. Misschien iets om uit te proberen?