10 Reacties

één jaar geleden

Wij beperken het aantal eetmomenten tot 3 maaltijden en steeds 1 keer iets tussendoor. Dan mag ze zoveel eten als ze wil, we houden geen hoeveelheden bij. Ze eet wel wat er op dat moment op het menu staat. Bijv. de ochtendsnack is fruit, en dan komt er niks anders dan fruit. Buiten die momenten krijgt ze niks. Ook omwille van de tandjes is niet te vaak eten goed volgens mij!

één jaar geleden

Ontbijt 125 ml volle melk met 20 g Brinta. Tussendoor fruit, meestal 1 stuk zoals banaan of peer. Lunch 2 boterhammen met pindakaas / hummus. Tussendoor fles 150 ml kunstvoeding en rijstwafel, restje brood, nogmaals fruit, of wat er dan ook voor handen is. Avondeten met de pot mee ca. 150 g / 3 grote lepels. Papfles 150 ml volle melk

één jaar geleden

Ontbijt: 25g havermout met 100ml halfvolle melk en beetje banaan en pindakaas Tussendoor: 1 stuk fruit (vaak een banaan) Lunch: 2 boterhammen met margarine en avocado/Huttenkase/zuivelspread Tussendoor: klein bakje yoghurt of een cracker Avondeten: met de pot mee Voor het slapen gaan: fles 150 ml

één jaar geleden

Reactie op Bloem____

Ontbijt: 25g havermout met 100ml halfvolle melk en beetje banaan en pindaka ...
Zoontje van 13 maanden overigens

één jaar geleden

730 1 snee brood+melk hoeveelheid wisselt tussen dr 60 en 90 ml 10.30 fruit. Hoeveel ze wil. Meestal 1 of 2 stuks afhankelijk vd grote. Bv 1 banaan en 1 kiwi 1215 2 snee brood met melk 60 ml tot 90ml Tussendoortje crackers. Ze eet dit niet zo snel (weinig tanden) dus vaak onder het wandelen steeds een stukje Avondeten hoeveel ze wil. Laatste week de 200 en 300 gr. Wellicht groeispurt daarvoor minder namelijk. Met max 100 ml Griekse yogurt Voor slapen gaan pap fles. Hoeveelheid wisselt heel sterk. Nachtfles 80-100ml Iets extra's tussendoor naast de vaste momenten is vooral als we op visite zijn. Even nieuwe smaak proeven bijvoorbeeld

één jaar geleden

07:00 wakker borstvoeding 09:00 2 eetlepels havermout (droog) met beetje volle melk en honing. Halve banaan erdoor heen zodra het klaar is. Dit wordt dan ongeveer 6/7 eetlepels. Soms eet ze het helemaal op en soms maar 4/5 eetlepels. Dit geef ik haar. En vervolgens geef ik haar stukjes tomaat, 1 snoep komkommer, halve avocado, 1 geroosterde bruinbrood met beetje halvarine erop. Mag ze zelf eten. 10:30 handjevol blauwe bessen/ mango kokosyoghurt 100 gram en 2 walnoten (hier is ze gek op) 1 dutje: borstvoeding 12:00 1 kom soep (yoghurt soep met rijst erin, ook wel: Turks yoghurt soep genoemd) en gestoomde mini aardappel en spinazie. 14:00 Rozijnen/baby koekje, ze sabbelt eraan maar eet het niet echt helemaal op max helft / of 100 gram appelmoes / 1 walnoot Dutje: borstvoeding 17:00 Bakje volkoren pasta, met 2/3 kippenvleugels. Ze eet het niet helemaal op. En stukjes groente: broccoli, prei en wortel (of ander soort groente courgette is haar favoriet 😀) 19:00 kokosyoghurt met banaan smaak of 1 liga babykoekje in warm melk met stukje fruit erdoorheen, soms blauwe bessen soms aardbei of banaan. Ligt er aan wat ik thuis heb. Ze eet hier dan 2/3 eetlepels van. En dan als laatst weer borstvoeding voor dat ze gaat slapen. Snachts wordt ze dan meestal een keer rond 23:00 uur wakker voor bv en rond 05:00 weer. Ze lust absoluut geen pap dus dat vind ik echt zo jammer. Bij mijn volgende baby ga ik het echt anders aan pakken 😅 Btw ik struggle elke dag echt of ik te weinig geef of ik te veel geef of ik gevarieerd geef. Het blijft moeilijk. Ze is bijna 13 maanden

één jaar geleden

Reactie op melson

07:00 wakker borstvoeding 09:00 2 eetlepels havermout (droog) met beetje ...
Wat knap dat je kindje walnoot kan eten. Dat is toch heel hard? (Hier nog maar 5 tandjes)

één jaar geleden

Reactie op Pufje94

Wat knap dat je kindje walnoot kan eten. Dat is toch heel hard? (Hier nog ...
Gaat de blender in 😅 Mijn dochter heeft ook nog net 6 tandjes hoor

één jaar geleden

Pap met koemelk als ontbijt. Soms stukjes brood als snack (anders eet hij het niet) of fruit. Na het dutje heb ik meestal iets gemaakt zoals een hartige muffin of havermout repen iets. Omdat hij geen brood eet. Als hij nog geen fruit heeft gehad dan nu er nog fruit bij. Als tussendoor geef ik 90 cc kunstvoeding. Zonder lukt nog niet. En na het 2e dutje, als hij die heeft, avond eten. Meestal eet hij mee maar de laatste tijd wilt hij alleen maar potjes.. een sprongetje denk ik want hij is ook ineens heel moe steeds. S'avonds gaat hij nog met kunstvoeding naar bed, 90 cc. En in de nacht als hij wakker wordt 120cc. Ik ben nog wat aan het rommelen hiermee en daarom lees ik graag mee 😇.

één jaar geleden

-Ontbijt: 180ml halfvolle melk en 2 bruine boterhammen - tussendoortje: 1-2 stuks fruit afhankelijk van de grote met water - lunch: 2 bruine boterhammen met melk of water - tussendoortje: cracotte/ maisvingers/liga etc. met water - avondeten: 250-300gr potje of met de pot mee Maar ik merk ook dat hij echt altijd kan eten en zodra hij eten ziet wil hij het ook maar ik heb niet het idee dat hij goed aangeeft als hij vol js dus het is hier nog zoeken naar een goede balans.