Door een ander topic kwam ik op het idee om ook maar een topic te openen omdat ik dezelfde vraag heb, maar dan voor een jonger kindje..
Wij hebben onze zoon vanaf het begin op verzoek te eten te geven, maar ik vind het nu heel moeilijk om zijn hongersignalen op te vangen. Soms smakt hij met zijn mondje en als wij iets eten wil hij eigenlijk ook altijd wel, maar soms krijg ik toch het idee dat hij behoefte heeft aan meer. Alles wat ik hem aanbiedt op welk tijdstip dan ook, gaat op namelijk..
Hieronder het schema wat we nu aanhouden, het is een grote knul die op 99% lengte en gewicht zit.
8.00 200ml halfvolle melk + pap
11.00 2 stuks fruit (bijv mandarijn + banaan)
13.00 2 boterhammen of 1 bolletje met willekeurig beleg
15.00 schaaltje yoghurt of wat bananen pancakes oid
17.30 gemiddeld tot groot portie avondeten
20.00 papfles (200ml melk)
Tussendoor eet hij regelmatig een crackertje, soms een koekje, rozijntjes etc. Daarnaast eet hij altijd hapjes mee met ons en andere familieleden dus als wij een broodje of fruit eten krijgt hij hier ook wat happen van. Ook drinkt hij +- 500ml water op de dag.
Ik ben niet zo zeer bang dat hij te weinig krijgt, maar hij lijkt altijd “open te staan” voor eten. Als hij een ander ziet eten wil hij ook altijd. Wel kan hij heel goed aangeven als hij genoeg heeft, dan eet hij ook niet verder. Soms als hij huilerig is en ik geef hem wat extra, dan is hij daarna stil. Ik weet dus niet of het eten hem gewoon afleidt of dat hij dan echt trek heeft..
Wat eten jullie kindjes op een dag en wat houden jullie aan qua schema?