54 Reacties
één jaar geleden
Hier ochtendfles 180 cc, middag fles nu al een maand 90 cc en avondfles 210 cc!
één jaar geleden
Hier ook nog 3 en soms zelfs 4 flessen als ie snachts komt 🤷🏼♀️ Krijg er met geen mogelijkheid een vanaf 😭🫠
één jaar geleden
Reactie op Lalala10
En hoeveel water drinken jullie kindjes dan ? Als ze minder flessen krijgen ...
Hier drinkt hij al heel goed uit een anti lek munchkin beker maar hooguit een halve beker op een dag aan water, vandaar dat ik de derde fles er nog niet durf af te halen aangezien hij ook aan de forlax zit omdat zn poep te hard is al sinds dag 1
MOD
één jaar geleden
Hier zitten we nog op 3 a 4 flessen. Die 4e lijkt er langzaam af te kunnen. Maar meer ook niet.
Werd ons vanuit logopedie 'opgelegd' maar ga daar iets minder streng in zijn.
Diezelfde logopedist gaf aan dat 3 plasluiers voldoende zijn en er dan niet veel extra vocht bij hoefde. Er zit ook vocht in groente en fruit. Ze weigert hier namelijk elke vorm van drinken wat niet haar eigen melk is. Ik geef dus gewoon haar eigen melk🤷♀️en heb niet speciaal de neiging (meer) om versneld af te bouwen.
één jaar geleden
Hier nog 4 flessen. In de middag en nacht 150 en avond en ochtend 180. Krijg het niet afgebouwd zonder een heel verdrietige baby te krijgen. Was nog 5 flessen een maand geleden, dus wel al aan het afbouwen. Hij is nu 11 maanden. Mijn dochter heeft ook lang veel melk gedronken. Nog 3 flessen toen ze 1 jaar was, daarna ging het afbouwen makkelijker. Ik gaf tot 9 maanden borstvoeding, toen dronk hij ook veel en dat mag wel...beetje vreemd wat mij betreft dat kunstvoeding voor iedere baby precies hetzelfde moet zijn qua hoeveelheid en borstvoeding wel op maat mag. Ik probeer het op ons eigen tempo te doen, maar wel op te bouwen met eten en water drinken, dat gaat goed, maar geeft nog niet voldoende verzadiging denk ik (of zijn darmen kunnen er nog niet voldoende voedingsstoffen uit halen). Hij is wel redelijk zwaar, maar komt al 2 maanden niet meer aan qua gewicht omdat hij is begonnen met tijgeren en billenschuiven. Ach ieder op zijn eigen tempo en manier die passend is bij het kindje denk ik altijd maar.
één jaar geleden
Hier nogn1 fles in de vorm van een bordje pap in de ochtend. Sinds het 1e tandje doorkwam vorige maand weigert hij melk uit de fles. Water uit een rietjesbeker gaat wel goed, en verder is ze een soort vuilnisbak: al het voedsel wat we haar geven gaat er met gemak in. Ze eet (en drinkt) dus wel behoorlijk, maar de fles krijgen wij er echt niet meer in.
VRIEND
één jaar geleden
3 flesjes nog van 180 + 6. pas sinds een week de 4e eraf. Ochtend is wel de helft pap de helft melk maar krijg er ook nog niks af hoor 😅
één jaar geleden
Reactie op Lalala10
En hoeveel water drinken jullie kindjes dan ? Als ze minder flessen krijgen ...
Mijne drinkt ongeveer 1 tuitbeker ernaast met water+diksap
één jaar geleden
Hier vandaag een jaar en zitten nog op 3 flessen. 1 om 19:00 van 120 ml, 1 om 22:30 van 150 ml en ''s nachts ook nog 1. De middag zijn we sinds een week vanaf en de nacht zijn we geleidelijk aan het afbouwen met hoeveelheid water en schepjes. Hij drinkt die fles namelijk tot hij een lege speen krijgt of dat nu 3 schepjes of 6 zijn.
Ik zou ook graag van die van 19:00 af willen, maar niet te snel en we merken dat hij die echt nodig heeft om de dag af te schakelen.
We proberen te kijken naar zijn behoeftes en proberen daar op af te bouwen, maar vind het soms ook heel lastig. Zeker omdat ze vanaf de 1 eigenlijk geen flessen meer zouden hoeven wordt er gezegd..
één jaar geleden
Hier ook 11 mnd. En nog 3 a 4 flessen.
8.00 en 12.30 fles van 150
18.30 210 en dan nog papgranen erin
Flessen gaan niet altijd leeg. We geven ook eerst vast voedsel en daarna pas de melk.
Ze geniet zo van de melk. Ze stuitert helemaal bij het zien van de melk.
S nachts flesje van nu 90ml. Die proberen we af te bouwen. Na de 90ml huilt zemaar valt gelukkig snel in slaap.