54 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter is ook 11 maanden en heeft nog maar 1 fles in de avond maar elk kindje is anders wat je kan proberen is de middag fles vervangen door water of ander drinken met een boterham en dan kijken hoe hij het daar op doet

één jaar geleden

Hier ochtendfles 180 cc, middag fles nu al een maand 90 cc en avondfles 210 cc!

één jaar geleden

En hoeveel water drinken jullie kindjes dan ? Als ze minder flessen krijgen? Of halen ze ook voldoende vocht dan uit groenten en fruit?

één jaar geleden

Ik gebruik de kleine melk flesjes om drinken in te doen daar ka 120 ml in en die drinkt ze 2x per dag leeg soms 3x

één jaar geleden

Hier ook nog 3 en soms zelfs 4 flessen als ie snachts komt 🤷🏼‍♀️ Krijg er met geen mogelijkheid een vanaf 😭🫠

één jaar geleden

Reactie op Lalala10

En hoeveel water drinken jullie kindjes dan ? Als ze minder flessen krijgen ...
Hier drinkt hij al heel goed uit een anti lek munchkin beker maar hooguit een halve beker op een dag aan water, vandaar dat ik de derde fles er nog niet durf af te halen aangezien hij ook aan de forlax zit omdat zn poep te hard is al sinds dag 1

één jaar geleden

Hier zitten we nog op 3 a 4 flessen. Die 4e lijkt er langzaam af te kunnen. Maar meer ook niet. Werd ons vanuit logopedie 'opgelegd' maar ga daar iets minder streng in zijn. Diezelfde logopedist gaf aan dat 3 plasluiers voldoende zijn en er dan niet veel extra vocht bij hoefde. Er zit ook vocht in groente en fruit. Ze weigert hier namelijk elke vorm van drinken wat niet haar eigen melk is. Ik geef dus gewoon haar eigen melk🤷‍♀️en heb niet speciaal de neiging (meer) om versneld af te bouwen.

één jaar geleden

Hier nog 4 flessen. Ik was 23 september uitgerekend maar uiteindelijk 1 oktober bevallen. We proberen wel vast voedsel te stimuleren maar ze kan nog niet zo goed kauwen(pas 2 tanden onder) en ze wil per se alles zelf doen..

één jaar geleden

In de ochtend geven we pap bord omdat ze de fles na een paar slokken ging weigeren. Middag fles ene keer wel andere keer niet of soms maar een beetje. De avond fles 180cc gaat ene keer wel op andere keer niet maar ze slaapt wel heel de nacht door.

één jaar geleden

Hier nog 4 flessen. In de middag en nacht 150 en avond en ochtend 180. Krijg het niet afgebouwd zonder een heel verdrietige baby te krijgen. Was nog 5 flessen een maand geleden, dus wel al aan het afbouwen. Hij is nu 11 maanden. Mijn dochter heeft ook lang veel melk gedronken. Nog 3 flessen toen ze 1 jaar was, daarna ging het afbouwen makkelijker. Ik gaf tot 9 maanden borstvoeding, toen dronk hij ook veel en dat mag wel...beetje vreemd wat mij betreft dat kunstvoeding voor iedere baby precies hetzelfde moet zijn qua hoeveelheid en borstvoeding wel op maat mag. Ik probeer het op ons eigen tempo te doen, maar wel op te bouwen met eten en water drinken, dat gaat goed, maar geeft nog niet voldoende verzadiging denk ik (of zijn darmen kunnen er nog niet voldoende voedingsstoffen uit halen). Hij is wel redelijk zwaar, maar komt al 2 maanden niet meer aan qua gewicht omdat hij is begonnen met tijgeren en billenschuiven. Ach ieder op zijn eigen tempo en manier die passend is bij het kindje denk ik altijd maar.

één jaar geleden

Hier nogn1 fles in de vorm van een bordje pap in de ochtend. Sinds het 1e tandje doorkwam vorige maand weigert hij melk uit de fles. Water uit een rietjesbeker gaat wel goed, en verder is ze een soort vuilnisbak: al het voedsel wat we haar geven gaat er met gemak in. Ze eet (en drinkt) dus wel behoorlijk, maar de fles krijgen wij er echt niet meer in.

één jaar geleden

Hier nog 2 flesjes. Rond 6.30/7.00 krijgt ze een flesje van 90ml in de ochtend (+90ml pap zo’n 45 minuten later). En in de avond proberen we er nog een fles van 180ml in te krijgen, maar die drinkt ze vaak niet meer leeg. Na 60ml gaat ze er vooral mee spelen.

één jaar geleden

Hier met 11 maanden 4 flesjes van ongeveer 130

één jaar geleden

Hier bijna 11 maanden en heeft nog 3 flesjes. In de ochtend en middag 1,5 boterham met daarna nog 90 cc fles. In de avond krijgt hij nog 180 cc.

één jaar geleden

3 flesjes nog van 180 + 6. pas sinds een week de 4e eraf. Ochtend is wel de helft pap de helft melk maar krijg er ook nog niks af hoor 😅

één jaar geleden

Reactie op Lalala10

En hoeveel water drinken jullie kindjes dan ? Als ze minder flessen krijgen ...
Mijne drinkt ongeveer 1 tuitbeker ernaast met water+diksap

één jaar geleden

Hier vandaag een jaar en zitten nog op 3 flessen. 1 om 19:00 van 120 ml, 1 om 22:30 van 150 ml en ''s nachts ook nog 1. De middag zijn we sinds een week vanaf en de nacht zijn we geleidelijk aan het afbouwen met hoeveelheid water en schepjes. Hij drinkt die fles namelijk tot hij een lege speen krijgt of dat nu 3 schepjes of 6 zijn. Ik zou ook graag van die van 19:00 af willen, maar niet te snel en we merken dat hij die echt nodig heeft om de dag af te schakelen. We proberen te kijken naar zijn behoeftes en proberen daar op af te bouwen, maar vind het soms ook heel lastig. Zeker omdat ze vanaf de 1 eigenlijk geen flessen meer zouden hoeven wordt er gezegd..

één jaar geleden

Hier ook 11 mnd. En nog 3 a 4 flessen. 8.00 en 12.30 fles van 150 18.30 210 en dan nog papgranen erin Flessen gaan niet altijd leeg. We geven ook eerst vast voedsel en daarna pas de melk. Ze geniet zo van de melk. Ze stuitert helemaal bij het zien van de melk. S nachts flesje van nu 90ml. Die proberen we af te bouwen. Na de 90ml huilt zemaar valt gelukkig snel in slaap.

één jaar geleden

Ochtend en avondkleding beide 210cc; avondfles gaat vaak niet leeg. Ons zoontje wordt 6 sep. 1 jaar. Weigert een papfles, wil dit ook niet mbv een lepel …

één jaar geleden

Reactie op LottieL

Ochtend en avondkleding beide 210cc; avondfles gaat vaak niet leeg. Ons zoo ...
Avondfles natuurlijk! 😉