20 Reacties
één jaar geleden
Ik betaal de oppas 10,- per uur. Dan doen ze ook wel eens een wasje / stofzuigen etc. Zelf vraag ik 15,- per uur
één jaar geleden
Enkel op de bank zitten tussen de 5 a 10 euro, ik vraag meestal wat ze zelf willen verdienen
één jaar geleden
Reactie op Manon105
Wij hebben een oppasmeisje van 13, voor nu om te beginnen alleen in de avon ...
Wow! 13. Een bekende van jullie?
één jaar geleden
Wij hebben een oppas meid van 14/15 jaar.
Is redelijk bekende. Haat moeder vertelde me dat ze zo'n €15/€20 op een avond verdiende wat omgerekend €4/€5 per uur is.
Bij ons is het vaak maar 2 uurtjes dus geven we haar €5 per uur. Het is tenslotte ook alleen maar op de bank zitten, de kleine slaapt vaak gewoon
één jaar geleden
Buurmeisje van 14 past een vaste avond per week op. Zij krijgt 10 euro per avond, 3 uurtjes. Ze hoeft meestal niks te doen inderdaad
één jaar geleden
Bij ons komt iemand oppassen die daarnaast ook in een kinderdagverblijf werkt.
Het is dus een dame met volop ervaring. Als ze komt, vaak vanaf het avondeten(soms ervoor) en dan legt ze dus 2 (1 en 3) kinderen op bed en daarna is het vaak rustig.
Wij betalen nu €10,- per uur en dat vinden wij heel schappelijk voor iemand die zo ervaren is.
één jaar geleden
Reactie op Manon105
Ja het buurmeisje. Haar moeder is dan ook thuis, dus als er echt iets is ka ...
Ohh ja dat scheelt wel. Dat er altijd een soort back up is, mocht er echt iets zijn.
Dat lijkt mij zo spannend.
één jaar geleden
Hoi! Interessant dit, toevallig van de week een discussie met een vriendin over gehad. Zij is namelijk zwanger van de 3e en haar oppas heeft om verhoging gevraagd naar €17,50 per uur en krijgt sowieso €0,21 per kilometer. Ze doet een aantal dingen in huis. Verdient er goud geld, want ze is er iedere week wel een aantal keer. Dus een paar honderd per maand. Overdag, maar ook ‘s avonds. Is 24 jaar. Wat vinden jullie van die €17,50?
één jaar geleden
Wij hebben een meneer iets verderop uit de straat, vraagt €10 en kwam het toen de tijd zelf aanbieden.
één jaar geleden
Is ook afhankelijk van waar je zelf woont. De randstad is duurder wat oppas en schoonmaak betreft dan bijv in een dorp. Ik was vanaf mijn 11e tot 24ste oppas aan huis en heb nooit minder dan €5 per uur betaald gekregen. Met 21 jaar vind ik €7 wel het minimale, zelfs als ze “alleen op de bank zit”. Ik zou haar vragen wat haar verwachting is en hier niet teveel onder gaan zitten, ik zou dan eerder een andere oppas zoeken als meer is dan je kan/wil betalen. Ik was zelf bijvoorbeeld niet assertief genoeg om een “aangeboden bedrag” af te wijzen, maar bij de gezinnen waar ik voor een dubbeltje moest komen, kwam ik wel minder vaak en koos ik vaak mijn eigen bank boven het oppassen.
één jaar geleden
Reactie op s0phie91
Hoi! Interessant dit, toevallig van de week een discussie met een vriendin ...
Hmm. Wat zijn “een aantal dingen in huis”? Gooit ze er weleens een was in of is ze ook gewoon hun huishoudster? Ik kreeg €10-€12 voor 3 kinderen en ik kookte ook voor het hele gezin. Andere huishoudelijke dingen zaten niet in mijn “takenpakket” en deed ik alleen als ik dat zelf wilde en verder niks om handen had. Als ik naast het koken ook nog structureel de was en andere huishoudelijke taken zou moeten doen, vind ik het geen gek bedrag. Is de kilometervergoeding dan om van het ene huis naar het andere huis te gaan of brengt ze de kinderen bijvoorbeeld ook naar sport etc? In het eerste geval zou ik dat persoonlijk wel wat overdreven vinden, op die paar euro per week (?) zou ik zelf mijn verlies nemen als oppas zijnde..
één jaar geleden
Reactie op s0phie91
Hoi! Interessant dit, toevallig van de week een discussie met een vriendin ...
Het zijn wel 3 kinderen straks.
Daarintegen vind ik het een fors bedrag. Als ik zo kijk naar de salarissen in de cao kijk denk ik dan menig pedagogisch werker dit netto niet krijgt en die hebben zelfs een opleiding.
Als dit dan ook nog is de prijs is straks als alledrie de kinderen op bed liggen dan is het wel heel makkelijk.
In het geval van deze prijs zou ik afspreken met 17,50 overdag, wakker en op bed leggen en vanaf bijvoorbeeld 20:00 maar 10 euro, aangezien ze dan waarschijnlijk op de bank zit.
één jaar geleden
https://www.babysits.nl/community-themas/252/wat-betaal-je-de-oppas-in-2023/#:~:text=In%202023%20verdient%20een%20oppas,87%20per%20uur%20per%20kind.
Misschien dat je hier nog wat inspiratie uit kunt halen. Nibud heeft ook lijstjes met lonen etc.
Ik vind het een lastige kwestie. Hoe vaak wil je van haar diensten gebruik maken?
Als het wekelijks is en om dezelfde uren gaat is het prettig om hier vaste afspraken over te maken en haar eventueel iets meer per uur te geven. Heb je haar sporadisch nodig, dan zou ik het uurloon iets lager houden.
Zelf paste ik vroeger ook af en toe op bij verschillende adresjes in de straat. Dit was voor mij geen bijbaantje, maar gewoon een gezellige middag of avond op een andere bank (met chips doordeweeks😎). Dus wat ik hiermee verdiende maakte mij niet zo veel uit.
Is het een wekelijkse afspraak zou het ten koste gaan van een vaste dag werken, dus dan zou ik er meer mee willen verdienen.