9 Reacties

7 maanden geleden

Uitlaten…

7 maanden geleden

Ik denk dat je het beste naar je eigen gevoel kan luisteren. Wij hebben toen ons hondje moeten laten inslapen en ik heb echt gehuild als een klein kind. Ik weet niet wat het doet met zo'n kleintje en of ze het begrijpen. Ik denk dat ik het zelf niet zou doen, maar dat is meer het gevoel wat ik heb en kan ik niet onderbouwen.

7 maanden geleden

Ik weet ook niet wat ik zou doen, denk wel zeggen dat ze heel oud/ziek is en dat ze naar bijvoorbeeld de hemel gaat. Zeggen dat hij haar nog een laatste knuffel of aai mag geven. Dag dag zeggen. Zou zelf niet zeggen dat hij gaat slapen en nooit meer wakker word, wie weet creeer je daarmee onbedoeld een enge assosiatie met slapen

7 maanden geleden

Reactie op koningskoppel2022

Ik weet ook niet wat ik zou doen, denk wel zeggen dat ze heel oud/ziek is e ...
Ja die associatie had ik ook van iemand gehoord. Hij slaapt net door 😅

7 maanden geleden

Ik heb dit net vorige maand met mijn kat gehad. En ze waten ook erg betrokken met elkaar. Ik heb mijn kindje iet meegenomen. Ik heb mijn kat wel mee naar huis genomen zodat mijn andere kat thuis afscheid kon nemem. En dat heb ik ook even kort met mijn zoontje gedaan. Hij heeft hem even mogen aaien en ik heb verteld dat hij is heengegaan. En of het echt wordt begrepen geen idee, maar het voelde goed zo. En hij heeft verder ook niet meer gezocht naar de kat terwijl hij dit eerder wel deed.

7 maanden geleden

Och wat verdrietig. Geen ervaring mee maar wil je sterkte wensen. Een hond is toch altijd onderdeel van je gezin.

7 maanden geleden

Wat verdrietig ☹️ geen tips, wel heel veel sterkte gewenst.

7 maanden geleden

Heel veel sterkte gewenst! Snap je volledig hier een kleine jongen van 19 maanden wij hebben gisterenavond afschiet van onze viervoeter moeten nemen. Wij hebben onze kleine jongen er niet echt bij betrokken. Hij heeft nog wel doei doei gezegd voordat mijn partner de deur uitging. Mijn hart brak Maar denk dat je daar je gevoel in moet volgen je weet niet of je kleine het mee krijgt en anders kan het altijd nog uitgelegd worden.

7 maanden geleden

We hebben uiteindelijk een dierenarts thuis laten komen voor de euthanasie. Onze hond Lisa heeft van tevoren nog gewandeld en toen we terug kwamen was de dierenarts als op de oprit. Voor Thijs verliep het ook relaxt. We hebben uitgelegd dat Lisa heel ziek is en niet meer beter wordt en dat de dokter een prikje geeft en Lisa doodgaat. Dus idd NIET dat ze gaat slapen. Hij heft haar geaaid, ging spelen terwijl wij met onze hond bezig waren. Later met het naar bed gaan, was voor mij best emotioneel. Normaal zeggen we bij de deur altijd: dag dag Lisa en dan zwaait hij naar haar. Hij wees naar de plek waar ze normaal lag en schudde heel hard z’n hoofd met een beduusd gezicht. In de nacht wilde hij veel drinken. Hij krijgt normaal in de avond nog een fles melk (die houden we erin, alles verder uit een beter of glas) maar die nacht werd hij vaak wakker en heeft hij 7 flessen gedronken!!! Vannacht was weer normaal.