4 Reacties

茅茅n jaar geleden

Jup hier ook. Vastgesteld door 2 verschillende fysiotherapeuten. Mede hierdoor moeite met lichamelijke ontwikkeling. Kost allemaal gewoon meer moeite om dat lijf in balans te krijgen en te houden. Maar we gaan vooruit inmiddels.

茅茅n jaar geleden

Hier ook! Zijn met de fysio bezig met oefeningen om spieren sterker te krijgen en dat lijkt wel te helpen!

茅茅n jaar geleden

Yup, hiero! Ik heb zelf hypermobiliteitssyndroom en daar helaas 20 jaar mee rondgelopen, waardoor ik er nu veel last van hem. Ons dochtertje hebben ze met haar 5 maanden afspraak bij het CB gecontroleerd, alle gewrichten bij langsgelopen en ja hoor, zij is ook er hypermobiel. We merken het wel aan haar, ze ligt graag in een split zowel op haar buik als op haar rug. Jeugdarts heeft laten weten dat ze wat langzamer dan gemiddeld haar fysieke mijlpalen kan halen, daar hoeven we ons niet perse zorgen over te maken dus dat doen we ook nog niet, en dat ze sneller vermoeid kan zijn of behoefte heeft aan langere dutjes dan leeftijdsgenootjes. Verder de tip gekregen om haar veel actief en fysiek te laten spelen om spiergroei te stimuleren, dat herken ik ook erg van mezelf. Ik vind het heel fijn dat we het nu al weten, ik heb er zelf echt veel te lang mee rondgelopen zonder te weten, met alle gevolgen vandien. Bij haar weten we het nu al en kunnen we daar zo goed mogelijk rekening mee houden in haar ontwikkeling.

茅茅n jaar geleden

Ja hier ook, hyperlaxiteit noemt de fysiotherapeut en neuroloog het hier. Hypermobiel mogen ze het op deze leeftijd officieel nog niet noemen. Waarschijnlijk zal ze daarom ook wat later kunnen lopen maar ben al heel blij dat ze inmiddels kan staan. (Wel met haar enkels soms achterstevoren.. 馃檲)