14 Reacties

4 jaar geleden

Hee Maxime, bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik dit ook te horen. Ik had toen geen suiker en m'n zoontje was kerngezond verder (en nog steeds 😊). Het kan soms ook iets tijdelijks zijn, op verdere metingen was het ook niet meer zo aanwezig. Toen groeide z'n lijfje wat meer in verhouding. Ik zou je er niet te druk om maken, zolang daar geen concrete aanleiding voor is.

4 jaar geleden

Reactie op EmmaBrom

Hee Maxime, bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik dit ook te horen. Ik had ...
Dankjewel voor je reactie! Dat vind ik fijn om te horen 😊

4 jaar geleden

Onze dochter is geboren met p96. Had geen suiker dochter was gewoon flink en is ze nog steeds. D3 bevalling is wel geëindigd in schouderdystocie maar mogelijk dat mijn bekken net er te smal voor zijn want onze volgende bevalling mag niet zwaarder dan 3500gr wezen om natuurlijk te kunnen bevallen. Maar elke zwangerschap en bevalling is anders. Het word gelukkig allemaal goed in de gaten gehouden als ze constateren dat het te groot of te klein is. Wij zijn per week 36 bij deze zwangerschap straks overgedragen aan de gynaecoloog die de bevalling verder doet en alle metingen lopen straks dus ook via het ziekenhuis.

4 jaar geleden

Deze zwangerschap werd ook bij 20 weken de buik van de baby gemeten met P98 en ik heb sinds 16 weken zwangerschap zwangerschapsdiabetes. Met 24 weken een groei echo gehad en de baby is nog steeds zo groot. Volgt wel zijn eigen curve gelukkig maar door de diabetes word ik ingeleid met 38 weken omdat de baby dus ook macrosomie heeft. 😊

4 jaar geleden

Ik weet niet welke P, maar ik kreeg met 20 weken te horen dat z'n buikomtrek een week voorliep. En inderdaad met 24 weken positief getest op zwangerschapsdiabetes. T zal even pittig zijn om de komende maanden door te komen, maar voor ons beide geen gezondheidsrisico :)

4 jaar geleden

Reactie op EmmaBrom

Hee Maxime, bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik dit ook te horen. Ik had ...
Ik heb exact dezelfde ervaring als dit. P95 bij de eerste zwangerschap, was bij de volgende meting weer gemiddeld. Vervolgens helemaal gezond en helemaal geen overgewicht. Probeer je niet te druk te maken (deed ik toen onnodig wel 😅)

4 jaar geleden

Hebben ze ook gezegd hoe die verder op de curve zit? Onze zoon zat op de p98 maar dat was z’n hele lichaam. Alles was groot , wij zijn ook groot dus nooit gedacht dat we een kleine baby zouden krijgen. Zo te horen jullie ook niet ;). Onze dochter zit nu op er hele lichaam met P96. Heb wel 2x suikertest moeten doen (vanwege dat mijn vader type 2 heeft). Maak je niet teveel zorgen. Zo te horen is je kindje gewoon groot, wat ook helemaal niet erg is.

4 jaar geleden

Reactie op Monique M

Hebben ze ook gezegd hoe die verder op de curve zit? Onze zoon zat op de p9 ...
Nee dat weet ik niet maar wel lange beentjes en grotere voetjes dus denk inderdaad algemeen iets groter. Hoofdje en schouders wel gemiddeld.

4 jaar geleden

Reactie op Maxime91

Nee dat weet ik niet maar wel lange beentjes en grotere voetjes dus denk in ...
Dat denk ik dan ook ☺️. Blijft spannend natuurlijk zo’n zwangerschap, maar nogmaals ik denk dat je baby gewoon wat groter is 😘

4 jaar geleden

Het is altijd ongeveer wat ze meten. Heb nu voor de tweede keer suiker en buikje was iets groter bij de 20 weken echo. Mijn waardes zijn verder hartstikke goed zoals de vorige zwangerschap. Ik ben spontaan bevallen met 35+5 en ze was aan de ruime kant met 2550 gram 🤷🏻‍♀️ alle groei echo’s waren gewoon goed. Verwacht deze zwangerschap eigenlijk niet anders. Bij mij is er (nog) niet gesproken over inleiden of eerder laten bevallen… ze zijn eerlijk gezegd eerder bang dat ik weer te vroeg beval. Vorige zwangerschap kwam ze bijna met 30 weken namelijk…

4 jaar geleden

Mijn dochter had p95 bij het buikje. Zou een grote baby worden werd steeds gezegd. Nu is ze uiteindelijk met 3210gr kerngezond geboren. En zie niks van grote buikje af. Was best een schriel babytje haha. Suikertest gedaan en de waardes waren 2 uur na test wat verhoogd dus indd zwangerschapssuiker. Nu zwanger vd 2e en weer buikje van p95. 1e suikertest met 16 weken was goed. Nu krijg ik er met 26 weer 1. We gaan t zien. Maak me er nu ook wat minder zorgen over ivm de ervaring van mijn dochter.

4 jaar geleden

Hier ook een suikertest komende weken een keer dit ivm mijn leeftijd😅 41 jaar.

4 jaar geleden

Hoi Maxime! Hier ook een AC op de p96, ik had mijn seo pas bij 21+ weken… een kindje begint pas echt te groeien bij 28 weken, dus ik zou zeggen, let it go en geniet. Elke baby volgt zijn eigen curve en hier kan jij vrij weinig aandoen. Maak je je ongerust overleg met je verloskundige. Ze kan je vast gerust stellen of een extra echo maken. 😃 fijne zwangerschap!

4 jaar geleden

Reactie op Maaikedijkstra88

Hoi Maxime! Hier ook een AC op de p96, ik had mijn seo pas bij 21+ weken… ...
Ah dankjewel voor de fijne reactie! 😊