4 Reacties
één jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen hoe lastig het nu voor jou moet zijn en hoop echt dat jullie er samen uit komen met het uitgangspunt van wat het belangrijkste is: de kinderen.
Misschien kan je dat ook op deze manier bespreken met je ex, dat het niet jij tegen je ex is, maar dat jij en je ex samen uit moeten vogelen wat het beste is voor jullie kinderen.
Daarnaast heeft een dreumes van 14 maanden geen moedermelk meer nodig. Neemt niet weg dat het wel fijn en goed kan zijn voor de kleine. Ik geloof ook dat als hij er bij jou aan gewend is, waar hij 3/4 van de tijd zal zijn, dat hij hier bij papa ook wel om zal vragen. Ik gok dat hij zichzelf wel tegen gaat komen hierin. Helaas zal je hierin ook dingen zal moeten leren los laten. Je hebt alleen invloed op wat er bij jou thuis gebeurt.
Daarnaast heb ik nog een tip als kind van gescheiden ouders. Hoe waar het ook is, probeer niet jouw ex zwart te maken bij de kinderen. En hoe irritant jouw kinderen over een paar jaar ook zullen gaan doen, probeer niet bij alle slechte eigenschappen te zeggen dat ze net als hun vader zijn. Dit zal ze alleen maar meer naar hun vader drijven en echt schadelijk zijnvoor hun zelfbeeld. Dat jij en je ex niet meer samen zijn betekent niet dat je (bewust of onbewust) de relatie tussen jullie kinderen en je ex moet proberen te verpesten. Aan het einde van de rit kom jij er dan uit als de boeman. Zelfs als jouw ex dat wel doet, bedenk dan dat hij zijn eigen graf graaft.
Ik wil je echt heel veel sterkte toewensen in deze moeilijke tijd. Het is echt enorm sterk dat je voor jouw eigen welzijn en het welzijn van jullie kinderen kiest. Het is belangrijker dat jullie kinderen zien hoe een gezonde relatie er uit kan zien, dan dat ze leren dat ze een ongezonde relatie moeten verdragen en hun eigen behoeften en wensen moeten onderdrukken.
Co-ouderschap kan goed werken als je je blijft realiseren dat beide ouders ook gescheiden nog een team zijn met als doel het goed opvoeden van jullie kinderen. Dus jij en je ex tegen het probleem, niet jij tegen je ex. Hoe moeilijk dit ook is
één jaar geleden
Reactie op YsabelleV
Ik kan me niet voorstellen hoe lastig het nu voor jou moet zijn en hoop ech ...
Co ouderschap ga het zeker niet worden. Hij laat andere alles omtrent de kinderen doen, blijf zo lang mogelijk liggen eerder relatie met telefoon dan anders.
Ik maak hem verder niet zwart, ik observeer en noteer dingen want ik zorg 24/7 voor de kids en hij luier alleen maar met z'n telefoon. Een luier of een douche is al een groot probleempunt.
Ik probeer de meeste rust voor de kids te bewaren. Gister zelfs omdat niet meer ging naar buiten met de 2 jongste gegaan voor rust op te zoeken en afleiding.
De keuze heb ik zelf gemaakt om te scheiden want merkte dat ik er psychisch aan kapot ging ook door een bepaalde opmerking die erg verkeerd terecht kwam bij me.
Er moet rust komen voor de kids maar zelf doe die alles verbouwen nu in huis waardoor er totaal geen rust meer is. Hoop echt snel weer de rust te krijgen voor de kids en weer de leukste gezellige dingen met ze alleen te doen.
Overleg met hem gaat vrij slecht want hij denk echt alleen aan zichzelf want hij heeft eerder al eens gezegd weekenden zijn voor me eigen etc. Zelfs een uurtje speeltuin doe die niet.
één jaar geleden
En nog t ergste, hij loop al te bepalen hoe ik ga verhuizen. Wat ik mee moet nemen. Tis nog net niet hoe me woning ingericht word. Het liefst zie de me gister vertrekken dan morgen. Loop te klagen dat alles tegen gewerkt word en er geen vaart achter gezet word. Ik ben afhankelijk van de woningbouw wanneer alles gereed is voor start huurdatum.
Ik ben blij dat ik gelukkig me steunpalen heb waar ik me hart kan luchten en hier geregeld een vraag neer zet. Het heeft me bijna een jaar gekost om deze keuze te maken, ik bleef bewust het steeds proberen voor de kinderen. (Heb zelf gescheiden ouders) maar toen de laatste kink in de kabel kwam dacht ik dus alleen aan me eigen en even niet voor de kids. Dit ging mij me leven kosten als ik nog langer in deze relatie zou blijven zitten want word alsmaar haat en neid. Want er gaat al de ronde dat hij de kids van me af wilt nemen en nog ergere dingen.
één jaar geleden
Ik denk dat, hoe vervelend ook.. je sommige dingen los zult moeten laten. Die flesjes en afwassen.. als hij om de week een weekend de kinderen heeft.. dan komt dat vast wel goed. Dat is een relatief korte tijd.
Het is een pittige situatie en ik denk dat het goed is dat je voor jezelf gekozen hebt en daarmee ook voor de kinderen. Sterkte!