6 Reacties

één jaar geleden

Hoi, mijn man heeft hier steeds vaker over. Dat ik dingen vergeet. Mij valt het ook op. Ook dingen waar ik normaal inderdaad niet over hoef na te denken. Ik ben in april 35 geworden en laatst wist ik echt even niet of ik jou 34 of 35 ben 🙄🙄🙄🙄 ik merk dat ik minder met mezelf bezig ben en veel met de baby, dingen die haar aangaan vergeet ik niet. Op werk gaat het ook wel goed. Ik merk dat ik vergeetachtig begin te worden wanneer ik meer stress heb of veel dingen tegelijk moet doen (mental load). En dan pik ik en onthoud ik dingen die niet al te belangrijk zijn al snel. Ik maak me niet per se zorgen, het is soms alleen irritant en een teken voor mij om rustig aan te doen.

één jaar geleden

Minder snel *

één jaar geleden

Voor mij in ieder geval wel enorm herkenbaar. Ik moet echt alles opschrijven. Zelf ben ik op het moment overspannen dus misschien ook niet het goede voorbeeld of iets. Maar het is toch ook allemaal veel met 2 kinderen zo jong. Je bent daar zo ontzettend druk mee en je moet zo beel ballen hooghouden (zeker vaak als moeder zijnde, laten we eerlijk zijn) dat het best normaal kan zijn dat je dat soort dingen vergeet. Ik je hoofd ben je met zo ontzettend veel dingen bezig dat je daar gewoon enorm diep voor moet graven. Mocht je je er zorgen om maken zou ik zeker een afspraak maken bij de huisarts. Al is het om je gerust te laten stellen.

één jaar geleden

Ik heb altijd al een geheugen als een zeef, al onthou ik wel dingen die totaal niet zinvol zijn. Maar sinds de zwangerschap tot nu... Dramaaaaaa!!!!! Echt hopeloos gewoon. Ik moet alles opschrijven en dan nog... Ik ga er van uit dat dit ook komt omdat de meeste nachten nog gebroken zijn. Maar stress en drukte spelen idd ook mee.

één jaar geleden

De dingen die je benoemt, heb ik altijd al hahahahaa. Dit is m’n eerste kindje maar begreep van vriendinnen met meerdere kids dat de steeds wat langer duurt voordat je geheugen hersteld is na de zwangerschap.

één jaar geleden

Ik denk dat dit een gevolg is van een "te vol hoofd". Ik weet nog heel goed dat ik tijdens mijn middelbareschool examen heel sterk had wat jij beschrijft en toen was ik écht niet zwanger 🤣 maar wel helemaal compleet alleen maar bezig met die examens. Al het andere vloog meteen m'n geheugen weer uit