Ik heb 2 kinderen, een van 2.5 en een van 1 jaar. Net als iedereen veranderde mijn brein ook tijdens m’n zwangerschappen, maar ik lees overal dat dit tijdelijk is. Ik had het gevoel dat het ook tijdelijk was. Bovendien is het meer dan een jaar geleden dat ik voor het laatst zwanger was. Sinds een paar weken merk ik dat ik dingen vergeet. Het begon er een keer mee dat ik echt heel hard moest nadenken hoe oud ik ook alweer was, nu heb ik het eigenlijk nooit over mijn leeftijd, dus ik ben er ook nooit mee bezig, maar ik schrok er wel van. Als iemand mij vertelt waar die naartoe gaat op vakantie dan denk ik een week later: shit, hij heeft het vertelt maar ik weet het gewoon niet meer. Als ik een serie kijk en er wordt een naam van een personage genoemd dan denk ik: wie was dat ook alweer? Ik heb het niet met dingen die ik niet MAG vergeten. Ik ben altijd al van de lijstjes geweest dus dat gaat goed. Alles rondom de kinderen gaat goed, op mijn werk maak ik geen fouten. Het lijkt wel of er in mijn hoofd geen ruimte meer is voor dingen die ik niet perse hoef te onthouden. Ik herken dit helemaal niet van mezelf. Is dit nou de welbekende mombrain of moet ik me hier zorgen over maken?