12 Reacties
3 jaar geleden
Boxpakje kun je inderdaad gebruiken als pyjama als er geen rits, knoopjes of capuchon op zit.
Pyjama zijn vaak 2 delig en iets dunner van stof dan boxpakjes. Dat is het verschil 😊
Maar ook in een noppies pakje kan je kleine prima slapen. Alle new born kleding is lekker soepel en fijne zachte stof.
3 jaar geleden
In principe maakt het voor een baby allemaal niet zo uit. Overdag hebben ze als het goed is comfortabele outfits aan (dus liever geen strakke broeken/ spijkerbroeken ivm de heupjes) en daarin kunnen ze ook prima slapen als het nog schoon is.
Boxpakje kan prima overdag en een pyjama kan bestaan uit een broekje en shirtje of het is een onesie met voetjes eraan. Voor babies met krampjes is vaak een boxpakje of onesie met voetjes lekkerder omdat er dan geen broekrand is.
3 jaar geleden
Ik vroeg mij dit ook af. Ik heb de vraag gesteld tijdens de intake van de kraamzorg. Een baby slaapt zoveel dat je hem of haar niet elke keer gaat uitkleden om een pyjama aan te doen. Als het goed is heb je voor de baby boxpakjes en kleding die comfortabel zit en hier slapen ze ook gewoon in. De kraamzorg zei dat als ze op gegeven moment wat ouder zijn een ritme gaan ontwikkelen en het dan fijn kan zijn om een pyjama aan te doen in de avond omdat ze het ritueel dan gaan herkennen!
3 jaar geleden
Ik zweer bij boxpakjes! En die blijven ook lekker aan als er visite komt, ze gaan er ook meer naar de opvang hier. Ik vind ze handig en er zijn zoveel leuke! Mijn favoriete zijn van B.E.S.S. superleuke printjes.
3 jaar geleden
Dat geeft helemaal niks en ik begrijp dat je soms geen idee hebt. Er is ook zoveel te koop 😘
Boxpakje is uit een stuk en pyjama is vaak een losse top met broek.
Daarnaast kleedde ik mijn dochter toen ze newborn was enkel om als dat nodig was dus figureerde een boxpakje ook als pyjama.
Ik deed pas echt omkleden in een pyjama voor de nacht vanaf maat 62/68 en ook toen gebruikte ik ook boxpakjes omdat ik het ideaal vond in de slaapzak.
Hoezo denk je dat ze dat niet aan mogen als er visite komt?
Newborn kleding is vaak gewoon geschikt voor ieder moment van de dag.
Wat fijn is voor de mini’s, is zachte rekbare stoffen. Ze liggen veel dus denk daarbij aan dat niet teveel op de rug zit van de kleding.
3 jaar geleden
Reactie op Mommjo
Dat geeft helemaal niks en ik begrijp dat je soms geen idee hebt. Er is ook ...
Plus in het begin zul je ook ervaren dat het fijn is om niet teveel kleding over het hoofdje te hoeven trekken vandaar dat van die boxpakjes of overslag items ook ideaal zijn. Maargoed, alles kan voor iedereen weer anders zijn 😉
3 jaar geleden
Reactie op NJ
Doen jullie onder een pyjama met voetjes ook nog een body?
Bedoel je met een body, een romper?
Het is verstandig om dat altijd te doen gezien de luier los kan raken of als ze ouder zijn een luier kunnen openen en erin kunnen stikken.
https://www.24baby.nl/baby/babykleding/de-10-meest-gestelde-vragen-rompertjes/