Vannacht was een nacht wat ik nog niet eerder heb meegemaakt.. Onze kleine man ging 19uur naar bed en werd om 12 uur wakker. Normaal met een beetje wiegen, knuffelen etc. slaapt hij wel, maar dit x sliep hij pas 6 uur later.. Hoe? Geen idee. Hij is een beetje verkouden en heeft last van z'n tandjes.
Zelf denk ik dat het de tandjes zijn. Maar alsnog.. 6 uur lang wakker?
Ik heb hem 4 uur lang achter elkaar in mijn armen gehad, mee gelopen en gewiegd. Daarna was ik gesloopt en nam mijn vriend het over. Hij is uiteindelijk maar naar beneden gegaan, want die wist het ook niet meer. Uiteindelijk sliep hij toen 2 uur later.
Herkent iemand dit? Hoe hebben jullie dit gedaan? Heb ik hier iets fouts gedaan?
Nee, ik hoef geen advies van slaaptrainingen of coaches. Ik volg zelf Myldred van "liefde van een moeder" en zij is zelf ook slaapcoach.
Achter haar strategie sta ik. Het "laten huilen" is gewoon niet goed voor zo'n kleintje.
Het resultaat van laten huilen is uiteindelijk wel wat je wilt hebben, want hij wordt natuurlijk stil. Maar of dat goed is voor een kleintje, is ten tweede.
Het "gecontroleerd laten huilen" wat veel slaaptrainingen vertellen vind ik ook niks. Een baby heeft niet door hoeveel minuten iets duurt. Dus het paniek en stress blijft hetzelfde.
Dit is hoe ik er zelf over denk en ik snap dat er 100 verschillende meningen over zijn. Maar daarom vraag ik advies aan de moeders die hetzelfde denken als ik. Want ik ben opzoek naar advies en geen discussie haha 🙈