Hoi, ik heb even een vraagje aangezien ik mezelf niet gerust kan stellen.
Ivm erge vermoeidheid heb ik zaterdagavond een zwangerschapstest gedaan. Deze was eerst negatief maar werd na ongeveer een half uur toch positief. Vervolgens heb ik nog 2 testen gedaan op zaterdagochtend en 1 was negatief en de andere werd ook na ongeveer 1 uur licht positief. Aangezien ik een Implanon heb zou ik eigenlijk niet zwanger moeten kunnen raken. Ik heb alleen wel dezelfde symptomen als bij mijn eerdere zwangerschappen en ik heb dus 2x positief getest maar wel nadat de tijd was verstreken.
Vanmorgen nog een keer getest de eerste was ongeldig en de tweede ook negatief. Hoe kan dit? Heeft iemand hier ervaring mee?
Als de test pas na zo lang positief wordt, zou ik ze als ongeldig beschouwen. Misschien over een paar dagen nog eens proberen met een test. Want de kans om zwanger te worden met een implanon is niet groot, maar ook niet onmogelijk.
Na een uur of meer is niet positief, maar een indroogstreep verwacht ik. Je kan natuurlijk af en toe blijven testen, maar obv wat je hier vertelt zou ik zeggen dat je niet zwanger bent. 🤷🏼♀️
Gelukkig, ik deed ook de test omdat ik door de Implanon dus weinig tot geen menstruatie heb. En ik dus klachten had. Ik schrok van het tweede streepje. Ik probeer heb over een paar dagen nog wel een keer als die dan nog negatief is maak ik me vast geen zorgen meer
En als aanvulling op de reacties hierboven: bij twijfel even langs huisarts of verloskundige om te kijken of de inplanon nog goed zit en eventueel (later) echo laten maken?