14 Reacties
12 dagen geleden
Sorry geen tips.. bij ons in de middag slaapt hij meeatal binnen een kwartiertje denk ik wel, en dan kan hij zo 2.5u slapen.. soms korter soms zelfs langer. En savonds gaat hij rond 1900 naar bed en kan het ook soms wel een dik uur duren.. geen gedoe ofzo hoor, praat z'n dag voorbij en speelt met zijn knuffeltje.. dus geen heisa niks maar lekker rustig in bed liggen en valt vanzelf in slaap..
12 dagen geleden
Reactie op MommyDanitobe
Sorry geen tips.. bij ons in de middag slaapt hij meeatal binnen een kwarti ...
Dat is wel fijn inderdaad. Ons zoontje wisselt erg. Ligt rustig, leest een boekje, of is aan het huilen, springen in zijn ledikant, spenen gooien, en is ons veeeel aan het roepen😅
12 dagen geleden
Reactie op Tg2
Dat is wel fijn inderdaad. Ons zoontje wisselt erg. Ligt rustig, leest een ...
Oh dan snap ik wel dat dat heftig kan zijn! Hoelang slaapt hij in de middag dan? En hoelaat gaat hij smiddags naar bed? Misschien kan je daar iets op aanpassen? (Ben geen expert in dit hoor)
12 dagen geleden
Hebben wij ook even gehad, ze vind het allemaal een beetje spannend nu het zo donker in haar kamer is. We hebben een schaap die sterretjes projecteert op de muur/plafond en steeds wisselt van kleur (blauw, groen, rood, waarbij rood haar kamer bijna donker is) deze is ook in te stellen met een timer (15 of 30 minuten). Nu vind ze het helemaal leuk om sterretjes te kijken voor het slapen gaan, nu zegt ze: donker, UIT (lamp uit).
https://www.easybaby.nl/easybaby-slaapknuffel.html?srsltid=AfmBOopztqXrLvYxNK1bmeyHsgNjZIJTRd7BK4Yl9jeHcaARLXkADnQ8
12 dagen geleden
Reactie op MommyDanitobe
Oh dan snap ik wel dat dat heftig kan zijn! Hoelang slaapt hij in de middag ...
We proberen hem rond half 1 op bed te hebben. De ene keer slaapt hij een uurtje, de andere keer ineens 2.5 uur.
We hebben ook getwijfeld of hij moet stoppen met zijn middagslaap, maar we hebben het idee dat hij het ook echt nog wel nodig heeft.
12 dagen geleden
Reactie op Anouk_1991
Hebben wij ook even gehad, ze vind het allemaal een beetje spannend nu het ...
We zetten de schaap op de commode zodat het op de muur/plafond projecteerd (bij haar in bed gaat ze er mee spelen😅) *we hebben een schuin dak.
12 dagen geleden
Reactie op Tg2
We proberen hem rond half 1 op bed te hebben. De ene keer slaapt hij een uu ...
Ah jaa dat is wel een herkenbaar gevoel..
Wij hebben er ook 1 die nog echt niet zonder z'n middag slaapje kan.. dus dat afschaffen is bij ons ook niet te doen.. ik hoop voor jullie dat het snel beter word!
12 dagen geleden
Kan het niet het sprongetje van 2 jaar zijn? Rond die periode kunnen kindjes het lastig hebben met oa slapen. Mijn dochter had/heeft dit ook, sinds een aantal weken nu. Overdag ook maar dan gaat het wel makkelijker, ‘s avonds een ramp. Zodra je haar op bed legt, en eigenlijk het moment vlak daarvoor al, direct huilen. Huilen huilen huilen. Van alles geprobeerd; nachtlampje, bij haar blijven in de kamer, aaien, gecontroleerd laten huilen, etc. Wat bij ons het beste werkte was buiten haar kamer staan zodat ze ons wel kon zien en horen en zodra ze sliep rustig weglopen.. ze had die geborgenheid blijkbaar nodig, denk ik maar;) Een aantal weken geduurd en gaat nu sinds 2 dagen weer redelijk oké. Ik denk/hoop dat dit weer een fase is waar je even doorheen moet (niet leuk…) en hopelijk snel voorbij is.
Overdag slaapt ze bij ons circa 1,5 uur. Dik prima en blijft ze hopelijk nog tot een jaartje of 3 doen:)
11 dagen geleden
Volg, exact hetzelfde. Hier al een jaar de middag gewoon wegleggen en slaapt. Avond rampzalig, we zitten inmiddels nog 'maar' op een uur. Maar we moeten er bij blijven anders is het hel voor iedereen.
Dus geen tips helaas, alles al geprobeerd..een collega van me zei dat ze dit ook had en opeens rond de 3 jaar was het van het een op het andere moment over. Dus hopelijk bij ons ook zo..
11 dagen geleden
Hier gaat het op het moment ook weer lastiger. We moesten altijd bij hem blijven tot hij sliep, in de middag en in de avond. Maar sinds een kleine 3 maanden hoefde dat opeens niet meer en viel hij zelf vrij snel in slaap. Nu is het sinds een paar dagen weer zo dat we erbij moeten blijven anders schreeuwt hij alles bij elkaar. En het duurt ook echt lang voordat hij slaapt. Hij is de laatste ochtenden ook opeens heel vroeg wakker en soms wordt hij in de nacht opeens weer wakker. Wij zitten daarom zelf te denken aan een slaapregressie(?). Geen tips helaas, alleen de hoop dat het gauw weer beter wordt 😅
10 dagen geleden
Reactie op LCharlotte
Hier gaat het op het moment ook weer lastiger. We moesten altijd bij hem bl ...
Dit is zoo herkenbaar en stiekem ook wel fijn ik even te lezen.
Hopelijk is het gauw weer voorbij want vind dit echt heel erg pittig!
20 uur geleden
Heek vervelend voor jullie allemaal en zo herkenbaar! Ik dacht dat het vooral te maken had dat ze grote zus is geworden, maar blijkbaar is het redelijk 'normaal' gedrag. Hoe slapen jullie kindjes ergens anders? Bij mijn ouders is het dus nooit een probleem... Hoe worden ze wakker? Ze komt uiteindelijk vaak tussen ons in, dus dan is de ochtend vaak wel prima, maar na middagdut is het nu ook ineens hysterisch huilen 'nee, nee, nee!' (wonen op de 5e en ik hoorde haar in de hal op de begane grond 🥺)