19 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb het ook een keertje gehad. Mijn vriend zag het toen en heeft ons lekker laten liggen omdat we er beide aan toe waren. Ik probeer het te voorkomen inderdaad, maar ik voel me niet schuldig dat ik niet wakker kon blijven

3 jaar geleden

Had het zelf ook bij liggend voedden, dreigde telkens in slaap te vallen. Daarom voed ik nu zittend op bed :)

3 jaar geleden

Moet eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind van de kraamzorg. Dat is namelijk tegen de adviezen in. Ik voorkom het door zelf niet teveel en te lekker te gaan liggen en als ze in slaap is gevallen wat op mijn telefoon te gaan lezen. Als het een keer gebeurt dan ben je natuurlijk niet gelijk een slechte moeder, maar zou het wel proberen te voorkomen

3 jaar geleden

Reactie op Esd90

Moet eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind van de kraamzorg. Dat is namelij ...
De kraamzorg bedoelde meer dat ik me niet meteen zo druk moest maken en dat het natuurlijk niet goed is, maar dat die ene keer geen wereldramp is.

3 jaar geleden

https://kiind.nl/5-keer-veilig-samen-slapen-volgens-mckenna/ Op een veilige manier samen slapen is helemaal niet gevaarlijker dan apart slapen. Wat wel gevaarlijk kan zijn is als je 'perongeluk' samen slaapt (en dan met name op de bank of in een stoel bijvoorbeeld). Als je rekening houd met de punten van mcKenna (even opzoeken) dan is het helemaal prima hoor

3 jaar geleden

Gebeurd mij ook af en toe. Als ik merk dat ik heel moe ben trek ik een joggingbroek en sokken aan, gooi ik het dekbed van bed, en ga ik liggend voeden in maternale houding. Dan voldoe ik aan alle samen slapen voorwaarden van mcKenna en geef ik me over aan het in slaap vallen. Maar het gebeurd ook wel eens onverwacht, al merk ik dat ik dan toch na 10-15min wel weer wakker schrik.

3 jaar geleden

Ik vond het ook eng. Maar ik merk dat me zoontje het nodig heeft. Hij slaapt dieper en rustiger. Ik heb ook een co-sleeper. Maar dat vindt hij zelfs te ver. Verder drinkt hij ook beter. Hij is gewoon een klein troetelbeertje😇.

3 jaar geleden

Er is toch niks natuurlijker dan dat je kindje op jou slaapt. Zodra er wat met je kleine is geloof ik dat je day echt wel merkt. Toen mijn neefje nog maar een paar maanden oud was heb ik op hem opgepast 1 dag in de week omdat er op de opvang nog geen plek was. Ik werkte in de horeca en had de vorige dag altijd een sluit dienst dus ik sliep met de kleine mee. Dat was niet eens mijn kind maar we sliepen samen op de bank en de kleine op mijn borst. Zo was hij rustig en ik merkte het meteen als hij wakker werd en wat nodig had.

3 jaar geleden

Reactie op YsabelleV

Er is toch niks natuurlijker dan dat je kindje op jou slaapt. Zodra er wat ...
Dat is dus het gevaarlijkst. Met je kind op een bank of stoel in slaap vallen. Vele baby's die dat niet na kunnen vertellen. Het gaat 100 keer goed, maar het zou maar net die ene keer zijn

3 jaar geleden

Reactie op Esd90

Dat is dus het gevaarlijkst. Met je kind op een bank of stoel in slaap vall ...
Er is een verschil tussen slapen en slapen. Zeker met een baby op me kan ik niet eens diep inslapen en heb je de rugleuning om jezelf "vast" te leggen dat jij zelf niet gaat veranderen van houding, wat in bed waarschijnlijk veel sneller gebeurt

3 jaar geleden

Ik slaap heel vaak zo in bed met mijn babies... ik merk dat ik doodstil blijft liggen en onze baby ligt gewoon op mijn of de borst van mijn man te slapen. Waarschijnlijk lig ik dan half in de de slaap- waakstand want ik merk wel dat ik daarna minder uitgerust ben, maar zeker in het begin vinden pasgeboren babies niets fijne dan dit. Ik ben het wel helemaal eens met de zaken die in de gaten moeten worden gehouden zoals geen medicijnen gebruiken en uiteraard geen alcohol of drugs maar dat doen we sowieso al niet... 😄.

3 jaar geleden

Hier slaapt de kleine van 6 weken nog altijd in de nacht tegen mij aan. Ze slaapt niet in haar eigen bedje, dus voor haar en onze nachtrust voed ik liggend en dan blijven we zo liggen. Ik beweeg de hele nacht amper en heb meteen door als ze beweegt. Nummertje 1 heeft 4 weken alleen maar bovenop mij geslapen, dus ik vind dit al een hele verbetering. Wat ik bij haar vaker deed is het voedingkussen gebruiken als bariere voor mijn armen. Zodat die niet kobden wegzakken en ik haar dus altijd kon vasthouden. Dusja, wij slapen tegen de adviezen in, maar we slapen wel. Ik heb zelfs al 2 nachten doorgeslapen, totaal niet nodig natuurlijk dus een extra wondertje. Maar ons meisje doet het hier super goed op. Ben nu tievallig met der aan t oefenen in haar eigen bedje, stukje lastiger maar ooit lukt dat haar ook 🥰. Nummertje 1 is nu trouwens echt een super slaper. Ik denk dat juist die geborgenheid in het begin een super start is voor die kleintjes. Niet teveel zorgen maken en doen wat voor jou/jullie goed voelt

3 jaar geleden

Ik heb een baby nestje met opstaande rand, misschien is dit een idee? Ook als je na de eerste voeding in bed wil blijven liggen is dit handig

3 jaar geleden

Reactie op OpperdePop95

Ik heb een baby nestje met opstaande rand, misschien is dit een idee? Ook a ...
Een baby laten slapen in een babynestje is eerder onveiliger dan veiliger, ze kunnen makkelijk met hun gezicht tegen de rand komen en dan is er kans op rebreathing. Een babynestje mag alleen met toezicht, dus niet als je zelf slaapt.

3 jaar geleden

Reactie op Saskia__

Een baby laten slapen in een babynestje is eerder onveiliger dan veiliger, ...
Ik heb een babynestje met een speciaal soort geweven stof langs de rand waar ze tegenwoordig ook die matrasjes en toppers van hebben zodat de baby niet kan stikken.

3 jaar geleden

Reactie op Noushka11

Hier slaapt de kleine van 6 weken nog altijd in de nacht tegen mij aan. Ze ...
Hier precies zo! Kleine man ligt tegen mij aan, ik leg hem liggen aan. Ik slaap er zelf ook prima door. In zijn eigen bedje wil hij niet slapen.

3 jaar geleden

Reactie op Esd90

Moet eerlijk zeggen dat ik het vreemd vind van de kraamzorg. Dat is namelij ...
Dit inderdaad. Je bent vast niet de enige waarbij het gebeurt, en je kunt prima je kindje even bij je pakken als hij onrustig is, maar ik zou wel proberen te voorkomen dat je zelf in slaap valt voordat hij weer veilig in de co-sleeper ligt.

3 jaar geleden

Hoi Onze dochter slaapt ook de gehele nacht op mij. Ik probeer in haar wiegje maar dat lukt niet. Heel af en toe. Als ze niet op mij ligt dan hebben wij geen slaap anders en hebben nog een zoontje van 1.5. Volgensmij doen heel veel mensen dit. De 1ste ook bij ons en slaapt uiteindelijk ook nu in zijn bed. Het komt wel een keer goed

4 maanden geleden

Ons zoontje sliep de nachten door en wordt nu rond 2-3 uur wakker en slaapt praktisch niet meer. Ik dus ook niet. Overdag wil hij ook alleen maar eten of vastgehouden worden dus ik slaap met geluk 3-4 uurtjes en ik ben kapot. Ik val op de bank ook bijna in slaap. Vaak bij de ochtendvoeding (uur of 5) vallen we samen in slaap voor er een druppel gedronken is. Ik heb dan ook altijd dat angstige gevoel dat ik dit keer geluk heb gehad. Maar ik slaap ook minder diep en word snel wakker. Enkele weken geleden toen de krampjes heel heftig waren heeft hij de hele nacht zo geslapen, de enige manier om hem in slaap te krijgen en houden. Doodeng maar als niks anders helpt... En ter voorkoming dat ik overdag met hem op de bank in slaap val geef ik er smorgens dus wel eens aan toe.