9 Reacties
één jaar geleden
Chili sin carne, met ui/knoflook, zoete aardappel, tomaat uit bik en als laatste bonen erbij.
Hier vinden ze dat erg lekker en wij zelf ook (met extra kruiden )
Beetje aangepast naar het recept chili sin carne van chicks love food
één jaar geleden
Chili sin carne is hier ook altijd een hit! Ik maak hem meestal met ui, knoflook, paprika, mais, kidneybonen en tomatenpuree. Wat crème fraiche en evt. avocado erbij voor de extra vetten.
Curry viel hier laatst ook in de smaak! Met wortel, spinazie, kokosmelk, kikkererwten en 100% pindakaas. Met rijst of naanbrood.
Pasta bolognese met linzen ipv gehakt is ook lekker en voedzaam!
één jaar geleden
Wij hebben het kookboekje Op!, dat is niet vegetarisch maar de recepten zijn wel een succes. Nu is er afgelopen week een vegetarische variant uitgekomen (Op! Vega). Heb m zelf nog niet maar misschien heb je daar wat aan.
Wij eten zelf ook veel vegetarisch, bv:
- gnocchi met vegetarische kip/wokstukjes, broccoli, zuivelspread en geroosterde hazelnoten (die wel heeeeel fijn gehakt voor je kindje)
- ovenpasta met pompoen en mozzarella (recept van AH)
- couscous met ovengroenten (bloemkool, pastinaak, wortel, rode ui met erdoorheen wat witte kaas uit kruidenolie, ook beetje vd kruidenolie erdoorheen) + vegetarische chipolata worstjes van de AH. Als je het op je bord allemaal door elkaar gooit, vind ik t erg lekker. Die vegetarische chipolata geeft veel smaak!
één jaar geleden
Wat eet je zelf dan? Kan je dat niet maken (maar dan zonder evt zout)?
Ik maak vaak:
Chili sin carne met kidneybonen. Gewoon met rijst, in een wrap of als ovenschotel met zoete aardappel.
Curry op basis van kruiden en kokosmelk, met diverse groenten en linzen/kikkererwten.
Nasi of bami met gebakken ei en pindasaus (lees 100% pindakaas voor baby).
Quiche met diverse groenten en vulling op basis van ei.
één jaar geleden
Ik maak vaak allerlei varianten van ‘linzendahl’, kan ook heel goed innde vriezer en van allerlei groenten variaties er in zijn mogelijk. Uitje fruiten, blik tomatenblokjes, linzen, water, zoete aardappel en dan alles half uurtje koken, op het laatst nog wat spinazie bij. Ook lekker met wat currykruiden en kokosmelk.
Groene linzen met aubergine, courgette en broccoli. Of groene bonen.
één jaar geleden
Ohhhh ik ben zó blij dat ik m’n bericht gepost heb. HEEL erg bedankt!! Wij eten zelf niet echt volwaardig en ook niet super gezond. Ik vind het nogal een opgave maar wil er wel graag verandering in aanbrengen. In het kader van het goede voorbeeld geven, maar ook zelf gezond en fit zijn. Maar zit een beetje in een soort burn out waardoor het allemaal al snel te heel is (klinkt misschien mega aanstelleritis, maar het is ff wat het is). Dus dan grijp ik vaak naar onze “makkelijke” gerecht zoals pasta pesto (vind ik te zout voor ons kindje) en spinazietaart met witte kaas en curry pasta. Aardappels uit de oven met iets van groenten en een vleesvervanger (ook niet echt gezond 😅). Al met al gewoon niet fantastisch.
Maar nu heb ik weer allemaal nieuwe inspiratie om een weekmenu te maken! Ik zie ook dat ui en knoflook enzo gewoon kan dus dat maakt het ook al iets makkelijker.