8 Reacties
MOD
één jaar geleden
Hier zoveel mogelijk met de pot mee, wel rekening houdend met kruiden enz.
Maar kaas/room/kerriesaus zijn hier prima smaakmakers.
Bloemkool met tandoori.
Broccoli met gebakken aardappeltjes en een stukje vlees.
Groente gekookt uit het vuistje.
We hebben best een kniezer. Rillingen lopen regelmatig over haar lijf heen als ze iets probeert. Bevalt het niet gooit ze het steevast naar de grond en komt het niet eens meer in de buurt van haar mond.
één jaar geleden
Reactie op Angelique89
Hier zoveel mogelijk met de pot mee, wel rekening houdend met kruiden enz.
...
Hoe geef je die broccoli? Of hoe maak je die zeg maar
één jaar geleden
De favo’s met broccoli of bloemkool zijn hier:
- rode linzen stoof met bloemkool, kokosmelk en garam masala of ras el hanout
- bloemkoolrijst met tofu, boontjes/broccoli en 100% pindakaas als sausje
- penne met broccoli, tonijn of zalm en zuivelspread met bieslook of kruidenkast
- krieltjes met bloemkool/broccoli en knapperige tofu/tempeh/vis/vleesvervanger (vlees kan natuurlijk ook, maar eten wij zelf niet)
- ovenschotel met zuurkool, bloemkoolrijst, (vega) gehakt, banaan en een heel klein beetje geraspte kaas en voor onszelf heel veel kaas😜
- broccoli stamppot met een beetje mosterd als smaakmaker en een ei
één jaar geleden
Wij koken het gewoon plain, dan mag ze het lekker zelf uit het vuistje eten. Op het begin was het vooral voelen, knijpen en op de grond gooien, maar ondertussen eet ze echt goed met de handen. Ze begint nu zelfs ook te proberen met een vork of lepel te eten, dat is ook heel leuk om te zien.
Ik heb een onderzoek gelezen waaruit naar voren kwam dat kinderen die op jonge leeftijd zelf mochten experimenteren met eten later betere eters waren. Dus ik laat haar nu lekker ontdekken en neem het poetsen maar voor lief. Ze leert vanzelf netjes eten
één jaar geleden
Reactie op YsabelleV
Wij koken het gewoon plain, dan mag ze het lekker zelf uit het vuistje eten ...
Heb je ook eej lekker recept?
MOD
één jaar geleden
Reactie op Marieke Holtslag
Hoe geef je die broccoli? Of hoe maak je die zeg maar
Gewoon koken
één jaar geleden
Reactie op Marieke Holtslag
Heb je ook eej lekker recept?
Vaak hebben we dan gekookte aardappelen, snij ik in voor haar handzame stukjes, gekookte broccoli en dan wat vlees. Hier is ze gek op hamburgers of kipkrokantjes. En dan alles zonder zout. Ik doe er vaak wel een beetje knoflook over of een kruidenmengsel uit zo'n vierkant potje waar geen zout bij zit.
één jaar geleden
Deze zijn hier o.a. favoriet bij zoons van 3,5 en 1 jaar:
Macaroni, passata, broccoli, paprika, uitje, hamblokjes, italiaanse kruiden, knoflook, Met beetje geraspte kaas.
Mie nestjes, kip, broccoli, kikkererwten, rode ui, gember siroop, limoensap, soja saus (de sausjes doe ik heel weinig door het gerecht zelf ivm zout etc en wat extra voor ons op tafel erdoor). Verder kook ik alles zoutloos