23 Reacties
één jaar geleden
Ik heb lang pijn gehad na de bevalling. Het wordt door oefeningen van de bekkenfysio langzaam beter. Ga vooral niet doorzetten als het pijn doet! Je komt alleen in een visuele cirkel, waarbij je tegen de daad op ziet, (onbewust) verkrampt en alleen maar meer pijn ervaart.
Praat erover met je partner en bij de huisarts. Sterkte!
één jaar geleden
Ik geef geen borstvoeding maar hier is de intimiteit drama.
Ik heb gevoelige littekens en van binnen voel ik niks. Begin december moet ik naar de gynaecoloog en ik duim heel hard dat ze er überhaupt íets aan kunnen doen.
één jaar geleden
Ken het idee van een verlaagt libido. Heb nog weinig ondernomen eerlijk gezegd haha. Maar dat kurkdroge had ik al en ik gebruikte daar KY gek voor. Ik zou die pijn zeker niet voor lief nemen. Voordat je het weet heb je vaginisme ontwikkelt oid. Als het blijft aanhouden zou ik zeker een keer aan de bel trekken bij de gynaecoloog (fysieke deel) en of sexuoloog (mentale deel). Zou jammer zijn als je het voor een ander doet….
één jaar geleden
Sow dames wat vervelend voor jullie en wat fijn dat ik niet de enige ben.
Mijn vriendinnengroep had er niet zo een last van dus ik dacht dat het heel erg aan mij lag. Maar de borstvoeding is dus een echte cockblocker haha 😂. Waarschijnlijk een bescherming van de natuur om niet weer zwanger te worden.
één jaar geleden
Reactie op Margaret81
Ken het idee van een verlaagt libido. Heb nog weinig ondernomen eerlijk gez ...
Nou als ik het zo lees is het vooral de borstvoeding die het tegenhoudt. Ik kijk nog even aan hoe het gaat en wanneer ik stop met borstvoeding en het is nog steeds zo ga ik zeker een professioneel inschakelen. Ga ook even kijken welke gel jij gebruikt, ik had gewoon etos huismerk maar vind het niet fantastisch.
één jaar geleden
Reactie op Mysecret
Nou als ik het zo lees is het vooral de borstvoeding die het tegenhoudt. Ik ...
Kan ik me ook voorstellen dat het de bv is. Dat zou t bij mij ook wel eens kunnen zijn. Hormoon huishouding is dan toch anders…
één jaar geleden
Reactie op Mysecret
Dit heb ik precies hetzelfde waar de hechting is geplaatst. Het voelt echt ...
Ja dat is echt mega vervelend.
Ik denk oprecht, als ze er niks mee kunnen, dat het hard werken wordt om de relatie goed te houden. Het levert veel spanning op, terwijl het normaal ons smeermiddel was. Nu hebben we er allebei nog regelmatig wel zin in, maar is het resultaat erg teleurstellend, gewoon doordat ik niks voel. Tuurlijk heb je nog veel mogelijkheden daarom heen, maar de manier waarop wij het het fijnst vinden/vonden werkt nu (even, een jaar, hopelijk straks alles weer oké) niet (meer).
één jaar geleden
Het zou inderdaad aan de borstvoeding kunnen liggen. Ik weet niet of je oxytocine bij de bevalling gehad hebt (weeenopwekkers/voor de placenta), maar google dan eens op ocytocineschade. Daar zou het ook mee te maken kunnen hebben.
Verder nog een tip: irisdegoede (via insta) heeft een e-book over libido en hoe je dit kan verhogen. Niet goedkoop, wel veel waardevolle tips! Succes! 🍀
één jaar geleden
Reactie op Lottiee
Het zou inderdaad aan de borstvoeding kunnen liggen. Ik weet niet of je oxy ...
Ik vind dit heftig om te lezen.
Bij mij hebben ze dat spul gebruikt voor de placenta..
maar dat lijstje met “symptomen” is erg herkenbaar voor mij. Maar ik wist oprecht niet dat dit een ding was!
één jaar geleden
Reactie op annaniempje
Ik vind dit heftig om te lezen.
Bij mij hebben ze dat spul gebruikt voor ...
Oxytocine schade is helemaal niet evident wetenschappelijk bewezen of onderbouwd. Er zijn enkele hele kleine onderzoeken die vormen van oxytocine schade bij moeder/kind laten zien, maar daar staat tegenover dat er ook veel onderzoeken zijn waaruit dit juist niet blijkt (m.a.w. geen duidelijk verschil in groep met en groep zonder oxytocine maar wel zelfde klachten na bevalling). Helaas wordt er op internet door allerlei mensen een business gemaakt van de onderzoeken die voor hun het beste uitkomen.
Ik ben zelf ingeknipt en heb ook veel vergelijkbare klachten gehad als TS, de bekkenfysio heeft hiervoor ook inwendig gemasseerd en het weefsel losser gemaakt. Dat heeft veel geholpen. Daarnaast heb ik gepraat met een seks therapeut. Er zat bij mij een mentale drempel die het ook tegen hield, enerzijds door heftige complicaties bij de bevalling, anderzijds door de pijnklachten daarna. Rustig opbouwen, veel glijmiddel (op siliconenbasis want die droogt niet zo uit) en echt de tijd nemen voor intimiteit, ook buiten de lakens en zonder penetratie, heeft heel erg geholpen.
één jaar geleden
Ik ga me bijna nog slechter voelen door dit topic 🙈..
Ik geef geen borstvoeding, maar heb ook totaal geen zin. Ik voel me constant moe, waardoor ik blij ben als ik ff kan slapen. Ik voel me super schuldig hierover naar mijn man toe, maar ik verkies slaap boven seks. Maar ik heb het idee als ik dit lees dat ik een uitzondering ben of zo, omdat ik hier alleen borstvoedende mama's zie die aangeven dat ze dit hebben..