16 Reacties

5 maanden geleden

Hierbij nog een foto

5 maanden geleden

Lijkt inderdaad heel erg op de 6e ziekte. 5e ziekte is duidelijk anders! Daar zie je vooral ook knalrode wangen bij je kind.

5 maanden geleden

Je huisarts kan jouw testen op parvo b19. Dan weet je of je al een infectie hebt doorgemaakt eerder. Ook kan hij of zij testen of je nu geïnfecteerd bent. Dan heb je meer zekerheid.

5 maanden geleden

Ons zoontje had de 6e ziekte vorig jaar en zag er zo uit. Ik kreeg toen de vraag of we het weg konden drukken, want dat is belangrijk. Mocht je het niet weg kunnen drukken, wellicht sowieso de huisartsenpost even bellen. Kan je dat sowieso niet doen als je het spannend vind? Hij kreeg ook eerst koorts, hij had ook oorontsteking en 2 dagen later vlekjes die steeds erger werden en deze foto was op z'n ergst. Met de 6e ziekte komt het volgens mij niet bij de mond en benen, maar kan het verkeerd hebben.

5 maanden geleden

Ik denk idd 6e ziekte of hand, voet, mond ziekte. Ik hoor het op dit moment veel voorbij komen!!

5 maanden geleden

Reactie op Margaret81

Je huisarts kan jouw testen op parvo b19. Dan weet je of je al een infectie ...
Klopt ben i.v.m werk net 2 weken geleden test en daar kwam uit dat ik het nog nooit gehad heb maar op dat moment ook niet had. Maar mijn zoontje heeft geen hele rode wangen gehad en vind het er ook echt anders uitzien als het geval wat ik gezien heb op mijn werk dus ik nijg zelf naar de 6e.

5 maanden geleden

Reactie op Cherryl__

Ons zoontje had de 6e ziekte vorig jaar en zag er zo uit. Ik kreeg toen de ...
Dankjewel voor je antwoord, en duidelijke foto. Ik ga zo denk ik even een foto mailen naar de huisarts en dan wacht ik even op haar antwoord want de vlekjes zijn idd weg te drukken en en wat ik kan zien op de gestuurde foto lijkt op dat wat mijn zoontje heeft in een lichte variant op zijn buikje dankjewel!

5 maanden geleden

Reactie op bibin95

Dankjewel voor je antwoord, en duidelijke foto. Ik ga zo denk ik even een f ...
Had je nog reactie gekregen?

5 maanden geleden

Reactie op Cherryl__

Had je nog reactie gekregen?
Nee denk dat dat maandag komt maar de vlekjes op zijn handen, rond zijn mond en op zijn benen veranderen in blaasjes en die op zijn buik trekken helemaal weg dus ik gok zelf dat het de hand, voet mond ziekte is

5 maanden geleden

De zesde ziekte begint met (hoge) koorts voordat de vlekken beginnen. Bij vijfde ziekte krijgen ze daarna koorts. Mijn dochtertje heeft zesde ziekte gehad, dat zijn meer vlekken dan bultjes. Mijn dochtertje heeft nu ook bultjes, maar dacht eerder aan warmte uitslag , ze heeft het alleen op armen en benen. Hand voet mond ziekte ziet er ook echt anders uit en heb je niet op je knieën en bovenbenen, en zijn meer blaasjes.

5 maanden geleden

De zesde ziekte begint met (hoge) koorts voordat de vlekken beginnen. Bij v ...
Inmiddels zijn de meeste vlekjes ook veranderd in dit soort blaasjes of weggetrokken die rond zijn mondje zitten en op zijn handjes maar dus ook op zijn benen. Enig idee wat het dan wel zou kunnen zijn? Want ik ben een beetje het spoor bijster als het gaat om wat het kan zijn

5 maanden geleden

Dit ziet er nu uit als waterpokken!

5 maanden geleden

Dit lijkt dan wel weer meer op hand voet mond ziekte... kun je de foto's niet naar de huisarts sturen?

5 maanden geleden

Dit lijkt dan wel weer meer op hand voet mond ziekte... kun je de foto's ni ...
Ja dat kon en heb ik gedaan en ik kreeg vanmiddag bericht terug dat ze denken dat het krentenbaard is, maar ik ga morgen bellen om langs te gaan want ik denk niet dat dat het is😬 op het kinderdagverblijf hadden ze vandaag een aantal andere kindjes bij wie hand, voet mond ziekte is geconstateerd dus ik denk nog steeds dat mijn zoontje dat ook heeft en daarom ga ik morgen langs de huisarts en het niet meer via de mail doen.

5 maanden geleden

Reactie op bibin95

Ja dat kon en heb ik gedaan en ik kreeg vanmiddag bericht terug dat ze denk ...
Ben benieuwd wat de huisarts er van vond?!

5 maanden geleden

Reactie op Babyvdl

Ben benieuwd wat de huisarts er van vond?!
Bij de huisarts zeiden ze dat het idd geen krentenbaard was maar zeiden ze nu dat het een reactie was op zijn eczeem maar dat vind ik vreemd haha bij de kinderdagverblijf zeggen ze dat het een duidelijk geval hand, voet mond ziekte en het ziet er precies het zelfde uit als bij de andere kindjes die die diagnose hebben gekregen van de huisarts dus daar hou ik het maar op want daar lijkt het naar mijn weten ook het meest op