12 Reacties

13 dagen geleden

Mijn dochter heeft ook keelontsteking gehad, ben toen naar de dokter geweest heb toen een kuur gekregen ook omdat ze er een dubbele oorontsteking bij had. Je kan sws paracetamol geven, geen nurofen dat mag niet bij een keelontsteking.

13 dagen geleden

Reactie op Shirley16

Mijn dochter heeft ook keelontsteking gehad, ben toen naar de dokter gewees ...
wat waren haar symptomen? Ze is net huilend wakker geworden koorts gemeten 39,1 heb er een zetpil gegeven en koude washandje op voorhoofd moet ik me zorgen maken?

13 dagen geleden

Reactie op Hartje27

wat waren haar symptomen? Ze is net huilend wakker geworden koorts gemeten ...
Ze had koorts en dronk slecht. Ze spuugde ook veel maar dat kwam door haar oren. Ik heb gebeld omdat ze zieker werd, gewoon op je gevoel af gaan

13 dagen geleden

Paracetamol werkt altijd goed bij zoiets. Wij plaatsen buisjes bij onze dochter wanneer ze 10 kilo weegt. Omdat ze regelmatig oorontsteking heeft. Dampo hoestsiroop en neusspray hebben we hier standaard op voorraad. Het helpt ze wel de nacht door.

13 dagen geleden

Reactie op Anique38

Paracetamol werkt altijd goed bij zoiets. Wij plaatsen buisjes bij onze doc ...
Die van mij staat op de wachtlijst voor buisjes en neusamandelen. Dat laatste doen ze het liefst als ze 2 jaar zijn ivm narcose.

13 dagen geleden

Reactie op Shirley16

Die van mij staat op de wachtlijst voor buisjes en neusamandelen. Dat laats ...
Dan kennen wij elkaars nachten denk ik wel. Sterkte.

13 dagen geleden

Reactie op Anique38

Dan kennen wij elkaars nachten denk ik wel. Sterkte.
Ja idd, sterkte

12 dagen geleden

Ons zoontje heeft hier het eerste jaar ook veel last van gehad. De 1e keer kregen we een kuur mee van de huisarts, omdat hij allemaal etter bultje in zijn keelholte had, maar de 2e keer en de keren daarop was het niet erg genoeg en moesten we mar dealen met een baby die ontroostbaar was. Onze lifesaver was toen de zetpil en NUROFEN. Echt wie dat spul heeft uitgevonden🫶🏻. Lees ook in een andere reactie dat Nurofen niet mag, maar dat vind ik onzin. Waarom zou dat niet mogen? Nurofen verlaagd de koorts en verminderd de pijn net zoals de zetpil🤷🏻‍♀️ en NUROFEN verlaagd de ontstekingsreactie wat een zetpil in tegendeel dan weer niet doet.

12 dagen geleden

Reactie op Blessedmomtobe

Ons zoontje heeft hier het eerste jaar ook veel last van gehad. De 1e keer ...
Nurofen mag niet bij virale infecties gegeven worden

12 dagen geleden

Reactie op Shirley16

Nurofen mag niet bij virale infecties gegeven worden
Nurofen dat is geen 1e keusmiddel in vergeleken met de zetpil. Zetpil heeft vrijwel geen bijwerkingen en bij Nurofen kan dit wel voorkomen, daarom word dit eerst afgeraden (zoals jij zegt). Maar als het werk waarom zou je dan het 2e keusmiddel weg laten als de enigste reden is dat het eventueel bijwerkingen met zich kan meebrengen🤷🏻‍♀️ Bij ons zoontje heeft dit echt geholpen en zonder bijwerkingen. Heb ook nooit van de huisarts gehoord dat dit niet mag die rade het ons juist aan🤣 Maar goed ieder zijn eigen keuze en beslissing dit hielp voor ons en dit wou ik graag delen🥰

12 dagen geleden

Reactie op Blessedmomtobe

Nurofen dat is geen 1e keusmiddel in vergeleken met de zetpil. Zetpil heeft ...
Ja dat snap en iedereen mag zn eigen keus erin maken. Mijn huisarts raad het ook aan als het alleen een oorontsteking is, maar toen ze een keelontsteking erbij had raden ze het weer af. Dus ik dacht ik meld het erbij.