5 Reacties

één jaar geleden

Hier gaat ook veel op de grond. Wat ze graag eet: -spinazie pannenkoeken - gnocchi en broccoli roosjes - bruine bonen met aardappeltjes en rundvlees Cherrytomaatjes En vooral belangrijk het zelf doen. Van een lepel wordt ze al dwars. Tenzij er danoontje op zit 🙈😁

één jaar geleden

Ik heb toen mijn dochter groentes weigerde. Veel pannenkoekjes met groenten gemaakt (wortel, courgette enz) Recept: Bloem Ei Melk Geraspte wortel (of andere groente) Dit vond ze onwijs lekker. Nu is ze 13 maanden en eet ze zowat alles.

één jaar geleden

Net weigerde ze ook voeding. Heb haar eten op een boterham gesmeerd en ze eet het als zoete koek 🤣🙈

één jaar geleden

Wellicht steeds alles glad pureren, zodat je kindje het wel eet. En dan steeds iets meer structuur er in laten komen. Mini stapjes.

één jaar geleden

Hoi! Hier hadden we ook een hele moeilijke eter tot een paar weken terug. We hebben zelfs hulp gehad van een prelogopediste om het kauwen te verbeteren. Daarnaast blijkt ze ook erg kieskeurig en heeft ze al een pittig eigen willetje. Geen goede combinatie voor het leren eten! Wellicht kan je voor de structuur ook een prelogopediste om advies vragen. De tips die ik verder nog heb en die ons heel erg hebben geholpen zijn: - Alle druk van het eten afhalen. Eet ze niet, dan niet. Vertrouw op je kind dat ze echt wel eten als ze honger hebben. Vooral niet pushen om een hap te nemen. - We hebben haar zelf meer controle gegeven over het eten, door bijvoorbeeld 2 lepels te gebruiken, 1 in haar hand en 1 waarmee ze wordt gevoerd. Of ik prik iets op het vorkje en leg dat voor dan de vork voor haar neer om zelf te pakken. - Ze heeft een andere plek aan tafel gekregen, niet meer aan het hoofd want daar was te veel focus op haar. Nu zit ze naast een van ons. Hoe minder aandacht we aan haar besteden hoe beter ze eet. - Eetblad is van de kinderstoel gehaald en ze zit nu direct aan te tafel zoals wij. Zo hoort ze er meer bij. Met name die laatste 2 punten hebben echt veel verschil gemaakt bij ons. Ze is nog steeds geen grote eter maar ze eet nu wel iets ipv overal nee op te schudden en onze handen meteen weg te duwen! Hopelijk heb je er wat aan!