16 Reacties

één jaar geleden

Mijn kindje is bij mijzelf in de opvang. Ik werk sinds kort als gastouder. Bij 1 dag loop je het risico dat ze niet goed genoeg kunnen wennen. Maar dat is wellicht ook wat kind afhankelijk. Kun je privé iets regelen of afspreken dat je kindje met leeftijdsgenoten in contact komt? Op school merken ze het wel altijd of een kind naar een opvang /psz geweest is. Die zijn vaak toch wat vrijer. Ik denk er over om de mijne met 2, 5 naar psz te doen. Even los van mama een ochtendje

één jaar geleden

Wij hebben pas plek in februari. Ik heb over 2 weken een grote operatie en mijn man een nieuwe baan. Wij zijn blij dat familie ff bij springt. Ze ziet dus niet vaak andere kinderen. Maar heb ook geen referentiekader of dat beter of slechter is.

één jaar geleden

Ik ben juf van een kleuterklas en wij pikken de kinderen er vaak direct uit als ze niet naar een psz of kinderopvang zijn geweest. Over de frequentie of welke keuze maken kan ik niet oordelen, maar dat het goed is qua contact maken, leren delen, omgaan met regels, leren in een groep e.d. is echt waar.

één jaar geleden

Reactie op Ashxx

Ik ben juf van een kleuterklas en wij pikken de kinderen er vaak direct uit ...
Hahaha hier ook een kleuterjuf. Als ze starten zonder iets met 4 jaar krijgen ze echt een cultuurshock vooral als ze geeneens Nederlands spreken. Heel veel huilen en drama.

één jaar geleden

Mijn zoontje gaat nu 1 hele dag naar de opvang en als hij 2 is 1dag opvang en twee dagdelen peuterspeelzaal.

één jaar geleden

Mijn zoontje is ook altijd thuis bij mij. Als twee jaar is, wil ik hem naar de psz sturen twee dagdelen, juist voor het sociale en leren omgaan met andere kindjes. Hopelijk is dat genoeg.

één jaar geleden