75 Reacties

4 jaar geleden

Het beste is om naar een winkel te gaan waar je ze kan testen en kan zien. Eerst natuurlijk kijken wat je er voor uit wilt geven welke prijsklasse je dus kan kijken en wat je belangrijk vind aan de wagen. Ik wandel veel in bossen dus vering en goede wielen was belangrijk ik heb zelf een dubatti, me schoonzus wou al snel een tweede dus die heeft de joolz die ze kon ombouwe tot een duo wagen. En me andere schoonzus heeft een goedkopere kinderwagen vanwege geldgebrek, maar wel een stevige met een grote boodschappenmand aangezien ze geen auto heeft en de boodschappen dus altijd wandelend doet.

4 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor de Joolz Day+. Ik ben 1.68 en blijkbaar is dat vrij kort voor veel kinderwagens, waardoor ze lastig te 'kiepen' zijn om een stoeprandje op te komen bijvoorbeeld. Joolz is één van de weinige waar de stang zover naar beneden kan. Daarnaast zijn de banden geschikt voor alle wegtypen, wij wonen buitenaf en lopen geregeld op ongelijke ondergrond. Tevens maakt hij geen geluid bij het rijden op ongelijke ondergronden, anderen willen dan wel eens een tikkend of krakend geluid maken, maar ik snap dat dit geen must is. Heel belangrijk voor mij, hij moest in de kofferbak van mijn 107 passen en eenvoudig in en uit te klappen zijn. Op de laatste twee punten is de Bugaboo voor ons afgevallen en bleef alleen Joolz over. De Joolz Geo is een goede optie als je binnen een jaar weer van plan bent zwanger te worden, dan kun je er een twee zitje opzetten. Deze wagen is ook weer iets groter. Mocht je gaan voor Joolz Google even op sets, dat scheelt een paar 100 euro qua extra's als een autostoel, base, voetenzak.

4 jaar geleden

Wij hebben gister de mutsy nio gehaald. Erg lekkere wendbare wagen.

4 jaar geleden

Ik zou je ook aanraden om de Consumentenbond testen te bekijken! Die testen ook op hoe lang de wagen mee gaat, hoe ergonomisch die zit voor je kindje, etc. Erg uitgebreid!

4 jaar geleden

Wij zijn voor de Bugaboo Fox gegaan vanwege: - Hij scoorde goed op ergonomie voor de baby. Dat is voor mij belangrijk omdat ik zelf, en mijn halve familie, een slechte rug heb. Ook voor ons zelf was de stang op een hoogte te zetten waarbij we lekker rechtop lopen. - Grote boodschappenmand. - Goede banden om ook door bos enzo te wandelen. - Flinke zonnekap, met ventilatie. - Reiswieg is lang genoeg om een lang kind tot 6 maand in te kunnen leggen. Ik weet toevallig dat de reiswieg van Uppababy kort is, waardoor sommige kindjes er al met 3 mnd niet meer in passen. Nederlandse kinderen zijn best lang natuurlijk. Uppababy is Amerikaans. Nadelen van de Fox: - De duwstang ligt niet zo lekker in de hand. Die van Joolz vonden wij fijner. - Hij is niet uit te breiden tot duo, dus als er snel een tweede komt, zullen we misschien naar alternatieven moeten kijken. Succes met je keuze! Ga vooral kijken/voelen/ervaren. Het is toch heel persoonlijk wat je prettig en handig vindt!

4 jaar geleden

Reactie op -DLM-

Wij zijn voor de Bugaboo Fox gegaan vanwege: - Hij scoorde goed op ergonom ...
Heeeeel fijne wagen!! Hadden wij voor onze eerste.

4 jaar geleden

Wij zijn gegaan voor de Bugaboo Cameleon 3. Ik vond de keuze ook overweldigend, mijn man en ik stonden even te gapen bij alle verschillende kinderwagens bij de Prenatal. Budget was voor ons uiteraard belangrijk, maar ook ervaringen van andere vaders en moeders. In onze omgeving hoorden we veel positieve geluiden over Bugaboo in het algemeen. Een moeder had geen goed woord over over Joolz, maar eerlijk gezegd denk ik dat dat meer een persoonlijke voorkeur was dan dat Joolz echt 'slecht' is. Ik zie ze zo vaak, ze zijn vast ook hartstikke goed. We hebben gekeken op Marktplaats, en kwamen een mooie tweedehands Bugaboo tegen, die bij oppas opa + oma stond en dus nagenoeg niet gebruikt is. Alle hoezen waren wasbaar, dus dat heb ik meteen gedaan. Gaan kijken en testen is super belangrijk als je voor een tweedehansje gaat. Is de wagen netjes, rijdt hij goed, hoe zien de hoezen eruit? Zijn de hoezen wasbaar? Kun je belangrijke dingen eventueel vervangen voor nieuw?

4 jaar geleden

Wij hebben gekozen voor de Joolz Day+. Ik ben vrij lang en Joolz heeft de langste reiswieg. Hoorde van een ander lang stel dat een bugaboo had, dat hun zoontje met 3,5 maand al niet meer in de reiswieg paste.. Maar dat is alleen van toepassing als je een reuzenbaby verwacht haha! De stang kan erg hoog ingesteld worden, ook fijn voor ons anders moeten we krom lopen. En het oog wil ook wat natuurlijk, ik vond dit de mooiste wagen van allemaal!

4 jaar geleden

Reactie op Shenkieindekoelkast

Wij hebben gekozen voor de Joolz Day+. Ik ben vrij lang en Joolz heeft de ...
Wauw! Dan hadden zij een flinke baby! Die van mij paste er met 7 maanden nog in (zij was en is een gemiddeld kind) maar die wilde er niet meer in 😅

4 jaar geleden

Zelf uitproberen. Wat vind jij fijn wat vind je partner fijn. Wat zoek je in een kinderwagen. Wat vind je mooi. Wat wil je uitgeven.

4 jaar geleden

Voor ons is het belangrijk om de wagen ook op bos terrein te kunnen gebruiken. Van de prenatal begrepen dat enkele merken daar goed tegen kunnen, o.a. joolz,bugaboo en easywalker. Bugaboo vonden we qua uiterlijk net even wat minder. Joolz kregen we van vrienden veel te horen dat de sluiting van het zitje een nachtmerrie is. Veel gepruts zonder magneet. Weet niet of andere dames dit ook zo ervaren? We denken dus dat we voor een easywalker Harvey gaan. Echt een mooie wagen!🥰

4 jaar geleden

Cybex talos. De lig bak verander op een gegeven moment in de zit gedeelte waar door je niet met zo een grote bak blijft zitten. Ook heeft deze grove banden waarmee je ook in het bos of iets kan lopen. Ook is hij niet duur en heb je best wel veel kleuren om uit te kiezen. Nog meer plus punten voor ons waren - makkelijk te besturen met 1 hand (wij hebben een hond) - grote zonnekap - voor wielen kan je vast zetten - stang lang genoeg voor mij en mijn man (1,80 en 1,90)

4 jaar geleden

Reactie op RobinDylan

Cybex talos. De lig bak verander op een gegeven moment in de zit gedeelte w ...
perfect!! alles wat ik nodig heb ❤

4 jaar geleden

Reactie op Keesje309

Ik zou je ook aanraden om de Consumentenbond testen te bekijken! Die testen ...
thank you! ❤

4 jaar geleden

perfect!! alles wat ik nodig heb ❤
Bij een ligbak die je kunt omtoveren naar een zitter moet je even bedenken of je de bak nog anders wilt gebruiken. Wij gebruikten onze ligbak regelmatig als bedje in de eerste maanden voor als we op visite waren bij opa en oma bijvoorbeeld of bij een weekendje weg. Dit lukt niet bij alle ombouwvarianten omdat de ligbak dan inzakt wanneer je hem los op de grond of op een bed zet. Eventueel het overwegen waard.

4 jaar geleden

Reactie op Cleo1992

Voor ons is het belangrijk om de wagen ook op bos terrein te kunnen gebruik ...
Vrienden van mij hebben de Easy Walker ook en zijn daar heel tevreden over. Wij gaan regelmatig naar het bos (met de hond). Ook hebben we een kleine auto, en daar schijnt de Easy Walker ook geschikt voor te zijn. Maar ik twijfel nog! Ik heb eigenlijk nog geen enkel andere wandelwagen bekeken. Wat was voor jou de beslissende factor?

4 jaar geleden

Reactie op Ronsko

Vrienden van mij hebben de Easy Walker ook en zijn daar heel tevreden over. ...
Eigenlijk viel best veel al af voor een goede wagen voor bos (tenminste, dat is ons verteld). Uiteindelijk dus het gemak en de looks! + de easywalker kan je ook omtoveren tot duo wagen voor eventueel een volgend kindje. We moeten de knoop nog officieel doorhakken, maar heb wel de voorkeur voor de easywalker nu (zo mooi is de groene kleur🥰)

4 jaar geleden

Ik vond de easywalker juist niet heel fijn! Die kieppert sneller om met gewicht aan de duwstang! Is ons later verteld dat dat komt omdat easy walker de wielen iets dichter naar elkaar toe heeft staan zodat hij nog wat compacter is met inklappen. Wij hebben gekeken naar hoe de wagen in te klappen is, en hoe compact de wagen dan is. Wij gaan voor de Nuna mixx next! Komt ook goed uit de test van de consumentenbond.

4 jaar geleden

Reactie op Cleo1992

Voor ons is het belangrijk om de wagen ook op bos terrein te kunnen gebruik ...
Wij hebben zo ontzettend lopen prutsen met die sluiting van het tuigje van de Joolz toen ons neefje een paar weekenden kwam logeren.. Dus dat herken ik wel ja! Nou is ons neefje ook wel druk/beweeglijk, dus wij kwamen handen tekort.

4 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Heeeeel fijne wagen!! Hadden wij voor onze eerste.
Ik kan niet wachten om ermee te gaan shinen buiten!!