14 Reacties
één jaar geleden
Wat een mensen heb je ook in de wereld... Laat ze lekker in een hutje op de hei gaan wonen dan. Geen tips maar succes!
één jaar geleden
Zulke leefgeluiden hoor je op 'normale wakkertijden' toch gewoon van elkaar te dulden? En al helemaal als je weet dat je in een oud gehorig gebouw woont? Echt vervelend dat je hierover gedoe hebt met de buren.
Zou je bijv een groot kleed neer kunnen leggen waar je zoontje voornamelijk op kan spelen om toch wat geluid te dempen of minimaliseren?
één jaar geleden
Laat haar lekker de ggd of politie bellen. Die zullen chagrijnig zijn dat ze voor niks moesten komen.
Zolang jullie gewoon normaal leven, 's nachts voorzichtig doen en geen extreme herrie maken, heeft ze geen poot om op te staan. Het kan helpen om een en ander op papier te zetten, zodat je bewijs verzamelt. Kunnen andere buren aangeven dat ze geen erge last ervaren bijv?
één jaar geleden
Mee eens dat je normaal leefgeluid van elkaar moet dulden. Zeker als je ervoor kiest om in een appartement te wonen.
Maar aan de andere kant is een geluidsdempende ondervloer van minimaal 10dB ook vrij standaard in huurcontract of VvE reglement voor een appartementencomplex. Als je daar van besluit af te wijken, kan het inderdaad zijn dat ze eisen dat je het alsnog doet als er geluidsoverlast is.
één jaar geleden
Hoi,
De GGD en:of politie betrekken is natuurlijk onzin en zeer vervelend dat er op zo’n toon gesproken wordt.
In VVE reglementen staan wel vaak zaken als ondervloer/vloer en dergelijke besproken en waar die aan moeten voldoen.
Kinderen zijn vaak druk, gooien met dingen (vooral die leeftijd) en dat is moeilijk continu te corrigeren zonder dat je in eigen huis op je tenen moet lopen. Aan andere kant kan ik ook begrijpen dat een onder buurvrouw hier ook echt best last van kan hebben en snap ik best als hier op gegeven moment wat over gezegd kan worden. Maar het is natuurlijk wel de wanneer waarop.
één jaar geleden
Waar kan ik 🤢! Walgelijke mensen!! Laat de ggd en de politie maar komen maar geloof mij maar die komen niet vaak mee gemaakt want ik was de gene die belde en politie komt niet en als er een ggd aan de telefoon komt die komen heerlijk vertellen dat het gewoon kan!
Ik heb net andersom mijn bovenburen zijn ook heel aanwezig.. ik vondt het nooit erg wij hebben wel nieuw bouw alleen altijd denken we het zijn kinderen.. maar nu stoor ik me zo erg aan de kinderen want ik heb een meisje die slaapt.
Ze zijn altijd vaak druk wanneer mijn meisje slaapt, vaak wilde mijn man naar boven ik liet dat echt niet maar heb een mooi brief op de post gedaan met een merci! Dit zijn haar slaap tijden willen jullie erop letten en ze waren zo lief sindsdien is alles oke.. maarrr jou burennn ik kan ze ook wel begrijpen maar jou moeten ze ook begrijpen het is best pettig!!
Ik denk dat jij hier een actie moet nemen en bellen dat jij hier ermee wat ga doen!!
één jaar geleden
Misschien kan je een vloerkleed (of vloertegels) neerleggen op de plek waar je zoontje veel speelt. Dat dempt het geluid een beetje
één jaar geleden
Hahaha toevallig zijn mijn onderburen net geweest voor precies hetzelfde (geen dreigementen dan). Sinds mijn dochter kan lopen hebben ze er pas erg last van. Ze valt om de paar meter, gooit en speelt met alles. Alles valt wel een keer op de grond😅. De 10 jaar hiervoor dat we hier wonen hebben zij nooit geklaagd. Ik heb gezegd dat wij in maart gaan verhuizen en dat tot die tijd ze het helaas maar mee moeten doen want ik kan niet mijn kind de hele dag begrenzen en alleen met knuffels laten spelen. We hebben twee dikkere matrassen neergelegd zodat ze erop kan spelen maar natuurlijk speelt ze overal behálve op de matrassen. Het is wat het is😅
één jaar geleden
lastig. ik snap dat je je kindje gewoon moet kunnen laten spelen. maar ik kan me ook voorstellen dat (als je in een gehorig gebouw woont) je gek wordt als je elke dag een drukke wilde dreumes hoort.
ik zou proberen om samen tot een oplossing te komen. in ieder geval om samen in gesprek te gaan wat jullie en haar verwachtingen
opmerkingen als " ze horen begrip te hebben" en " laat ze lekker in een hutje op de hei gaan wonen" een beetje te ver gaan. als je bij, naast, boven, onder elkaar woont hoor je wederzijds begrip voor elkaar te hebben.
alsnog is het natuurlijk een vervelende situatie waar jullie nu in zitten.