8 Reacties
één jaar geleden
Hier ook zo. Is van 6 augustus. Hij klapt alleen om aan te geven dat er "klap eens in je handjes" gezongen moet worden. Wijzen lijkt hij sinds gisteren ineens te doen. Maar verder nog geen mama of woordjes, niet zwaaien maar wel dingen "snappen" zoals kiekeboe en soms een gebaar dat hij iets wil. Ik maak me soms ook zorgen, maar probeer het niet te doen 😉
één jaar geleden
Onze zoon is net 1 en klapt sinds een paar weken. Wijzen en zwaaien doet hij ook niet. Maak me er niet druk om. Is denk ik ook maar net waar ze zich op focussen? De grove motoriek bijvoorbeeld of het praten. Komt goed in hun eigen tempo!
één jaar geleden
De mijne ook niet hoor. Hij kan sonds twee weken wel zwaaien, dat gaat enorm wild en van hoog naar laag haha. En zwaait alleen nog naar de katten en ons in de spiegel (vele andere mensen zijn er ook niet om naar te zwaaien). Grove moteriek neemt de voortouw hier. Komt allemaal vanzelf.
Soms maak ik me ook wat druk maar dat moet ik helemaal niet doen 🤭.
één jaar geleden
Oké fijn om te horen. Hoor kindjes die t zwaaien en klappen al bij 6 of 7 maanden doen en las ook ergens dat ze dat dan "horen" te kunnen dus had wat stress erom. Hij kijkt me aan of ik gek ben als ik sta te klappen of zwaaien en doet niks
één jaar geleden
Heb me hier ook best veel zorgen om gemaakt. Mijn zoontje is 5 september een jaar geworden en ging een week voor z’n verjaardag los lopen. Altijd voor geweest met z’n grove en fijne motortjes. Deed toen nog helemaal niets van zwaaien, klappen of wijzen. Inderdaad wel kiekeboe en dingen nadoen als handen op z’n hoofd etc. Toen een week na z’n verjaardag ging hij opeens klappen en zwaaien en een week daarna ook wijzen!
Eerst deed ik het ook heel vaak ‘oefenen’ maar inderdaad, dan kijk hij me aan van; leuk maar doe er niets mee ;)
En toen opeens begon hij het dus allemaal te doen. Echt letterlijke van de ene op de andere dag. Nu dus wel gerustgesteld en kan dus wel zeggen dat het echt vanzelf komt als ze er zin in hebben.
één jaar geleden
Hier net zo. Wijzen doet hij wel al een tijdje maar zwaait en klapt ook niet. Brabbelt er op los maar echte woorden nog niet. Het lijkt wel op mama en papa en eten 😂 maar geloof dat het nog random is en niet bewust. Klappen doen wij zelf ook weinig en zwaaien ook niet. Cb vroeg er gisteren naar tijdens de controle dus we gaan maar eens zwaaien en klappen voor hem… bij de opvang doen ze dat best vaak dus hij wordt er wel aan blootgesteld. Ik maak me er niet druk op. Het moet ook allemaal maar ontwikkelen daar boven in hun koppie. En soms is het er dan ineens.