5 Reacties

9 maanden geleden

ik heb weinig verstand van klapvoet, maar op de foto zie ik heel normale O benen van een dreumes. Later krijgen kinderen X benen en pas daarna rechte benen. Loopt ze al lang of nog niet? misschien moet ze nog leren stabieler te lopen, waardoor ze minder vaak valt? Mijn middelste liep al heel vroeg, maar is tegelijk echt een klunsje. Hij is super vaak gevallen, nog steeds (nu 3jr), door de stomste dingen. Ik zeg altijd, hij valt over lucht.

9 maanden geleden

Reactie op MomOfL

ik heb weinig verstand van klapvoet, maar op de foto zie ik heel normale O ...
Hai, Dat van O benen en daarna X benen had ik eerder gelezen (ook van jou?) dus toen dacht ik, komt wel goed. Maar steeds meer mensen zeggen er iets van, dat ik me toch afvraag of er meer aan de hand is. Ze sleept haar tenen (bovenkant) ook een beetje over de grond. Ik hoop nog steeds dat het met een andere stand van de beentjes goed komt natuurlijk! En zal anders het CB vragen.

9 maanden geleden

je zou kunnen overleggen met een kinderfysiotherapeut.

9 maanden geleden

Reactie op Clarakoe

Hai, Dat van O benen en daarna X benen had ik eerder gelezen (ook van jou? ...
als je je zorgen maakt, zou ik een kinder fysio bellen. Die kan je snel duidelijkheid geven of het 'normaal' is of afwijkend

9 maanden geleden

Ik ben gisteren naar de kinderfysiotherapeut geweest en ze zei dat het naar binnen staan van de voetjes nog binnen de grenzen valt. Ze is wel hypermobiel en als ze zit met haar voetjes naar achter, moeten we die naar voren leggen zodat haar heupjes normaal zitten. Als we geen pijn merken en het over is voor haar 6e dan is er niks aan de hand. En veel bewegen, klimmen, sporten etc de rest van haar leven vanwege de hypermobiliteit.