5 Reacties
3 jaar geleden
Bij de klini plan heb je een wachttijd van 3 maanden, bij de kliniplan plus heb je een wachttijd van 9 maanden. Dit werd mij verteld bij de voorzorg. In jouw geval zal de ziekenhuisopname vanuit de basis vergoed worden (aangezien de kliniplan plus nog lang niet in werking treedt) en dan is een bepaald percentage voor eigen rekening; is dat niet 25 procent? Om de kosten laag te houden, is het wel belangrijk om te kiezen voor een gezamenlijke kamer. Ga je voor een priv茅 kamer dan ben je nog meer kwijt....
3 jaar geleden
Reactie op IKRAM1990
Bij de klini plan heb je een wachttijd van 3 maanden, bij de kliniplan plus ...
Dank voor je uitleg. Ik heb een wachttijd van 3 maanden is mij gezegd. T kruist letterlijk net een week met mijn uitreken datum. Maar met welk bedrag moet ik rekening houden uit eigen zak dan? Als ik 1 a 2 dagen in het ziekenhuis verblijf? Heb je enig idee?
3 jaar geleden
Reactie op MorenaBabyBoy馃挋
Dank voor je uitleg. Ik heb een wachttijd van 3 maanden is mij gezegd. T kr ...
Ik denk dat je die vraag best stelt aan het ziekenhuis zelf waar je zal bevallen. Zij gaan je dat exact kunnen zeggen. Normaal heeft elk ziekenhuis ook een eigen sociale dienst, misschien kunnen zij even meekijken wat de mogelijkheden of opties zijn?
3 jaar geleden
Heb je niet nog een Nederlandse verzekering? (Ik weet dat dit moet als je nog in NL werkt) dan zou je misschien een maandje in Nederland moeten verblijven en hier bevallen of zo iets?
3 jaar geleden
Ik was ook net te laat met verzekering en heb voor een gezamenlijke kamer gekozen (lag er gelukkig wel alleen) dat proberen ze altijd te doen voor zover het mogelijk is. Ik was voor 3 dagen iets van 175 euro kwijt. Het hangt natuurlijk af van welke zorg je krijgt want voor alles moet je betalen (ruggenprik, pijnstilling na de bevalling, steriele gaasjes, en noem maar op ....). Bij een priv茅 kamer vergoeden ze een kleine deel maar je betaalt echt veel uit eigen zak