15 Reacties

2 jaar geleden
Reactie op -DLM-
Ja die gebruiken we. Eén die we al hadden en één van dr. Brown.
Ik spoel ze eerst af na gebruik.
Ik was eens in de 3 dagen de flesjes af met Dreft en kook ze daarna uit. Ik heb geen last van die geur.
Wel merk ik dat de dr Brown afwasborstel helemaal niet goed werkt, er blijft veel vet/viezigheid achter in de fles. Een borstel met spons aan het eind werkt veel beter. Dan krijg ik ze wel schoon.

2 jaar geleden
Ik gebruik nuk afwasmiddel. Speciaal voor baby flessen en speen. Je hebt weinig nodig en werkt goed!

2 jaar geleden
Reactie op Mendev
Geen ervaring met Klok, wij gebruiken ook dreft. Maar spoel je de flesjes o ...
Dit!!

2 jaar geleden
Gelijk afspoelen met koud water werkt heel goed. En een flessenborstel met ook een spons erop vindt ik ook fijner werken.

2 jaar geleden
Ik spoel inderdaad ook alles eerst koud af, dan warm afwassen met Seepje afwasmiddel en de flessenborstel van de HEMA en dan nog een keer met water afspoelen om eventueel afwasmiddel dat achterblijft af te spoelen. Ik heb nog nooit last gehad van overblijvende vettigheid. 🎉

2 jaar geleden
Hier ook eerst koud, dan afwassen met Medela borstel,dreft en heet water. En dan nog weer een keer goed uitspoelen. Om de paar keer doe ik de flessen in de sterilisator.
Eerst koud en daarna pas heet is echt top voor de vette melk eruit halen

2 jaar geleden
Reactie op Clarakoe
Ik geef mijn kindje borstvoeding uit de fles en heb geprobeerd eerst met ko ...
Morgen gaat onze zoon weer naar het kdv en krijgt dan moedermelk uit de fles. Ben benieuwd of het koud spoelen morgenavond werkt. Nadeel is denk ik ook dat de melk veel langer in de fles zit dan bij kv die je maakt vlak voor het drinken.