10 Reacties

4 maanden geleden

Echt knutselen kan ik het nog niet noemen. Maar soms pak ik er wel potloden en stickers bij. Stabilo Woody potloden vind ik echt top, komt opvallend meer kleur uit. Verder ook ontvankelijk voor meer inspiratie 😉

4 maanden geleden

Verven, stempelen en tekenen hier vooral... op de opvang plakt ze ook

4 maanden geleden

Jazeker! Wel op zijn manier hoor. Dus niet knippen plakken enz. Maar wel kleien, verven, kleuren, en met verschillende materialen, veren, zand, etc. Maar ook wel logisch als je een knutselbedrijf hebt haha 😂 Ik zou vooral gaan voor war kleine activiteiten. Concentratie is snel weg en bij mijn zoontje na even ook alles in de mond. Dus absoluut in de buurt blijven. En zeker niet gefrustreerd worden als het niet zo word als dat je zelf wilt of hij begint met de materialen te spelen ipv knutselen. Ze zijn nog zo aan het ontdekken wat alles is. En zeker als je wat andere materialen gebruikt enz, dan willen ze het eerst op alle manieren even voelen wat het nu is. En benoem het ook gewoon lekker. Voorbeeld veren. Wat zijn veren, welke dieren hebben veren, voelt het hard of zacht, welke kleur heeft her, wat kun je ermee doen, ermee kriebelen. Al is het uiteindelijk geen knutselwerkje geworden, het is nog altijd enorm leerzaam geweest voor je kindje :) En vooral niet pushen, heeft je kind geen zin dan is dat ook prima :) Ik raad ook echt de stiften van Carioca superwashable aan met maxi tip. Kan hij super goed mee kleuren, makkelijk vast te houden, gaan bijna niet kapot, en je hoeft niet de hele tijd de punt te slijpen als het potlood valt en je wast het zo weer uit de kleren, of van de tafel etc. Hopelijk heb je wat aan de tips!🤗

4 maanden geleden

Ik heb zelf ook nog niet echt een idee. Ik ben laatst toevallig eens met hem gaan plakken. Ik heb wel zelf de lijm gedaan maar volgende keer mag hij dat ook zelf doen. Maar dan ben ik voorbereid 😂. Plakken vond hij erg leuk.

4 maanden geleden

haha lastig he! Hier doen we vooral veel vingerverven en stempelen en stickers plakken vind hij ook heel leuk haha

4 maanden geleden

Ik ben ook echt zo niet creatief! Maar we doen wel veel aan vingerverven en ze heeft een tekenboekje met kleurpotloden waar ze vaak in krast. Het echte knutselen laat ik lekker aan de opvang over.

4 maanden geleden

Lang leve pinterest om daar ideeën op te doen. Ik zoek dan knutselen met baby, dreumes of peuter eventueel in combinatie met een thema. Vaak doe ik het voorwerk en met verf, plakken, stiften kleuren of net wat, volgt de rest. Kleurplaten kunnen hier soms best even volgehouden worden, maar vaak is toch de spanningsboog maar een paar minuten, tenzij er flink gekliederd mag worden.

4 maanden geleden

Stickers plakken is hier helemaal een ding sinds een paar dagen. Ik heb grote gekleurde a2 vellen op deuren en de koelkast geplakt en daar mag hij stickers opplakken en zo het huis versieren. Echt een succes.

4 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties en tips! 😁

4 maanden geleden

Ik heb waterkleurboek van de zeeman. Ideaal, de kleurplaat wordt nat en de tekening wordt gekleurd. Als het opdroogt is het weer wit en kan het opnieuw gebruikt worden. Voordeel is dat niet alles onder zit als je even weg bent