22 Reacties
10 maanden geleden
Ik ben aan t afbouwen en er komt praktisch niks meer uit. Wij hebben flesjes ook nog niet afgebouwd want ik wil niet alles tegelijk veranderen. Ons kind krijgt nog meer dan twee flesjes maar nu moet ik zeggen dat hij kleine hoeveelheden drinkt (60ml). ivm reflux klachten dronk hij altijd vaak kleinere beetjes.
10 maanden geleden
Reactie op Margaret81
Ik ben aan t afbouwen en er komt praktisch niks meer uit. Wij hebben flesje ...
Ik heb begrepen dat kinderen in principe zelf het verloop bepalen van meer vaste voeding en minder melk. En dat dus dus min of meer vanzelf gaat. Baby steps. Tot 18mnd is flesjes echt nog niet zo vreemd.
10 maanden geleden
Mijn zoontje wilt zelfs nog 3 flesjes van 120. En eigenlijk nog zelfs kunstvoeding. Ik krijg het niet minder. Ik probeer nu in de ochtend 90 kunst te doen en aan te vullen met koemelk. Kijken hoe dit gaat. Want alleen koemelk is hij erg hongerig ook al krijgt hij gewoon eten. Misschien is het een kwestie van ook wennen, dat kan. Maar ik ben alleen en ik trek die strijd niet. Persoonlijk heb ik mij er ook maar bij neer gelegd. Hij drinkt steeds een beetje minder merk ik. Dus het zal wel met een paar maanden minimaal of helemaal niets meer zijn.
10 maanden geleden
Reactie op bloem1988
Waarom moet dat? Ik geef mijn zoon elke ochtend en elke avond nog een fles ...
Eens♥️ ons zoontje vind het ook echt nog heerlijk. En als hij er lekker van in slaap kan vallen gunnen we hem dat van harte!
Blijf gewoon bij je eigen gevoel, ik lees vaak dat ze zelf aangeven wanneer ze er klaar mee zijn.
10 maanden geleden
Mijn dochtertje krijgt savonds en smorgens een fles bv en na de lunch een klein flesje koemelk.
Mijn zoontje van net 3 krijgt savonds nog 180 ml koemelk fles en smorgens 100 ml. Smorgens wordt steeds minder.
Ik trek me niks aan van wat zou moeten of niet. Ze vinden het allebei nog fijn..
10 maanden geleden
Ieder mama eigenkeusss hoor maar ik ben niet altijd iemand die luistert naar cb☺️
Hoezo zo mijn kindje stoppen nu al met koemelk? Ik geef mijn dochter geitenmelk ze is nog klein ze kan nog niet alles aangeven waarom zou ze zo slapen zonder . Ik geef haar ook 2x en vindt dat prima. Ik heb jaren bij een kdv gewerkt daar geven ze ook advies kan echt tot 2 jaar hoor dat is toch prima.
Hoezo moet dat kind overstuurd worden door een melk fles voor een baby van 16🖤 gewoon lekker door gaan hij gaat heus wel stoppen ermee☺️ tuurlijk is dit mij idee
10 maanden geleden
Hier iemand die ook niet luistert… een dochter met koemelkeiwitallergie dus veel moeite met eten en al vanaf het begin een moeilijke eter en drinken… sinds haar 9 maand had ze eindelijk de switch gemaakt naar veel flessen drinken en deftige porties dat we nu blij zijn dat ze ten minste zo haar voedingsstoffen binnen heeft… waarschijnlijk een uitzondering maar hier nog steeds 5 flesjes per dag en nee we zijn nog niet van plan om te stoppen 🫣
Ook met de kinderarts hier al een gesprek over gehad en ze staat volledig achter ons, zolang ze flessen vraagt mogen we blijven geven… en ze zal zelf wel aangeven als ze die niet meer wil… intussen is ze 16 maand 😉
10 maanden geleden
Waarom zou de melk eraf moeten? Ze moeten toch 300ml zuivel binnen krijgen dus dan moeten ze toch melk drinken?
Onze dochter drinkt tussen de midden 50ml melk en s avonds voor bedtijd 170+papgranen.
We willen de avondfles iets omlaag hebben zodat ze wat minder doorlekt s avonds
10 maanden geleden
Hier ook met CB over gehad. Ik heb daar gewoon gezegd dat ik extra melk geef, zeker als onze kleine man minder gegeten heeft op een dag.
Standaard een fles melk bij het ontbijt en eentje voor zijn middagdutje van 150 ml. Gaat soms op, maar niet altijd. En voor het slapen ook nog een klein flesje. Soms ook 's nachts nog, als hij weinig gegeten heeft zeker.
CB vond het helemaal prima wat we doen.
10 maanden geleden
Hier een cb die het totaal niet erg vindt..
trouwens mijn dochter van 3 krijgt ook nog lekker een klein beetje warme melk voor het slapen gaan.
Wij poetsen wel de tandjes na die melk.
10 maanden geleden
Oh ja hoor! Half januari 16 maanden. Krijgt nu nog 3 flessen. Drinkt soms niet alles op. ‘s Ochtends 150, ‘s middags 150 voor het slapen en ‘s avonds 180 voor slapen. Ik geef ze wel na de maaltijden en kijk wat hij drinkt. Na eten krijgt hij nog griekse yoghurt of klein danoontje. Danoontje niet al te goed, maar hij heeft koemelkeiwitallergie gehad en kan EINDELIJK koemelk verdragen en dus andere dingen eten. CB vindt het ook teveel, kinderarts zegt er niks over. Wil de middagfles er wel zelf af hebben. Ochtend en avond wil hij hem sowieso gewoon hebben. Zo lang hij ze zo graag wil vind ik het prima en volg ik mijn gevoel. Denk dat die 2 hier ook lastig af te bouwen zijn. Sowieso 300 ML zuivel per dag vanaf 1 jaar! Dus dat kleine beetje yoghurt extra🤷🏻♀️
10 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Hier een cb die het totaal niet erg vindt..
trouwens mijn dochter van 3 kr ...
Hoe doe je dat met tandenpoetsen ? Mijn zoontje is 16 maanden maar zou z’n slaap verliezen als we daarna tandenpoetsen? We doen het nu ervoor en meteen sochtends bij het wakker worden.
Iemand tips?
10 maanden geleden
Reactie op Flamingootje
Hoe doe je dat met tandenpoetsen ? Mijn zoontje is 16 maanden maar zou z’n ...
Oh.. wij hebben eigenlijk altijd al dit ritme;
Pyjama aan
Melk drinken
Verhaaltje lezen
Tandenpoetsen
Naar bed
Eigenlijk altijd zo gedaan en altijd goed gegaan. Een enkele keer dat hij dan al in slaap viel tijdens zijn melk, maar dan deden we in de ochtend tandenpoetsen
10 maanden geleden
Reactie op annaniempje
Oh.. wij hebben eigenlijk altijd al dit ritme;
Pyjama aan
Melk drinken
Verh ...
We gaan deze volgorde eens proberen! Ben benieuwd
10 maanden geleden
Hier nog 1 flesje koemelk van 150 cc voor het slapen gaan, is echt zijn tut moment om af te schakelen van de dag. Eens per anderhalve week ongeveer krijgt hij in de middag een flesje omdat hij dan moeite heeft met slapen.
Hij slaapt steeds beter door, alleen door de diabetes en een hypo in de nacht moeten we hem helaas vaker wakker maken voor een fles..
Dus het wisselt een beetje tussen 1 a 2 flessen per 24 uur!