19 Reacties

4 jaar geleden

Ik drink 2 koffie per dag. 1 sochtends en 1 na het eten. Soms als ik echt heel erg trek heb en in hoge uitzondering smiddags ook nog 1. Volgens Zwangerhap mag je 200ml per dag drinken. Het is natuurlijk niet goed, maar drink ook geen cola, thee o.i.d., dus vind het prima zo.

4 jaar geleden

Je kan zwangerhap raadplegen. Wat ik weet is idd dat je bepaald hoeveelheid wel mag per dag dus zal je zeker niet te bang laten praten en anders vraag je VK enzo want wat mensen vaan vinden of denken is vaak niet altijd waar.

4 jaar geleden

Je mag echt nog wel een kopje per dag. Zo lang je het inderdaad niet teveel drinkt. Gaat om de cafeïne inderdaad. Ik drink af en toe ook gewoon een lekkere latte of een theetje.

4 jaar geleden

Ik drink gewoon 2 kopjes per dag hoor! Of een colaatje, dan probeer ik wel rekening te houden of ik al koffie op heb of niet. En thee gewoon zoveel ik zin heb, want dan neem ik rooibos (dat is zonder cafeïne) en dan hoef ik er niet over na te denken

4 jaar geleden

Ik drink 1 kopje zwarte koffie 's ochtends en voor de rest drink ik rooibos thee (zonder caffeine)! Zo af en toe denk ik fuck it en drink ik 's avonds nog een kopje koffie, lekker rebels 🤭 wat zag het leven er toch anders uit een paar maanden geleden

4 jaar geleden

Drink er 2 per dag en heeeeeel soms 3. De 'ik heb zoveel zin in speciale koffie' of 'lekker zondag leuten aan tafel' momenten. Tja.. hij is wat actief als we dan vroeg in de ochtend een echo hebben 😅 maar het mag gewoon je moet alleen niet teveel nemen.

4 jaar geleden

Max 3 kopjes per dag mag gewoon (wel oppassen dat je dan niet thee/cola erbij drinkt) hoewel hoe minder cafeïne hoe beter! Het kán zijn dat je helemaal geen cafeïne meer mag, dan hoor je dat van je verloskundige. Tenzij dat gebeurt lekker van genieten dus!

4 jaar geleden

Ik drink 1 a 2 kopjes koffie per dag en verder cafeïne vrije thee zoals rooibos. Volgens mij mag dat gewoon hoor.

4 jaar geleden

Voor mijn zwangerschap was ik ook echt een koffieleut. Zodra ik wist dat ik zwanger was, afgebouwd naar 1-2 kopjes per dag. Anders kon ik er ook echt last van krijgen, zoals hoofdpijn aan het einde van de dag 😅 Ondertussen zit het al veel minder in mijn systeem, en zal het 2-4 kopjes per week zijn. Dan heb ik er ook bewust zin in en probeer ik er bewust van te genieten (ipv eerder het soms maar achteloos achterover slaan). Verder rooibosthee, gemberthee, groene thee. Dan blijf je echt wel onder de maximale hoeveelheid wat ze adviseren hoor.

4 jaar geleden

Ik drink ook 1 kopje koffie en daarna decaf. Heeeeeel af en toe nog een tweede echte koffie in de middag óf een matcha latte als ik half in slaap val van moeheid ;) Verder rooibos cafeïnevrije thee en water.

4 jaar geleden

Van sommige mensen mag je helemaal niks meer als je zwanger bent, in mijn vorige zwangerschap heb ik elke dag 2 kopjes gedronken want dat dronk ik altijd al. Kind is helemaal gezond ter wereld gekomen. Deze zwangerschap weer 2 kopjes per dag en aan het begin af en toe nog een klein glas cola erbij vanwege de misselijkheid . Bij vier handen op één buik was er een meisje die dronk 1 fles cola per dag 🙈

4 jaar geleden

Je mag gerust 2 koppen koffie per dag drinken, als je daarnaast niet nog heel veel extra cafeïne drinkt in de vorm van thee/cola etc. Zelf drink ik elke dag 1 a 2 koppen koffie. Als ik er 2 drink, dan zorg ik wel dat er een paar uur tussen zit. Zou zeggen geniet van je kop koffie!

4 jaar geleden

Ik drink vaak 1 cappuchino en de rest van de dag decaf als ik er zin in heb. Kan volgens mij geen kwaad hoor, als je maar niet teveel drinkt

4 jaar geleden

Afhankelijk van wat voor koffie mag je er 2 a 3 volgens mijn verloskundige. Verder is dit afhankelijk van of je thee drinkt, wat voor thee en of je ook nog chocolade eet. Hier zit namelijk allemaal caffeine in.

4 jaar geleden

Ik drink ook 2-3 kopjes per dag

4 jaar geleden

Las ergens 2 kopjes koffie per dag , en ja REDBULL is niet aan te raden maar kan 1 per dag ... Allee ik kan wel janken want kan niet meer tegen koffie en thee ...

4 jaar geleden

Ik drink ook gewoon koffie tijdens mijn zwangerschap, maar ik probeert idd wel rekening te houden met wat ik die dag eet/drink. Dus neem ik die dag thee, chocolade of cola of iets anders waar cafeïne inzit, dan hou ik hier wel rekening mee. Drink nu per dag max 2 bakken koffie en 1 kop thee en alles is goed met onze kleine man is helemaal gezond en groeit goed, dus geniet lekker van dat bakje koffie 2/3 bakjes kunnen echt geen kwaad.