22 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb zowel de Elvie (dubbel) als de medela (freestyle flex, dubbel). (Euh oeps..🙈) Ik kolfde met de medela een stuk meer dan met de Elvie. Maar ik vond de Elvie echt mega handig voor onderweg of als ik ergens was. Kwa kolven was de Elvie iets tepel vriendelijker, maar ik had dan ook weer niet per se last bij de medela. En die app van de Elvie is grappig, maar hij is niet echt nauwkeurig.. Ik wil nu nog graag zo’n kolfbeha aanschaffen van medela zodat ik “handsfree” kan kolven.

3 jaar geleden

Ik zou een kolfconsult doen, dan kan je er een aantal uitproberen. Ik had de medela freestyle zonder consult gekocht. En kolfde daar goed mee met kolfbh maar vond het we een onhandig ding qua installeren. Omdat het me handig leek ook in de auto onderweg te kunnen kolven wilde ik ook een elvie (of elvie-like) kopen, en heb toen een kolfconsult gedaan. Nu heb ik de youha, die is een stuk goedkoper dan de elvie (iets minder dan 100 vs bijna 300 voor een enkele), en vond ik fijner. De schelp is siliconen wat bij mij beter aansloot en qua sterkte/standen kon ik er beter mee kolven. Hij maakt iets meer geluid dan de elvie, en het motortje komt wel boven je bh uit. Maar zeker de moeite waard om met zo’n kolfconsult uit te proberen welke het beste bij jou past!

3 jaar geleden

Reactie op Saskia__

Ik zou een kolfconsult doen, dan kan je er een aantal uitproberen. Ik had d ...
Wat goed om te horen. Ik zit ook na te denken om Youha aan te schaffen. Heb je daar ook een consult voor gehad?

3 jaar geleden

Vriendin heeft een elvie, zweert erbij, zo stil dat ze gerust kolf ruimte uit ging zelfs!! Ik had medela kolf BH en een oude sportbh met gat (aantrekken, kruisje waar gaatje moet en knippen maar), dan heb je iig 1 hand vrij (of 2 als je broek met ruime zak hebt of hem aan een riem hangt).. Wat een supertip, een kolfconsult!!

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Wat goed om te horen. Ik zit ook na te denken om Youha aan te schaffen. Heb ...
Ja ik had een kolfconsult bij een lactatiekundige, en dat werd vergoed vanuit mn verzekering (had wel een aanvullende verzekering). En anders was het iets van 60 euro dacht ik. Maar je hebt ook nog wel plekken waar als je dan in dat kolfconsult een kolf koopt het consult gratis is. Daar heb ik de elvie en youha beide uitgeprobeerd. Maar je kon ook nog andere proberen zij had ook de 2 soorten van de medela enzo. Maar ik zocht er echt een voor onderweg.

3 jaar geleden

Wat handig, zo’n kolfconsult! Nooit van gehoord. Ik heb de Elvie en ben daar erg enthousiast over. Ik heb op allerlei gekke plekken gekolfd: In de auto, op de fiets (tijdens het fietsen!), aan de ontbijttafel, tijdens het koken, tijdens een Teams vergadering en zelfs in achter m’n bureau terwijl er ook collega’s in die ruimte aanwezig waren 😅 Niemand heeft iets gemerkt De opbrengst is ietsje minder dan met een ‘gewone’ kolf. Bij mij werkt het heel goed om de borst voor het kolven goed te verwarmen en daardoor gaat het kolven stukken beter en efficiënter.

3 jaar geleden

Ik heb de 4mommy aangeschaft, zelfde concept als de Elvie en stuk voordeliger. Ze hebben een actie 1+1 gratis, dus 2 voor €150

3 jaar geleden

Ik ben heel blij met Elvie, iemand ook dat na het beginnen met kolven, tepelkloven heeft gekregen? Ik dacht dat het borstschild met de uitleg via de Elvie app, passend was (24mm) maar ik denk dat hij toch te groot is gezien ik de tepelhof ook bol staat na het kolven en nu dus rondom m’n tepel randje/scheurtje hebt en tepelhof vol en rood. Iemand een tip? De kleinere borstschild 21mm moet ik los bestellen.

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Ik ben heel blij met Elvie, iemand ook dat na het beginnen met kolven, tepe ...
Purelan van medela of kokosolie smeren voor nu?

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Ik ben heel blij met Elvie, iemand ook dat na het beginnen met kolven, tepe ...
Ik heb dat in het begin constant gehad, wonden en scheuren in mijn tepelhof. En ik had idd de foute maat schilden. Op aanraden van de vroedvrouw had ik maat 24 maar toch nog eens na 6 weken een kolfconsult gedaan omdat ik super veel pijn bleef hebben en bleek dat ik maat 21 nodig had. Sindsdien geen pijn of kloven meer. Ik smeer wel 2x per dag nog tepelzalf nu ter preventie van het schuren. Maar nu doet kolven geen pijn meer (ik kolf fulltime wegens vroeggeboorte en onze meid die te zwak was).

3 jaar geleden

Ik heb sinds een goede maand de elvie pump, na een kolfconsult bij Blabloom in Genk. Het is zeker wel een handig ding ivm kolftoestel dat ik te huur had. Voordelen: * handsfree * redelijk stil * mooi design * flesjes kan je in gebruiken voor transport/bewaren v melk ( wat niet kan bij elvie stride) * app voor het bijhouden v kolfsessies en bedienen van kolftoestel nadelen: * prijs * lekt enorm bij vooroverbuigen (waardoor je bepaalde klusjes niet kan doen bv uitladen vaatwasser) * toch redelijk wat onderdelen om te wassen (5 onderdelen per kant) * aantal ml op flesjes van de kolf kloppen niet, wijken echt af soms met 20ml

3 jaar geleden

Reactie op AnneliesDu

Ik heb dat in het begin constant gehad, wonden en scheuren in mijn tepelhof ...
Ja, ik kreeg ook dat advies en ik denk zelf nu ook dat het te groot is. Als ik op Google foto’s van tepels met een te grote borstschild kolven bekijk zie ik gewoon m’n eigen tepels. Lief jouw reactie

3 jaar geleden

Heb zelf de Medela, Nutrea Easyflow en Elvie geprobeerd. Meeste opbrengst is met de Medela maar vond de Easyflow meest fijn kolven en veel makkelijker in gebruik. Elvie ook prima maar qua prijs vergelijking vond ik dan de Easyflow echt stuk beter (€150). Elvie was wel de stilste kolf maar ik gebruik ze toch alleen thuis dus is voor mij niet heel belangrijk.

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Ja, ik kreeg ook dat advies en ik denk zelf nu ook dat het te groot is. Als ...
Ik heb as maandag een kolf consult geboekt bij Boezemvriend dus hopelijk kan die lactatiedeskundige mij even goed adviseren 🤩

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Ik heb as maandag een kolf consult geboekt bij Boezemvriend dus hopelijk ka ...
Ik ben geweest en was heel fijn. De Elvie werkt niet voor m’n borsten/tepels. Ik ben blij dat ik naar consult ben gegaan. Het was te mooi om waar te zijn, die kolf. Hopelijk kan ik het nog verkopen ☺️

3 jaar geleden

Ik kan de youha ins echt aanraden (let op, wel deze en niet de gen2) Kolft er fijn, hands-free, en scheelt heel erg veel in aanschafwaarde. (130 euro voor 'n dubbele) Ik weet niet of de elvie kleiner is, deze komt namelijk wel iets boven je bh uit.

3 jaar geleden

Reactie op Mommjo

Ik ben geweest en was heel fijn. De Elvie werkt niet voor m’n borsten/tepel ...
Ahh nee bij jou ook niet. Wat balen! Verkopen zal vast wel lukken. 😊

3 jaar geleden

3 jaar geleden

Sinds deze week gebruik ik nu ook de Elvie. Kolf nu 2 maanden al fulltime met de Freestyle van Medela , maar ik merkte dat het consequent kolven steeds lastiger werd met werk enz. Daarom de Elvie kolf 2e hands aangeschaft (stuk goedkoper). Ik ben verder erg tevreden over de Elvie pomp en merk ook dat ik weer consequent ga kolven, maar op 1 of andere manier krijg ik veel last van mijn tepels en dit had ik bij de Freestyle niet. Met de Medela kolf gebruik ik altijd borstschild 21 nooit pijnlijke tepels gehad hierdoor, maar bij de Elvie doet kolven met 21 pijn😅 ik doe nu een poging met borstschild 24 maar merk niet echt verschil. Heeft iemand hier ook last van of ervaring mee?

3 jaar geleden

Op mijn opvangbakjes komen na het uitkoken een soort doffe plekken. Hebben jullie dit ook? Ik doe koud afspoelen, warm afwassen, koud afspoelen en vervolgend afwassen.