2 Reacties

één jaar geleden

Misschien is het een idee om het wandelingetje erin te houden maar dan vervolgens alleen om rustig van te worden (kort dus) en daarna samen op bed te gaan liggen. Heb je een ledikant? Dan eerst wiegen en erin leggen en erbij blijven. Hier konden we hem ook nooit wegleggen. Wij hebben en vloerbed van 1m bij 2m en gaan naast hem liggen. Als hij dan moppert of niet wil, dan zijn we er letterlijk voor hem en uiteindelijk krijgen we hem ook liggend en slapend. We vertrekken als hij echt slaapt. Dit werkt hier goed. Misschien kun je zoiets doen. Met een ledikant ben je er ook maar zit er wel wat afstand tussen. Dat het wennen is en niet zonder slag of stoot gaat, geloof ik zeker. Misschien een slaapcoach inschakelen?

één jaar geleden

Wij hebben de slaapcursus van Anja Caers gedaan, Happy Baby Coach heet ze volgens mij op Instagram. Niet de crying put method, daar kan ik niet achter staan, maar echt je kindje ondersteunen bij het leren slapen in het eigen bedje. Want ik denk dat dit momenteel de enige slaap associatie is die ze heeft, dus ze zal het wel moeilijk vinden om te leren slapen in een bedje. Het zou wel een cadeautje voor jullie zijn, en helemaal voor haar, dat ze niet meer zo afhankelijk is van die wandelwagen. Want je gunt haar ook dat het haar in het bedje lukt. Maar dat zal wel wennen zijn en moeilijk in het begin. Dus ze heeft daar wel alle steun bij nodig die ze kan krijgen van jullie.