34 Reacties

één jaar geleden

Ik doe beide 😊 Vind 2de hands zeker niet vies, maar vind het ook gewoon leuk om af en toe iets nieuws voor de kinderen te kopen. En bijvoorbeeld een winterjas koop k wel altijd nieuw.

één jaar geleden

Ik koop ook tweedehands, ook voor mezelf. Als je het niemand zegt heeft niemand het ooit door. Fast fashion is de meest vervuilende sector die er is. Daarnaast vind ik het gewoon leuk. Het geeft zoveel meer voldoening als je een kledingstuk vindt. Voor deze winter heb ik bv echt al zo’n mooi jasje voor haar gevonden.

één jaar geleden

Ik hou van 2e hands kleding, zowel voor mezelf als voor onze mini! Alleen soms vind ik het lastig (voor mezelf bijv) om in te schatten of het past en soms vind ik het ook erg leuk wat nieuws te kopen 🥰 ik denk beetje 50/50 voor onze mini

één jaar geleden

Hier een combi van nieuw en tweedehands. Misschien is t leuk om hier wat tips te delen waar je de tweedehandse kleding vandaan hebt? Vinted kent iedereen geloof ik wel. Hier in de buurt heb je een winkel met tweedehands kinderkleding Mevrouw Pollewop in Beetsterzwaag. Als mensen nog sites hebben van leuke tweedehands kleding dan houd ik me aanbevolen.

één jaar geleden

Ik doe ook beide, veel via vinted en ook echt wel een deel nieuw. Vind iets nieuws kopen ook altijd leuk. En soms heb ik niet genoeg tijd om heel vinted af te struinen, dan volstaat nieuw ook. Wij hebben ook voldoende inkomen maat ik vind koopjes scoren ook een sport 😁

één jaar geleden

Hier ook alles tweedehands! Vooral van rommelmarktjes en Vinted

één jaar geleden

Ik koop veel tweedehands, omdat ze er ook zo snel uitgroeit vind ik het zonde milieu en geld. Maar als ik wat tegenkom in de winkel wat ik leuk vin neem ik dat ook gewoon mee ☺️. Ik koop veel hier https://www.louneas.nl Is kleinschalig en alleen voor kids. Erg leuk!

één jaar geleden

Ik koop beide. Op vinted koop ik genoeg, sommige ook zelfs vaak dingen met kaartjes er nog aan! Alleen als ik van nieuwe collectie iets heb gezien dat ik echt zo ontzettend leuk vind dat ik die echt moet hebben doe ik dat. En schoenen koop ik altijd nieuw, dat vind ik persoonlijk erg belangrijk voor die kleine voetjes.

één jaar geleden

Ik koop voornamelijk nieuw. En als ik wat 2e hands koop is het nieuw met/zonder prijskaartje via vinted. Ik vind het indd een beetje “vies” vooral omdat ik laatst een hempje thuis kreeg wat zo erg stonk en na 5x wassen nog steeds stonk. Voor mezelf wil ik graag kunnen passen en eventueel retourneren.

één jaar geleden

Ik koop veel via vinted. We krijgen ook een hoop kleding. Zoï is de jongste en kleinste, dus we krijgen van de omgeving veel door. Ook van jongetjes. Ik trek haar zo een romper met auto's en tractors erop. Vind ik nog stoer ook. Kopen vind ik soms ook leuk. Maar veelal is het gekregen of vinted.

één jaar geleden

Hier ook een combinatie, veel Vinted maar ook zo af en toe wat kopen van de Zeeman, Wibra, Hema of H&M. Ook veel gekregen 😊

één jaar geleden

Ik wil steeds een kledingruil topic aanmaken en verzend het steeds niet. Zou er animo zijn voor een kledingruil in Almere?

één jaar geleden

Ik vind 2e hands ook niet fris. Ik kom soms bij mensen en dan denk ik; bah. Ik krijg weleens wat van mn zus of schoonzus en dan vind ik het vaak prima.

één jaar geleden

Wij kopen vrij veel tweedehands en heel af en toe iets nieuws. Denk dat de verhouding zo’n 90% tweedehands vs. 10% nieuw is. De reden dat wij voor 2e hands kiezen is het feit dat ik het zonde vind om nieuwe kleren te kopen die ze maar zo kort aan hebben en dat is idd niet goed voor het milieu. Daarnaast koop je de tweedehandskleding voor een fractie van de prijs. Zo heb ik laatst 5 prachtige Silly Silas maillots gekocht voor de prijs van 1 nieuwe🥰 En daar komt het, ze waren zelfs nooit gedragen en zaten nog in de verpakking. Ik denk dat het wel helpt dat wij een flink aantal hele mooie tweedehands kinderkledingwinkels in de buurt hebben. Dan kun je het kledingstuk toch even goed inspecteren voor je een aankoop doet. Op Vinted koop ik ook vaak, maar dan zoek ik wel naar een verkoper waarvan ik meerdere kledingstukken kan kopen. Wij hebben trouwens ook de kinderwagen, het wiegje en ledikant, de box en de stokke trip trap incl. toebehoren tweedehands gekocht. En nu wil ik graag een wobbel kopen, dus speur ik Vinted en marktplaats weer af😏

één jaar geleden

Leuk om te lezen dat zoveel mensen ook blij worden van tweedehands. Ik voel me inderdaad echt een soort van trots als ik tweedehands wat moois heb gescoord 😀 Ik koop mijn eigen kleding altijd nieuw, omdat ik er jaren mee doe. Heb zat items in de kast die al meer dan 5 jaar actief gedragen worden. Maar voor kinderen vind ik het gewoon zo zonde. Het ligt meer onder gespuugd / gepoept in de wasmand dan dat het gedragen wordt, en voor je het weet zijn ze eruit gegroeid. Ik koop meestal via Marktplaats een hele bundel tegelijk. Heb een paar adresjes waar ik vaker heb gekocht en weet dat de boel er altijd netjes uit ziet. Dan heb ik een tas vol met wel een stuk of 30 items voor een euro of 20-30. Dat zoek ik thuis uit en vaak gaat ongeveer 1/3 weer aan de kant, omdat het niet mijn stijl is, of toch een beetje verwassen. Maar zo houd ik uiteindelijk toch een hele stapel over voor weinig geld, zonder er item voor item veel zoekwerk in te steken. Het enige dat ik soms nieuw koop zijn specifieke dingen zoals zwemkleding, regenjas, etc.

één jaar geleden

Beide koop enorm veel op vinted. En ga ook vaak naar de ruilwinkel. Ik breng dan kleertjes binnen krijg hiervoor puntjes en daarmee 'koop' ik nieuwe dingen. Nieuw koop ik eigenlijk alleen in outlet en dan liefst nog tijdens de solden. Laatst een hele stapel voor 26 euro ipv 150

één jaar geleden

Ik probeer zoveel mogelijk 2ehands te kopen. Als het nieuw is, dan eigenlijk alleen in de uitverkoop. Dat is soms zelfs nog goedkoper dan via vinted. Voor mijn oudste van 3 koop ik nu wel vaker nieuwe (uitverkoop) dingen omdat hij nu een broertje heeft dat het straks ook zal dragen en omdat er nu ook langer gedaan wordt met een kledingmaat. Ik heb maar zelden iets ontvangen wat toch niet in goede staat bleek te zijn. We hebben trouwens van familie en collega's een paar keer dikke zakken vol kleding gekregen en daar filteren we uit wat we leuk vinden en de rest gaat naar de kringloop. Ondertussen bewaar ik alles per maat in vacuümzakken op zolder voor als er een 3e komt en/of ik ga verkopen.

één jaar geleden

Oh nee zeker geen 2e hands sorry dat gepoep gezweet van een ander hoef ik en me kind echt niet te dragen. Het is natuurlijk een keus van iemand maar ik gun me zelf en me kind het allerbeste zo sta ik er in ik heb respect voor de gene die het wel kopen en iedereen moet het natuurlijk zelf weten.

één jaar geleden

Reactie op ess40

Oh nee zeker geen 2e hands sorry dat gepoep gezweet van een ander hoef ik e ...
Maar je wast het toch voor gebruik? Ik respecteer je mening, ben gewoon oprecht benieuwd waarom je het vies vindt. Als je thuis iets hebt wat heel vies is geworden (doekje om toilet mee schoon te maken, ondergespuugde romper, etc.) dan gooi je het toch ook gewoon in de wasmachine en vertrouw je erop dat het dan weer schoon is? Uit onderzoek blijkt trouwens dat kleding die je in de winkel koopt onwijs smerig is. Blijkt dat items gemiddeld tig keer gepast zijn voor ze verkocht worden. En heel veel mensen hebben er tijdens de productie aan gezeten, het is op de grond gevallen, maar het meeste vieze zijn restanten van chemicaliën die tijdens de productie zijn gebruikt. Iew! 😞 Dus ook nieuwe kleren altijd wassen voor gebruik!

één jaar geleden

Reactie op ess40

Oh nee zeker geen 2e hands sorry dat gepoep gezweet van een ander hoef ik e ...
Ik gun mijn kind het allerbeste, daarom probeer ik júist duurzame keuzes te maken en dus 2e hands; veel familie-doorgeefs, en waar ze uit zijn gegroeid maar wat nog goed is geef ik weer door of naar de kringloop.