34 Reacties
één jaar geleden
Hier is het 50/50 denk ik, Vinted afstruinen vind ik heerlijk. En ik wissel met vriendinnen kleding uit voor de kinderen, hele garderobe van zoonlief komt zo'n beetje van een vriendin, ideaal. En als hij eruit is gegroeid dan gaat het weer terug. En zo heb ik ook al veel kleding uitgeleend. Maar als ik in winkels loop en ik zie wat leuks heb ik er geen moeite mee om t mee te nemen 😉
één jaar geleden
Reactie op Pufje94
Maar je wast het toch voor gebruik? Ik respecteer je mening, ben gewoon op ...
Ja zeker als ik nieuwe kleding koop was ik het ook. Alleen het gevoel dat iemand anders hem heeft gedragen geeft mij geen fijn gevoel en voor de mensen die het wel kunnen en die aan de milieu denken vind ik het super goed ik doe andere goede dingen voor het milieu.
één jaar geleden
Kleertjes koop ik allemaal nieuw, maar een Stokke-stoel of bepaald speelgoed wil ik nog wel tweedehands kopen. Ik ben nogal "smetvreeserig" haha en kleertjes wil ik echt graag nieuw kopen, hoewel mocht er een tweede kindje komen, dan heb ik er minder problemen mee dat hij/zij wat kleertjes van de zus draagt (maar dan weet ik tenminste wie het heeft gedragen).
één jaar geleden
Ik krijg via via altijd zakken vol gebruikte kleding en ik heb vaak kleertjes (en speelgoed, puzzels, voorleesboekjes, etc) bij de kringloop gekocht. Alles wat bij ons te klein is, gaat weer door naar de volgende in de vriendenkring. Ik was alles altijd goed, maar heb geen smetvrees. En kinderkleren zijn vaak amper gedragen.
Wel koop ik soms iets nieuws (in de uitverkoop) als ik het heel leuk vind. Retro patroontjes vb.
één jaar geleden
Gisteren weer een mooie vangst via Marktplaats. Pakket van 45 stuks babykleding (truitjes, broeken, ed.) en 4 slaapzakken voor €55. Ik heb 5 truitjes eruit gehaald die niet mijn smaak waren, en verder alles heel netjes en bruikbaar. Ik ga fantaseren over hoeveel ik nu verdiend heb t.o.v. de nieuwprijs 😀 😀
één jaar geleden
Heel veel tweedehands. Zeker het eerste jaar zijn de meeste tweedehands kleertjes nog zo mooi en heel vaak nog met kaartje.
Als mensen mij vies aankijken zeg ik altijd dat je ook kleding in de winkel past en niet weet wie je allemaal voor zijn gegaan en dit kun je eerst nog wassen. 😊
één jaar geleden
Ik doe beide. Als ik iets heel leuks nieuw tegenkom bij bijvoorbeeld zeeman of prenatal, koop ik dat gewoon. Maar ik struin regelmatig op Vinted voor leuke koopjes!
één jaar geleden
Sinds ik Vinted heb ontdekt koop ik bijna niets nieuw meer😂 soms koop ik wel iets nieuws als ik toevallig wat tegen kom in de winkel, maar zeker 95% komt van Vinted.
Uiteindelijk lekker duurzaam natuurlijk, maar het is meer een hobby geworden🫣. En wat een geld kan je er mee besparen daar doe je liever iets ander mee toch?
één jaar geleden
Ik heb het geluk dat we sinds kort een winkel voor tweedehands kinderkleding hebben overgenomen. We kochten al veel tweedehands. Nu nog wat meer.
Broeken wel vaak nieuw. Dat komt ook omdat mijn dochter lange benen heeft en bijna alles te kort is. Ik laat ook nog veel maken zodat t lang genoeg is.
Ik merk wisselende reacties. In de winkel super positief, maar voor de winkel hoor ik mensen wel twijfelen of het afkeuren. Het maakt niet uit. Ieder zijn ding. Maar ik vind het heel fijn te merken dat er al heel veel mensen zijn die de waarde van deze kleding nog wel zien!
één jaar geleden
De kleinste maatjes kwamen grotendeels van vinted, maar ik merk nu (maat 86) dat veel kleertjes toch wel echt ‘gedragen’ zijn en ik vaker kies voor nieuw. Ik winkel online vrijwel alles bij h&m en Hema. Met speciale gelegenheid een ‘duurdere’ outfit.
De echte mini maatjes kocht ik veel van Noppies en Z8, ik heb hiervan vrijwel alles ook weer goed kunnen doorverkopen.
één jaar geleden
Ik heb 3 zoons. Dus veel al in huis. Maar vinted is echt mijn beste vriend.