Onze zoon van 3,5 maand heeft korstjes achter zijn oren en het is een beetje nattig. Een tijdje terug was het een beetje geïrriteerd omdat we het niet goed hadden droog gemaakt na een bad. We hebben daar sindsdien goed op gelet maar het wordt niet beter. Hij lijkt er geen last van te hebben want hij legt zijn hoofd tijdens het slapen gewoon opzij en hij zit er niet aan met zijn handjes.
Is het goed om hiermee naar de huisarts te gaan of hebben jullie andere tips?
Mijn zoontje heeft dit ook gehad. De smetplek is gaan etteren. Ik heb het goed schoon gehouden en elke dag met isobetadine zalf ingesmeerd. Ookal lijkt de plek alleen rood en droog moet je nog een paar dagen door gaan. Anders komt het weer terug.
Komt inderdaad doordat er nog wat water /vocht achter is gebleven. Hier werkte het goed om (kokos)olie te smeren en met een doekje voorzichtig af te nemen. Daarna goed blijven letten op het drogen achter het oortje. Maar omdat het al rood is zou ik wel voorzichtig zijn voordat hij er wél last van krijgt.
Ik smeer er dan een klein laagje zinkzalf op. En dat heel de dag ff checken. Deppen met afdrogen. En goed opletten als je kindje spuugt na de fles dat het ook droog gemaakt wordt daar. Vaak komt het daar van. 😊 als ze zo lekker liggen te spelen in de box en je niet doorhebt dat ze spugen..
Was talkpoeder niet een beetje in de ban omdat het ingeademd kon worden?🤔
Geen idee🤷🏼♀️ met de oudste twee ook gebruikt. Ik denk ook niet dat je veel moet stuiven. Ik doe altijd wat op de vingers, zo kan ik preciezer te werk gaan.