19 Reacties

2 jaar geleden

Lijkt op eczeem. Ik zou even langs ha gaan. Misschien hebben ze er iets voor, nu lijkt het nog geen probleem maar dan kan je wel erger voorkomen.

2 jaar geleden

Mijn zoontje heeft dit ook gehad. De smetplek is gaan etteren. Ik heb het goed schoon gehouden en elke dag met isobetadine zalf ingesmeerd. Ookal lijkt de plek alleen rood en droog moet je nog een paar dagen door gaan. Anders komt het weer terug.
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

2 jaar geleden

Komt inderdaad doordat er nog wat water /vocht achter is gebleven. Hier werkte het goed om (kokos)olie te smeren en met een doekje voorzichtig af te nemen. Daarna goed blijven letten op het drogen achter het oortje. Maar omdat het al rood is zou ik wel voorzichtig zijn voordat hij er wél last van krijgt.

2 jaar geleden

Ik zeg smetplek. Een goede zinkzalf heb je nodig. Bij de Etos: dr Swaab crème werkt wonderen

2 jaar geleden

Sudo crème ochtend en avond

2 jaar geleden

Reactie op Littlebear

Sudo crème ochtend en avond
In sudo crème zit te weinig zink

2 jaar geleden

Gewoon talkpoeder, hier ook. Volgende dag alles weg. Het zit nou eenmaal altijd dubbel.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 4 maand heeft dit ook! Ik dacht dat het berg was? Hij heeft dat namelijk ook op zijn hoofdje en soms in zijn wenkbrauwen.

2 jaar geleden

Goed schoonmaken en drogen na het badje en dan insmeren met zinkzalf van dr Leenarts daar zit meer zink in. Hier was het zo weg.

2 jaar geleden

Heb je bepanthen al geprobeerd? Bij ons heeft dit geholpen.
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

2 jaar geleden

Heb je bepanthen al geprobeerd? Bij ons heeft dit geholpen.
Ja echt top. Was bij ons ook de oplossing hiervoor!

2 jaar geleden

Reactie op Flaproos

In sudo crème zit te weinig zink
Maar t helpt prima!

2 jaar geleden

Mijn dochter had dit ook toen ik het niet goed afdroogde na het douchen. Goed afdrogen

2 jaar geleden

Smetplek. Goed droog maken na badderen en insmeren met zinkzalf/sudocreme. Dan is het vaak snel weer weg.

2 jaar geleden

Reactie op Kcimberly

Gewoon talkpoeder, hier ook. Volgende dag alles weg. Het zit nou eenmaal al ...
Was talkpoeder niet een beetje in de ban omdat het ingeademd kon worden?🤔

2 jaar geleden

Heeft onze zoon ook gehad, kwam doordat hij af en toe nog mondjes terug gaf als hij lag en dat liep dan achter zijn oor langs

2 jaar geleden

Ik smeer er dan een klein laagje zinkzalf op. En dat heel de dag ff checken. Deppen met afdrogen. En goed opletten als je kindje spuugt na de fles dat het ook droog gemaakt wordt daar. Vaak komt het daar van. 😊 als ze zo lekker liggen te spelen in de box en je niet doorhebt dat ze spugen..

2 jaar geleden

Reactie op annaniempje

Ik smeer er dan een klein laagje zinkzalf op. En dat heel de dag ff checken ...
Wij hebben hier ook last van en dacht steeds hoe dan 🙄 Tnx voor de opheldering!

2 jaar geleden

Reactie op HierIsNova

Was talkpoeder niet een beetje in de ban omdat het ingeademd kon worden?🤔
Geen idee🤷🏼‍♀️ met de oudste twee ook gebruikt. Ik denk ook niet dat je veel moet stuiven. Ik doe altijd wat op de vingers, zo kan ik preciezer te werk gaan.