9 Reacties

één jaar geleden

Ik twijfelde hier ook lang over, maar onze meid van 13 maanden heeft het gewoon koud s nachts. Ik heb haar nu ook al een week of 2 in de herfst slaapzak met lange romper en pyjama. Vraag me af wat ze nodig heeft als het echt koud wordt 😅

één jaar geleden

Hier ook 1 die het altijd veel sneller koud heeft. Wij houden ons ook niet aan het overzicht van te tog waarden, want altijd als ik mij daaraan houd, dan is ze te koud. Soms vind ik het ook nog wel lastig hoor.. vooral even blijven checken in het nekje. Ze heeft nu nog slaapzak tog 0.5, maar wel een lange mouw romper, vest, broek en sokken eronder. Maar ook dit begint nu echt te koud voor haar te worden. Vannacht koude wangetjes en nekje. Gisteren toevallig weer een nieuwe dikke slaapzak gekocht. Kijken of ze hier ook weer beter van gaat slapen. Ik herken je verhaal wel met het warm wegleggen. Soms dan wel zweterig hoofdje. Maar ze koelt dan inderdaad tijdens het slapen snel weer af, waardoor ze niet meer zweet.

één jaar geleden

Hier ook 1 die het altijd veel sneller koud heeft. Wij houden ons ook niet ...
De slaapkamer was trouwens bij ons afgelopen weken steeds nog 22 a 23 graden. Nu sinds gisteren begint het naar de 21 te gaan.

één jaar geleden

Hier ook een ontzettende koukleum, de allom geprezen warme slaapzakken (zoals hema) halen niet veel uit en ik heb er zelfs al eens twee over elkaar heen aan moeten doen 🫣 heb voor de winter de slaapzak van Lotties besteld met een binnenzak van dons. Die doet het wel goed. Wel prijzig, maar het scheelt me enorm veel gedoe in de winter en ik vond 'm tweedehands op Vinted.

één jaar geleden

Reactie op Vivay

Hier ook een ontzettende koukleum, de allom geprezen warme slaapzakken (zoa ...
Ah dat is wel een goede. Ik zat ook al aan een pyjama of slaapzak van wol te denken dat schijnt ook goed te reguleren, maar kon het nog niet helemaal vinden

één jaar geleden

Eerlijk gezegd klinkt het niet gek klinken wat jullie beschrijven! Ik denk dat veel ouders niet door hebben dat hun kind (een beetje) koud is en niet begrijpen waarom hij/zij steeds wakker wordt of vroeg sochtends wakker is. Hier ook een kindje die we warm aankleden. Momenteel een dunne boxpak van wol en een 2,5 tog slaapzak met 21 graden in de kamer. Afgelopen winter 2 boxpakken en Hema 3,5 tog slaapzak. Ik heb het herfst/winterschema toegevoegd dat wij volgen, werkt perfect voor ons, wie weet hebben jullie er iets aan!

één jaar geleden

Reactie op Isabelski

Eerlijk gezegd klinkt het niet gek klinken wat jullie beschrijven! Ik denk ...
Waar is dat schema van? Ik kan het slecht zien op het plaatje helaas. Zoals je het uitlegt zie ik het ook inderdaad, hij wordt gauw wakker van kou denk ik. Mijn zoontje slaapt nog op mijn slaapkamer en ik hou de regel aan "altijd 1 laagje meer dan ik" en dat komt tot nu toe goed uit. Lig in de winter zelf ook met een pyjama aan onder een donzen dekbed, dus mag hij er nog een laagje bij.

één jaar geleden

M’n zoon is ook een koukleum. Ik doe gewoon steeds meer bij hem aan. Nu een romper, dikke pyjama en een dunne slaapzak met lange mouwen. Ik kan nog lange mouwen rompers aanschaffen, sokken aan doen, dikkere slaapzak. En als het echt nodig is schijnt wol fijn te zijn. Dat is warmte regulerend.

één jaar geleden

Zeker. De rompers van joha en engel zijn geweldig.