Ons zoontje heeft het snachts snel koud. Wordt dan ook echt wakker en heeft dan koude wangetjes en nekje, zodra hij bij ons ligt (en helemaal tegen ons aankruipt) valt hij na een tijdje weer lekker in slaap en horen we hem niet meer. Zodra ik hem echt flink warm aankleed slaapt hij heel de nacht door zonder hem te horen! Met echt flink warm aankleden bedoel ik romper (korte mouw) pyjama lange mouw + lange broek en de dikste hema slaapzak (3,2tog) die ik kon vinden. De kamer is momenteel stabiel warm rond de 19 graden. Volgens de tog richtlijnen moet hij compleet oververhit zijn. Nu is het als hij net in bed ligt ook wel regelmatig zo dat hij een zweterig hoofdje heeft (haar aan de kant waar hij op ligt is dan ook echt nat), maar zodra wij naar bed gaan is hij echt al weer een stuk afgekoeld en is hij gewoon lekker warm en slaapt hij dus heel de nacht door.
Zijn er mensen die dit herkennen? Ik weet ook echt niet wat ik hem nog meer moet gaan aantrekken als het kouder gaat worden snachts. Een lange mouwen romper kan natuurlijk nog, maar verder weet ik het echt niet!