18 Reacties

4 jaar geleden

Ik volg

4 jaar geleden

Volg mee

4 jaar geleden

Volg!

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Ik had kraamzorg voor mijn eerste kindje. Je kan zelf een beetje kiezen hoe vaak per week, maar hier kwamen ze 1x week voor 4 uur. Ik denk toch voor een keer of 10 (maar ik kan me vergissen). Ik heb via mijn hospitalisatieverzekering uiteindelijk bijna alles terugbetaald gekregen. Was wel fijn hoor, ze maakten eten, deden wat strijk, gingen naar de winkel, zorgden voor de baby terwijl ik douchte of iets voor het werk moest doen. Zal het nu zeker opnieuw doen! En als je een beetje gelukt hebt, klikt het met de kraamverzorgster en dan kan je ook gezellig gewoon een koffietje drinken 😄

4 jaar geleden

En ohja ik heb dit aangevraagd via mijn ziekenfonds (toen Partena, nu Helan).

4 jaar geleden

Reactie op Fvan

En ohja ik heb dit aangevraagd via mijn ziekenfonds (toen Partena, nu Helan ...
Dus ze kwam 4 uur per dag en dan voor 1 week? En vanaf hoeveel weken zwangerschap moet je het aanvragen bij je zorgverzekering ?

4 jaar geleden

Ah nee ze kwam elke week, 4 uur, op een vaste dag (elke maandag van 8 tot 12). Ik heb dat denk ik aangevraagd toen ik 20 weken was fzo.

4 jaar geleden

Volg

4 jaar geleden

Ik vond poetshulp interessanter want kraamzorg mag maar beperkt aantal taken doen in het huishouden . Mijn zus heeft kraamzorg gehad mar ook zij vond het moeilijk haar baby door iemand anders te laten verzorgen, dan liever iemand die huishoudelijke taken doet, en zoals gezegd mag kraamzorg maar beperkt aantal huishoudelijke taken doen. Wat ik zelf top vond was een vroedvrouw, die zijn mega fijn, helemaal niet duur, en echte hulp met massa ervaring!! Een vriendin van me is vroedvrouw en zelf zij liet vroedvrouw komen omdat het zo fijn is even te overleggen en te bespreken wat best is dus voor mijn tweede zal ik opnieuw vroedvrouw vragen en ook poetshulp maar geen kraamzorg, ik zorg liefst zelf voor mijn kindje, ze zijn dan nog zo klein….

4 jaar geleden

Reactie op Stof

Ik vond poetshulp interessanter want kraamzorg mag maar beperkt aantal take ...
Wat doet een vroedvrouw juist als ik vragen mag? Wij hebben momenteel een poetshulp via dienstencheques. Is er een bepaald voordeel als nieuwe mama dat je dit ook goedkoper krijgt ofzo?

4 jaar geleden

Reactie op Dorien87

Wat doet een vroedvrouw juist als ik vragen mag? Wij hebben momenteel een p ...
Kijken of ze goed evolueert, maar vooral al je vragen beantwoorden. Ik had bij mijn eerste elke keer een lijstje met vragen die we dan samen bekeken. Ze controleerde ook mijn wonde na de bevalling, tips welke zalf best is, welke doekjes die hebben echt 101 praktische tips als je ergens twijfelt, ik vond dat echt super

4 jaar geleden

Reactie op Stof

Kijken of ze goed evolueert, maar vooral al je vragen beantwoorden. Ik had ...
Wat is het verschil dan juist met een vroedvrouw van kind en gezin? Want die komt ook als ik het goed voor heb hé?

4 jaar geleden

Vind wel jammer dat in België niet is zoals Nederland daar neemt bijna iedereen kraamzorg die vrouw komt echt voor 7 dagen 6 tot 8 uur per dag na je huis hier is dat niet zou dat wel willen

4 jaar geleden

Reactie op Dorien87

Wat is het verschil dan juist met een vroedvrouw van kind en gezin? Want di ...
Kind en gezin komt maar 1 of twee keer langs, de vroedvrouw die je zelf kiest komt wanneer het jou past , in het begin kwam ze 2 keer per week even kijken, en dan wekelijks, echt veel beter dan kind en gezin en bovendien betaal je ook enkel de verplaatsing de rest is terugbetaald door mutualiteit

4 jaar geleden

Normaal is dit gratis en betaal je enkel de eerste dossier kost en dan de verplaatsing kosten. Ik denk in totaal 30-50 euro. Voor alles

4 jaar geleden

Kraamzorg (van i-mens) kwam bij mij ook 1x per week langs, superhandig! Zij kookte meteen vier maaltijden, snel even stofzuigen en dweilen, deed de afwas en de strijk. En tussendoor gezellig babbelen over vanalles! Ze paste ook soms wel eens op de baby en dan ging ik eens naar de winkel bvb. Maar door corona hebben we dat niet erg veel gedaan. Nu met een tweede op komst zou ik het zeker opnieuw doen! Verschil tussen vroedvrouw van i-mens en die van K&G: ik vond dat de mensen van K&G meer de baby kwamen controleren en de vroedvrouw van i-mens had veel meer aandacht voor de (vragen van) de mama. Ze heeft me super geholpen met vragen over borstvoeding bvb. Ik zou zeggen gewoon alle hulp aannemen die je kan krijgen 😄

4 jaar geleden

Reactie op Oumoum

Vind wel jammer dat in België niet is zoals Nederland daar neemt bijna iede ...
Als je in de grensstreek woont zijn er optie voor Nederlandse kraamzorg instanties. Ik woon zelf ook in België maar heb kraamzorg vastgelegd vanuit Nederland