Ha allemaal, mijn zoontje is 16 mnd en vorige week was hij ziek (griep). Toen had hij voor het eerst in de avond een soort krijsaanval waar hij een uur lang niet meer uit kwam. Hij krijste ontzettend hard vanuit zijn keel, overstrekt z’n hele lichaam en balt zijn vuistjes. We herkenden hem echt helemaal niet meer, we konden totaal niet tot hem doordringen en niets hielp (alles geprobeerd). Het leek echt alsof hij was overgenomen door een ander. Uiteindelijk zelfs een beetje in paniek na 45 min de huisartsenpost gebeld, die zeiden dat we wel naar hun toe konden rijden als het niet zou stoppen en hopelijk zou hij ook rustig worden van het rijden. Dat overstrekken en vuistjes ballen zou toch op pijn duiden dachten zij. Eenmaal in de auto viel hij binnen 1 sec in slaap (helemaal kapot natuurlijk van dat krijsen) en hebben we hem slapend kunnen terugleggen in bed. Volgende dag bij huisarts zagen ze niet echt iets, alleen beetje rood in z’n oortjes. Avond erna gebeurde het weer, alleen was hij nu iets sneller te troosten.
Nu is hij sinds een paar dagen weer beter en overdag heel vrolijk, maar hebben we dit soort krijsbuien de afgelopen nachten weer gehad. Hij wordt dan meerdere keren per avond en nacht wakker en gaat ZO hard krijsen en overstrekken dat hij niet te troosten is. Terwijl hij hiervoor natuurlijk wel vaker in de avond of nacht wakker werd en ging huilen, maar dat was echt van een compleet ander niveau en dan was hij ook heel snel te troosten door je aanwezigheid. Dat is nu totaal niet het geval.
Het breekt ons inmiddels aardig op maar ik vind het ook heel lastig dat ik niet begrijp wat het is. Ik wil hem heel graag helpen en blijft met liefde heel lang bij hem totdat hij slaapt maar dat is dus met zo’n bui geen optie.
Is er iemand die dit herkent?