24 Reacties

één jaar geleden

Dochter ruim 11 maanden en kruipt niet. Kan wel staan als ze haar ergens aan vast houdt (bank, krukje) M’n zoon kroop met 7 maanden, dus dit is heel anders 😂

één jaar geleden

Mijn meisje wordt 28 augustus 1 jaar en kruipt ook nog niet. Wel de ruimtes in achteruit verkennen, en ze geraakt overal door te rollen. Nu probeert ze wel sinds vorige week regelmatig op handen en knieën te zitten, maar glijdt weg met haar knieën, iemand tips hiervoor soms?? ☺️☺️

één jaar geleden

Mijn zoontje van bijna 11 maanden kruipt ook niet. Tijgert nu wel sinds paar weken. Zit liever op zijn billen, en tilt zich nu op op de bank en gaat dan staan, ik gok dat hij kruipen over gaat slaan en gelijk gaat lopen🤭

één jaar geleden

Reactie op Eveline Monkerhey

Mijn meisje wordt 28 augustus 1 jaar en kruipt ook nog niet. Wel de ruimtes ...
Blote benen of kniebeschermers over de broek, zit anti slip op. Dat geeft stevigheid.

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Blote benen of kniebeschermers over de broek, zit anti slip op. Dat geeft s ...
Wat voor kniebeschermers dan?

één jaar geleden

Ons zoontje kruipt ook niet. Wel tijgert hij al ongeveer 2,5 maand. Hij zit, wil alleen maar staan de hele dag door en dan stapjes zetten aan de hand. Het lijkt alsof hij dat hele kruipen niet zo interessant vindt 😆

één jaar geleden

Reactie op Marieke Holtslag

Wat voor kniebeschermers dan?
Deze. Als je in Google zoekt naar kniebeschermers baby dan kom je ze direct tegen.

één jaar geleden

Reactie op Angelique89

Blote benen of kniebeschermers over de broek, zit anti slip op. Dat geeft s ...
Bedankt voor de tip, zal ik eens opzoeken ☺️ want ze kan zich zoooo boos maken als het niet lukt 🙈🤣

één jaar geleden

Hier ook nog niet kruipen, alleen maar tijgeren en ook nog niet optrekken oid. Ben benieuwd…

één jaar geleden

Mijn dochter is nu 10 maanden en 20 dagen oud en komt zelf niet eens in zit stand. Ze kan wel lang zitten zonder ondersteuning als ik haar in zit stand breng 😅 dus laat staan kruipen. Achteruit gaat ze wel, rollen ook en om haar eigen as draait ze ook. En als ze zit kan ze helemaal voorover bukken om iets te kunnen pakken en dan weer terug, of als ze gaat vallen kan ze zich tegenhouden met haar handen. Pff maak me we een beetje zorgen 😅 haar nichtjes die jonger zijn kunnen al kruipen bijna lopen zelfs 🥲 verder wijst ze als ze iets wil, klapt ze en kan ze zwaaien.

één jaar geleden

Reactie op melson

Mijn dochter is nu 10 maanden en 20 dagen oud en komt zelf niet eens in zit ...
Mijn dochter kruipt ook nog niet ze duwt zich alleen achter uit sinds kort kan ze van zitten naar liggen, maar van liggen naar zitten kan ze ook niet.. hier toen ze klein was fysio gehad voor voorkeurshouding en voor paar maanden terug voor het rollen haar nek en rug zat vast! Ze gaven aan baby’s hoeven pas rond de 12 maanden te gaan kruipen dus maak je geen zorgen alles op z’n tijd

één jaar geleden

Mijn dochter is zaterdag 11 maand maar kruipt ook nog niet. Lijkt ook gefrustreerd en ligt daardoor niet graag op de buik. Ze kan wel goed stevig zitten en is erg flexibel waardoor ze vanuit zit stand bijna overal wel bij 🙈 mijn zoontje tijgerde rond 10 maand. Grappig dat het zo verschillend kan zijn!

één jaar geleden

Hier volgende week 11 maanden en ze kruipt ook nog niet. Tijgert wel heel snel :) ach m’n tweede was nog later met kruipen, komt vanzelf!

één jaar geleden

Hier tijgert of kruipt hij ook nog niet en is bijna 11 maanden oud. Hij schuift wel achteruit op zijn buik en rolt van rug naar buik maar nog niet van buik naar rug. Dit resulteert in elke nacht op zijn buik draaien maar niet meer terug kunnen waardoor we hem 100x moeten terugdraaien. Hij zit wel als we hem neerzetten maar nog niet uit zichzelf

één jaar geleden

Reactie op 28september💖

Mijn dochter kruipt ook nog niet ze duwt zich alleen achter uit sinds kort ...
Dankjewel voor je reactie! Ik maakte me inderdaad zorgen, vooral omdat ze zelf niet eens nog kon zitten (in zit stand komen zonder hulp). Had eerlijk gezegd ook geen hoop en dacht dat het nog wel lang zou duren, maar vandaag kwam ze ineens zelf in zit stand 😆 ben ongelofelijk happy geworden. Het kan dus echt ineens gebeuren allemaal haha

één jaar geleden

Hier is ze bijna 1 jaar, nu 11,5 maand. Kruipt ook nog niet op de knieën. Wel zichzelf rondslepen, optrekken en willen staan😅 alles op zn tijd toch!

één jaar geleden

Nou ik was net bij het cb en dat m'n zoontje met 10,5 maand kruipt en zit schijnt snel te zijn. Dus geen zorgen

één jaar geleden

Reactie op 2sonsrich

Nou ik was net bij het cb en dat m'n zoontje met 10,5 maand kruipt en zit s ...
Ik wilde echt nét hetzelfde typen. Ik ben vanochtend geweest voor 11 maanden prikjes, vandaag exact 11 maanden. Ze zeiden dat hij met 11 maanden zelfs vroeg is met kruipen. Nooit gedacht, want hij was met alles voor mijn gevoel echt ‘laat’. Rolde met dik 7 maanden, zitten met 10 maanden etc. Nu probeert hij zich op te trekken en te staan. Maar ik heb liever dat hij het wat rusriger aan doen, zodat zijn lijf mee kan gaan in de ontwikkelingen. Alles komt vanzelf. Mijn collega zei een tijd geleden ‘heb je weleens iemand gezien die niet kan zitten of lopen’? Los van medische gevallen dan. Ik keek zelf heel erg naar wat ik voorbij zag komen bij anderen bijv. op social media. Maar dat zijn alleen de momentopnames. Heb dat gelukkig los kunnen laten. Geen zorgen!!

één jaar geleden

Hier ook nog geen kruiper, hij is bijna 11 maanden. Tijgert wel wat rond en probeert op handen en knieën te zitten maar laat zich dan weer op z’n buikje vallen. Hij vindt tegen je aan staan of staan in de kinderstoel het leukste. Maak me er ook drukker om dan nodig is denk ik. Dat hoort bij het ouderschap denk ik 😅.

één jaar geleden

Kruipen met buik op de grond is rond 12 maanden (tijgeren)