6 Reacties
3 jaar geleden
Wow exact hetzelfde heb ik hier. Ik probeer de ochtend dan in ieder geval nog te rekken door hem in bed nog even aan te leggen. De helft van de tijd slaapt hij dan nog eventjes een uurtje ofzo of twee. Die telt dan ook niet als dutje.
Maar ik heb geen tip eigenlijk. 😅
3 jaar geleden
Ik volg slaaptipsvoorbaby’s op insta, dat is een slaapcoach. Ik heb wel eens gelezen dat zij inderdaad adviseren om het ochtendslaapje korter te maken, zodat hij genoeg ‘slaap spaart’ voor het middagdutje. Dus bijvoorbeeld bij 7 maanden adviseren zij een ochtendslaapje van 45 min, zodat het middagslaapje minimaal 1,5 uur wordt. Maar dan moet je hem dus idd wel wakker maken ja haha
3 jaar geleden
Reactie op Bloem____
Ik volg slaaptipsvoorbaby’s op insta, dat is een slaapcoach. Ik heb wel een ...
Weet jij waarom ze dat adviseren? Slaap is slaap, dacht ik?
Ik vind het voor ons teveel risico, ben blij als hij überhaupt slaapt 😂 's ochtends wakker maken is geen garantie voor een goed middagslaapje.
3 jaar geleden
Reactie op Merengue
Weet jij waarom ze dat adviseren? Slaap is slaap, dacht ik?
Ik vind het vo ...
Ik heb ook geprobeerd mijn dochter in de ochtend wakker te maken bij haar ochtend dutje. En de middag slaapjes werden er niet langer door. Ze werd juist vermoeid erdoor. Ik heb het erna gewoon gelaten. Ze slaapt maar in de ochtend haar 1,5 uur a 2uurtjes. En ik vind het prima zo. Ieder kind is anders en als je kindje slaapt slaapt die. Ik ben al blij dat ze slaapt. En ik merk wel dat de middag slaapjes van zelf langer beginnen te worden.
3 jaar geleden
Ik heb zelf ook het idee dat als ik mijn dochter wakker maak uit haar ochtendslaapje ze veel chagerijniger wakker wordt dan dat ik wacht tot ze zelf wakker wordt. Al die schema's en theorieën zullen voor sommige baby's echt wel werken, maar voor sommige ook juist helemaal niet..