Na het drinken wordt geadviseerd om de kleine over de schouder te laten hangen/boeren. Waarbij het hoofd en schouders over jou schouder moeten hangen. Hoe doen jullie dat. Ik merk dat ik dit fysiek niet haal. Heb al kussen onder mijn arm gelegd.
Je kan ook een hand onder hun kin doen en dan met de andere hand over hun rug aaien als het waren. Je moet met je hand druk zetten met elke beweging zodat je dan zeg mssr hun rug recht duwt. Maar niet als te hard natuurlijk
Ik pak dr onder dr oksels en steun dan met m'n vingers dr hoofd. Dan leg ik dr armen over m'n schouder en dr hoofd gaat dan vaak opzij. Dan kan je dr onder dr kontje steunen en met de andere hand op de rug voor als ze zich naar achter gooit
Het beste is wel om het kindje over je schouder te leggen. Zo word de slokdarm wat langer gemaakt waardoor boeren makkelijker gaat. Als het kindje rechtop op schoot zit zie je ook dat de rug niet recht is, dat zorgt ervoor dat het boeren wat lastiger gaat
Duim en wijsvinger onder de armpjes, andere vingers hoofd ondersteunen en over de schouder tillen.
De mijne is moeilijk te boeren. Dus kontje op mijn been. Met je hand de armpjes recht naar voren houden, over rugje wrijven.
Je kan de baby ook na het drinken op schoot laten zitten waarbij je je handen onder de okseltjes plaatst en hoofdje ondersteund. Dan ronddraaiende beweging maken en het boertje is er zo uit!!
Duim en wijsvinger onder de armpjes, andere vingers hoofd ondersteunen en o ...
Ik probeer dit te visualiseren maar ik snap niet helemaal hoe je dit doet hihi. Onze jongen heeft ontzettend veel dwarszittende boertjes die soms zelfs na 1,5-2uur nog steeds dwars zitten... dus we proberen alle verschillende mogelijke houdingen uit om de boertjes eruit te krijgen!