46 Reacties
2 jaar geleden
Ik leg me zoon gewoon wakker in bed als ik merk dat die moe word. In t begin wisselde dat steeds ene keer wel in de armen en andere keer niet. Maar nu de laatste weken doe ik dat niet meer en laat hem zelf proberen in slaap te vallen. Ene keer met een slaap melodie en andere keer zonder. Lig er maar net aan in welk bed die slaap. Overdag slaap die in t ledikant van z'n zus en daar is muziek en als z'n zus ook moet slapen dan lig ie bij mij op de kamer en daar heb k geen slaapmelodie.
2 jaar geleden
Overdag leggen wij onze dochter weg als ze moe is en dan zoekt ze zelf hoe ze het lekkerst ligt en valt ze in slaap. In de avond krijgt ze van ons nog de fles boven. Soms valt ze in onze armen in slaap en soms ligt ze zo te draaien dat we haar wegleggen en dan valt ze zo in slaap
2 jaar geleden
Er zijn zo veel theorieën. Ene zegt dat zelf in slaap vallen goed is en de andere dat nabijheid prima is als je kindje je nodig heeft of omdat het fijn voelt. Je zegt dat voor jullie beide dit goed werkt en hij slaapt prima. Dus waarom niet? Mocht je er aan toe zijn kan je altijd ‘oefenen’ met andere manieren. Bijv in bedje leggen en er bij blijven (aai over de bol etc).
En op je vraag: wij leggen hem in zijn bed en hij valt zelf in slaap na 10 min. Alleen als baby heeft hij op mij geslapen overdag en nu nog alleen als die ziek is oid. Dit werkt voor ons prima zo.
2 jaar geleden
Wij nemen ons zoontje altijd bij ons in de schommelstoel en afhankelijk van wat hij wilt, valt hij bij ons in slaap en leggen we hem dan over. Het gebeurt echter ook dat hij "teken" doet dat hij in zijn bed wil liggen en dan leggen we hem daar. 9/10 valt hij dan zelf in slaap.
Ik ben ervan overtuigd dat ieder kindje op zijn tempo aangeeft wat hij wil/kan.
Zolang hij onze nabijheid wilt, vinden we dit prima. Er zal een tijd komen dat hij dit niet meer wil, haha.
Ik moet ook eerlijk toegeven: de momenten waar hij zelf in zijn bedje wilt, vallen me soms al zwaar. Gewoon omdat ik daaraan merk dat hij zo snel groot wordt. Anderzijds stelt het mij dan weer gerust, want voor mij is dat ook een signaal dat hij zich zelfzeker genoeg voelt en onze hulp minder nodig heeft.
Wij zijn altijd pro in slaap helpen geweest en voor ons werkt het op deze manier.
Iedere mama/papa moet voor hun kindje uit maken wat het beste is.
Gewoon jouw gevoel volgen, alles komt goed lieve mama!
2 jaar geleden
Zojuist ons meisje lekker aan de borst in slaap laten vallen! Bij elk dutje dat zij doet, geef ik haar eerst borstvoeding. Dat is ons ritueeltje. Ze wordt er heerlijk rustig van en valt zo makkelijk in slaap (ik zet vaak ook een zacht muziekje op en er schijnen van die sterren op het plafond). Ik geniet ook erg van deze momentjes samen. In de avond start ze haar slaapje in de co-sleeper naast ons bed, maar als ze wakker wordt, neem ik haar vaak bij ons in bed en slapen we zo verder... Ik besef me maar al te goed dat deze tijd zo voorbij vliegt, dus ik geniet er met volle teugen van!
Ik zou zeggen: blijf je moedergevoel volgen. Het is toch geweldig dat dit zo goed werkt voor jullie! Als jullie er beiden van genieten, zou ik niets veranderen aan jullie ritueel... Notabene: door jouw nabijheid voelt hij zich veilig en vertrouwd en kan al zijn energie gaan naar zijn groei en ontwikkeling (heel anders is het bij kindjes die alleen huilend in slaap vallen).
2 jaar geleden
Hihi wij laten ons zoontje ook heerlijk ij onze armen slapen! Ik kan hier ook nog zo van genieten! En me kleine vind het ook heerlijk, probeer het wel soms om hem wakker in bedje te leggen, maar vind het lekkerder in onze armen. Savonds en overdag. ☺️☺️
2 jaar geleden
Overdag wieg ik eventjes en leg ik hem half wakker weg. 's avonds krijgt ie de fles op zn kamer en dan valt ie bij mij op de arm in slaap, heerlijk vind ik dit en ik geniet er echt nog even van! Trouwens 's nachts beland hij ook vaak bij ons in bed hoor. Een oma vertelde mij "als ze wakker worden voor middernacht probeer ze weer te sussen in hun eigen bedje, komen ze na middernacht neem ze dan maar lekker bij je" en zo doen we het ook, werkt heel goed voor ons allemaal 😊
2 jaar geleden
Hier ook echt áltijd! Hij kan helemaal niet slapen zonder in onze armen te wiegen. Het liefst nog met een zacht liedje (zijn vader zingt 'm altijd zachtjes toe). Heel verwend, ik weet het. Maar ik heb ook wel eens geprobeerd om hem gewoon in bed te leggen maar dat staat hij maar in z'n bedje te schreeuwen. En hij gaat dan ook echt niet slapen, ook al is hij kapot moe. Dus liever de rust bewaren hier en lekker bij papa/mama in slaap vallen 🤷♀️🥰
2 jaar geleden
Heerlijk toch! Lekker van genieten als het voor jullie beide zo goed werkt. Hier helaas een zoon die nooit in mijn armen in slaap valt 😅 Moet echt in een donkere kamer lekker op z’n buik in z’n bedje, dan slaapt die binnen 2 minuten. Stiekem een beetje jaloers op van die knuffel baby’s 😬
2 jaar geleden
Hier is het wisselend. De ene keer wakker in bed, de andere keer valt hij aan de borst in slaap. De ene keer duurt het langer voor hij in slaap valt, de andere keer draait hij meteen op z'n zij en slaapt meteen. Soms slaapt hij meteen langere tijd en soms is hij na 15-45 minuten even wakker en aan t huilen.
Kortom! Elke dag is anders. En alles vind ik prima.
2 jaar geleden
Als het voor jullie werkt, rust geeft en hij lekker doorslaapt, gewoon zo doen. Hij geeft vast vanzelf wel aan dat hij het niet meer wil/niet meer prettig vindt denk ik dan.
Hier is het wisselend. Vaak niet in onze armen, maar we blijven wel bij zijn bedje zitten tot hij slaapt. Dan een hand op zijn borst of hoofdje en maken zo contact met hem. Hij heeft dit meestal echt nog nodig. Hem neerleggen en dan weglopen haalt niks uit, want hij gaat gerust heel lang rollen, proberen te staan, gek doen en uiteindelijk huilen en dan blijft hij huilen.
2 jaar geleden
Oooh dit stelt me gerust. Ons zoontje slaapt pas sinds een week op zijn eigen kamertje en valt dus echt niet in slaap als we er niet naast zitten en zijn handje vasthouden. Doodvermoeiend en oncomfortabel want we zitten op de grond, maar zo te lezen is hij echt niet de enige die nog niet alleen in slaap valt. 😅
2 jaar geleden
Reactie op Flaproos
Ha, deze valt nooit in mijn armen in slaap 😂
Same, alleen als hij ziek is
2 jaar geleden
Geniet ervan! Hier lukt dit sinds 8 maand niet meer… de eerste 8 maand moesten we voor elk slaapje haar wiegen en lang vasthouden tot ze sliep… en plots wou ze niet meer slapen in ons armen. Ze klopte, schopte, slaan, hyperactief bewegen enz… en we legden haar in bed en ze rolt op haar zij en haar oogjes gaan toe en ze sliep. Dus sindsdien leggen we ze na het flesje in bed en dan slaapt ze verder. Enkel als ze ziek is heeft ze het wiegen nog nodig 🥰 dan kunnen we beide genieten!